ju
door justin29 Jul 25, 2009 om 12:02
Geldzaken & recht

Vriendendienst?

Vraag over belastingen. Mijn ex-vrouw werkt al jaren bij haar moeder in de winkel. De winkel staat alleen op haar moeders naam en ze werkt er ongeveer 3 avonden per week als ze zelf workshops geeft en zodra ze vrij is werkt ze er ook een aantal uur per dag. Ze draait ook in haar eentje braderien waar ze dan voor betaald krijgt. Dit wordt allemaal niet aangegeven bij de belastingdienst uiteraard. Ook haar vader (welke 50 pct is afgekeurd) staat in deze zaak, wat zijn huidige werkgever ook niet weet.

Nu verlangt ze dat ik alimentatie ga betalen daar ze aangeeft helemaal geen inkomen te hebben.

Op mijn vraag wat ze dan verdient in de winkel geeft ze aan dat dit als vriendendienst kan worden beschouwd.
Hoe zit dit precies in elkaar en mag dit nog als vriendendienst gelden?

Zo verdient ze een flink bedrag per maand, maar geeft niks aan. En hoe zit het dan bijv met haar moeder. Moet die dat niet aan de balstingdienst aangeven dat ze personeel heeft?

Dank voor uw reactie

3796 11 Rapporteer

birdies
door birdies - Jul 25, 2009 om 12:12
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Een week of 6 geleden heb je bijna 30 reacties op een gelijkluidende vraag gekregen, waarop door jou trouwens geen enkele respons kwam.

Wat verwacht je van het opnieuw stellen van deze vraag.

johanpc
door johanpc - Jul 25, 2009 om 12:34
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Op 8-6-2009 noemde je het nog zwartwerken denk je nu andere antwoorden (in jou voordeel) tekrijgen als toen?

Hoe weet je dat er niets aan de belasting dienst word aangegeven heb je ze al gebeld???????????

Overigens krijg ik de indruk dat je veel tjid besteed aan het volgen van je ex. En haar ouders dat valt onder stalking en dat is strafbaar wist je dat.

toolboy
door toolboy - Jul 25, 2009 om 13:23
965 Antwoorden / 40 Vragen

justin29
Dus ze vraagt om partner alimentatie maak ik hieruit op.U zal zelf wel weten wat er met het bijklussen wordt verkregen.Meld dit bij de advocaat die deze zaak in behandeling heeft.  T

johanpc
door johanpc - Jul 25, 2009 om 13:43
1379 Antwoorden / 2 Vragen

@toolboy

Dat hebben meerdere mensen geschreven op zijn vraag van 8-6-2009 en daar heeft hij dus de afgelopen weken niets meegedaan denk ik.

Hij heeft ook nooit op de 30 antwoorden gereageert maar steld de vraag toch weer alleen beschuldigt hij nu ook zijn schoonvader van iligaale arbeid.

johanpc
door johanpc - Jul 25, 2009 om 14:00
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Staat toevallig een artikel in de krant dat de belastingdienst dagelijkstips krijgt over zwartwerk van ex echtgenoten, het zijn meestal mannen die een scheiding niet aksepteren en de meest onzinnige beschuldigingen uiten zowel telefonisch als schriftelijk al die zaken worden onderzocht en een heeeel enkele keer blijkt de beschuldiging op waarheid te berusten.

Meestal is het een vorm van pesten blijkt uit onderzoek.

toolboy
door toolboy - Jul 25, 2009 om 14:08
965 Antwoorden / 40 Vragen

@johanpc
Kan ik me wel iets bij voorstellen Jammer dat de starter geen reactie geeft.En als deze meer wil weten wat inhoudelijker moet zijn. Groet T

vladja
door vladja - Jul 25, 2009 om 14:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Even een beetje tegengas geven. Er zijn ook zat vrouwen, die een flinke alimentatie krijgen, wat net op te brengen is voor de man en er dan stiekum bijwerken, vriendje erop na houden die alles betaalt en met wie dan "niet" samenwonen, etc.

Vladja

he
door henk1951 - Jul 25, 2009 om 15:18
256 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem van Justin is waarschijnlijk dat hij wel weet wat zijn vrouw verdiend wat zij doet dit al jaren en hij is pas sinds kort in scheiding gezien zijn vorige topic.Alleen is er door hem en zijn vrouw niets opgegeven aan de belasting,en nu wordt hij bestraft door zijn daden. Zij wil alimentatie echter hij kan nu niet zonder nadelige(naheffing belastingdienst) gevolgen ten opzichte hem zelf aantonen dat zij wel inkomsten heeft/gehad . Dat hij zelf op geen enkele topic reageert zegt eigenlijk wel genoeg hij zit te wachten op een advies waarbij hij er zonder kleerscheuren vanaf komt.

gr Henk

kenwel2
door kenwel2 - Jul 25, 2009 om 16:56
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Inderdaad, op 6-6 jl. heeft u ook dit al geschreven: Quote

Een wat vreemde vraag;

mijn ex en ik liggen in een scheiding...

Weet u wat vreemd is? Mensen hier gaan zwartmaken, dat siert u niet. Vecht uw zaakjes uit bij een rechter, en neem  een advokaat in de arm. Laat uw (ex) schoonvader toch met rust! Betrek bij uw sores niet iedereen, het is iets tussen uw ex-vrouw en u, verder niets! Als u een goede advokaat in de armen neemt, dan kunt u via hem/haar precies uitzoeken wat er allemaal gaande is, betreffende de financiele situatie, maar dan moet u ook met 'de billen bloot' en ook uw situatie wordt helemaal onder de loep genomen dan.

Henri

le
door leonberger - Aug 2, 2009 om 11:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

Weet je, hiervoor zou een dienst als Kassa zich niet mogen lenen. Pogingen van meneer berusten in mijn beleving op rancuneus gedrag. Misselijkmakend. Los eerst je eigen problemen op alvorens je vanuit jaloezie mensen meesleept in de misere waaraan je overigens zelf medeschuldig bent. Gefeliciteerd met je eerste stap in de wereld van volwassenheid en wees welkom.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 2, 2009 om 11:35
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Quote: Weet je, hiervoor zou een dienst als Kassa zich niet mogen lenen.

....wat verstaat u onder een 'dienst als Kassa'? Een beetje jammer en onnodig dat u gaat schoppen in een wat ouder topic'je... Begrijpt u deze site wel?