Shadowfax
door Shadowfax Mar 31, 2016 om 20:40
Geldzaken & recht

Vraag over dienstencheque

Hoi,
Sinds kort werk ik als huishoudelijke hulp en krijg ik van clienten dienstencheques.
Door mijn werkgever wordt gezegd dat ik zonder dienstencheque niet uitbetaald kan krijgen (logisch) maar ik vraag mij af of dat in bepaalde gevallen toch niet anders kan. Denk bijvoorbeeld aan:
- Client heeft geen cheques meer om mee te geven.
- Cheque raakt op de een of andere manier beschadigd waardoor de cheque niet meer in te scannen valt.
- Ze raken om wat voor reden dan ook kwijt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Moest je dan altijd op een ander tijdstip terug gaan om nieuwe op te halen of kon het op een andere manier opgelost worden als je kan bewijzen dat je wel gewerkt hebt?

Vind die dienstencheques op zich wel een handig systeem maar vind het geen fijn idee dat ik daar zo afhankelijk van ben qua loon.

824 1 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Mar 31, 2016 om 21:33
3610 Antwoorden / 0 Vragen

- Als een client geen cheques meer heeft, zou je strikt genomen daar niet moeten gaan werken totdat de client weer nieuwe cheques heeft. Door wel te werken zonder cheques neem je een risico dat je niet betaald krijgt. Lijkt me ook meteen een groot nadeel van zo'n systeem.

- Waarom zou een cheque beschadigen of kwijt raken? Het is geld waard en dan ga je er toch net zo mee om als "echt" geld. Als je op de "ouderwetse" manier met werkbriefjes werkt kunnen die ook kwijtraken of onleesbaar worden.

Shadowfax
door Shadowfax Mar 31, 2016 om 22:35
14 Antwoorden / 13 Vragen

Ik bedoel met beschadigen en kwijtraken niet alleen door mijzelf. Ik heb geloof ik te lang niet meer gewerkt met papieren werkbriefjes wat soms ook een ellende was. Was voor deze baan gewend om het digitaal 1x per week door te geven rechtstreeks bij mijn werkgever.