Ha
door Hansgreijer Feb 9, 2021 om 17:20
Geldzaken & recht

Verzilveren buitenlandse cheque

Sinds 1 januari worden cheques niet meer geaccepteerd door nederlandse banken. Nu hebben we van de Amerikaanse treasury department een Coronacheque gekregen. Hoe kunnen we die nu verzilveren?

7932 13 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2021 om 17:33
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Soortgelijke vragen kwamen deze week al eerder voorbij en ik heb gewezen op de Grenswisselkantoren. https://www.gwktravelex.nl/contact of vraag info bij de Ambassade: contact

tenormin
door tenormin Feb 9, 2021 om 19:11
16847 Antwoorden / 108 Vragen

We worden wel een achterlijk land, heel eigenlijk. Niet iedereen kan zomaar even naar een Grenswisselkantoor kuieren.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 9, 2021 om 21:43
16885 Antwoorden / 202 Vragen

:-) De vraag kan ook zijn of men in de VS nu niet achter is gaan lopen voor wat dit betreft.

me
door mein33 - Feb 9, 2021 om 18:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U zult hiervoor naar een bank bij de Zuider- of Oosterburen moeten.

mi
door miennaamishaaz - Feb 9, 2021 om 21:56
725 Antwoorden / 1 Vragen

[bijdrage verwijderd - reageer bij voorkeur alleen als je ingaat op een vraag, redactie]

OM
door OMPI65 Feb 10, 2021 om 11:26
23 Antwoorden / 0 Vragen

Daar zal deze Burger wel om de een of andere manier wel recht op hebben. Anders krijg je deze echt niet .

wh
door wheelchairman Feb 10, 2021 om 13:42
Antwoorden / Vragen

Is dat een antwoord op de vraag?

mi
door miennaamishaaz Feb 11, 2021 om 11:07
725 Antwoorden / 1 Vragen

@WHEELCHAIRMAN

ja.

Dat de Redactie het heeft verwijderd is mij een Raadsel,
Want er zijn namelijk Flink wat scams die de "USA stimulus check" gebruiken voor oplichting.
https://www.youtube.com/watch?v=2qmiAOjYx4k

mo
door mof - Feb 10, 2021 om 11:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, die Amerikanen zijn niet dom. Maar ik denk dat de Nederlandsche Bank u wel kan vertellen wat u daaraan kunt doen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 10, 2021 om 11:13
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Voor een enkele  van dit soort  betalingen een systeem houden is niet rendabel.

Mijn ASN bank kan ik ook geen Contant geld storten en die verwijzen naar  GWK kantoren...
In tegenstelling ING, Rabo of ABN AMRO daar tot €10.000,- geen kosten...

De GWK rekende wel kosten maar die  verrekend na  afloop!
De Acceptgiro is nu ook verdwenen, te duur systeem en de bij Post zoekgeraakte gaven veel gezeur.

OM
door OMPI65 - Feb 10, 2021 om 11:24
23 Antwoorden / 0 Vragen

Amerikanen lopen nu eenmaal achter.  (Bijna) alles gaat nog met cheques.

maar het is een slechte zaak dat Nederlandse banken die (was wel een dure) service niet meer verlenen.

Kobus46
door Kobus46 - Feb 10, 2021 om 11:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Stuur de cheque op met FEDEX naar familie in the USA. De familie kan het dan op hun rekening zetten en met PayPal over maken naar jou rekening in Nederland.

OM
door OMPI65 - Feb 10, 2021 om 11:33
23 Antwoorden / 0 Vragen

Het is altijd gezeur met Amerikaanse betalingen aan mensen in Europa. Het schijnt vreselijk "eng" te zijn om over te maken naar een Nederlandse bankrekening.
Mijn moeder had altijd veel ellende met haar pensioenuitkering uit de USA.

Sp
door Spuit 11 - Feb 10, 2021 om 11:45
1 Antwoorden / Vragen

Maak een account aan bij TransferWise.com in de USA , laat de waarde van de cheque door de uitgever ervan daarop boeken en vandaar kan eenvoudig worden overgeboekt naar de NL bankrekening.

HYGEORGE
door HYGEORGE - Feb 10, 2021 om 11:47
1 Antwoorden / Vragen

Nergens in Nederland kun je de check innen..Je moet zoeken naar een Credit Bank in the VS,,,er zijn een Paar dat ik weet..Ik ben zelf Bezig om een Credit Bank te vinden..Ik wacht op hun Ja antwoordt

Glanz
door Glanz - Jul 11, 2021 om 19:50
1 Antwoorden / Vragen

Nou dat zou ik ook graag weten , Hoe kunnen we deze carona cheque uit america innen. We hebben famlie in usa maar die hebben een andere naam. Maakt dat iets uit

ja
door jansslotboom - Oct 19, 2021 om 17:46
1 Antwoorden / 2 Vragen

Je kunt de cheques incasseren bij een Reisebank in Duitsland. Neem je paspoort mee en je krijgt zo de dagkoers in euro's uitbetaald.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Oct 20, 2021 om 10:06
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik weet dat naast de  wissel provisie van $ naar € er nog iets aan administratie bij komt.

Verder zijn er ook mensen die niet vlak bij de Duitse grens wonen.

Ook moet je redelijk Duits weten omdat niet elke medewerker, vooral de ouderen  niet perfect Engels beheersen.

Ze doen het nog wel maar ook diverse Duitse banken zijn hier mee gestopt

omdat er erg weinig van deze Cheques werden aangeboden.

rj
door rjw Oct 20, 2021 om 10:43
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Om een cheque te incasseren bij een Duitse bank die dat nog doet hoef je niet heel veel Duits te kunnen spreken. Als je zo'n cheque op de balie legt weten ze best wel wat de bedoeling is.