pu
door puravida_1 Feb 18, 2004 om 21:00
Geldzaken & recht

Viterra betalen of niet?

Sinds een jaar ben ik de flat uit waar t over gaat. En nu komen ze met een rekening voor de stookkosten van '02-'03 dit bedraagd 261 euro of ik die wil betalen. De flat waar ik in woonde deelde ik met een huisgenootje. De betaling gaat over de kachels in de gezamelijke ruimtes. Maar, mijn huisgenootje heeft ook een rekening gekregen van 280 euro. Dus, we moeten samen meer dan 500euro betalen voor 1 jaar en twee kachels. Waarvan er 1 altijd uitstond en de ander wel moest branden anders zou alles in de badkamer 'swinters bevriezen, de kozijnen waren daar heel slecht! We hebben hiervan melding gemaakt bij de woningbouw maar, die gaven er geen gehoor aan. Maar, goed kan dit allemaal maar zo??? Bedankt alvast voor de antwoorden.....

511 2 Rapporteer

peterkm
door peterkm - Apr 16, 2004 om 12:44
76 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo. Inderdaad een lastig probleem. Eigenlijk zijn iets meer details nodig om hierop te kunnen antwoorden. Feitelijk is het wel mogelijk dat jullie als bewoners van de genoemde periode een rekening of naheffing kunnen krijgen voor de periode waarin jullie daar woonde. De rekening lijkt me aan de hoge kant, en de vraag is dan ook of julie bij de huur nooit enig voorschot stookkosten hebben betaald. Zoek even op waarvoor je huur betaalde toendertijd. Met hoeveel mensen deelde jullie de algemene ruimte. En verder is misschien mede van belang op welke wijze jullie kenbaar hebben gemaakt van de slechte kozijnen. Of dit allemaal zo kan is mede afhankelijk van de huurvoorwaarden die je getekend hebt. Verder lijkt me het handig om in deze zaak advies in te winnen bij de Woonbond.

pu
door puravida_1 - Apr 16, 2004 om 12:44
3 Antwoorden / 3 Vragen

We woonden daar met twee personen en naar mijn weten hebben mn huisgenootjes er telefonisch melding van gemaakt maar dat zal ik nog navragen. Ik had al een vooruitbetaling gedaan van 281 euro....dus ik zou dan in totaal alleen al 543euro betalen en mn huisgenootje moet er ook nog eens voor betalen....wel erg veel niet?