en
door engeltje1940 Mar 27, 2016 om 14:03
Geldzaken & recht

Waar heb ik rechtop bij kwijtscheldingen in rotteram

Mijn AOW is het laagste wat ik otvang per maand.

Kwijtscheldingen kreeg ik tot 2014.

Nadien, moeten we bij de kwijtscheldingen van waterschap belasting zoveel procent betalen en bij afvalstoffenheffing 30%.

Deze bedragen mag ik dan wel in maandelijkse termijnen voldoen.

Mijn vraag is: kan dit zomaar en is daar nog wat aan te veranderen.

Op zo,n manier kan ik echt niets iets voor mezelf kopen.

Kom ik ook nog in aanmerking voor andere gemeentelijke tegemoet komingen?

1472 8 Rapporteer

Topantwoord

getty
door getty - Mar 27, 2016 om 14:06
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft uw spaargeld? Dit telt mee bij de berekening voor de kwijtschelding. Ook als u het op de rekening heeft staan voor een uitvaart wordt het als vermogen gezien. Heeft u meer dan € 2269 (voor een alleenstaande) op uw rekening staan, of een auto van enige waarde, krijgt u geen kwijtschelding. Informeer eens bij de sociaal raadslieden in uw gemeente of en waar u recht op heeft. Zij kunnen u kostenloos helpen.

Topantwoord

Tijger2
door Tijger2 - Mar 27, 2016 om 14:11
302 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn vraag is, kan dit zomaar en is daar iets aan te veranderen?

Zeker mag dat en daar is niets aan te veranderen.

In Rotterdam mag u als AOW-er gratis reizen.

En wat bedoelt u met: Mijn AOW is het laagste wat ik ontvang? Wordt uw AOW gekort? Dan kunt u bij de SVB aanvulling aanvragen.

Topantwoord

Tijger2
door Tijger2 - Mar 27, 2016 om 14:12
302 Antwoorden / 1 Vragen

In Rotterdam wordt geen honderd procent kwijtschelding meer verleend bij een laag inkomen.

en
door engeltje1940 - Mar 27, 2016 om 14:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor jullie snelle antwoorden.

Zeker zal ik ook informeren bij de gemeentelijke ombudsman.

Op het antwoord van [  even geen naam  sorry]

Ik heb geen spaargelden en ja openbaar vervoer is gratis in Rotterdam.

Topantwoord

Tijger2
door Tijger2 - Mar 27, 2016 om 14:20
302 Antwoorden / 1 Vragen

Als u wilt gaan informeren bij de ombudsman over totale kwijtschelding van de gemeentelijke lasten, dan kunt u zich die moeite besparen. Die nieuwe regels zijn aangenomen door de gemeenteraad.

en
door engeltje1940 - Mar 27, 2016 om 14:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Tyger 2,

Ja dat heb ik nu net kunnen constateren bij kien010.

In iedergeval hartelijk dank.

zoekster1
door zoekster1 - Mar 27, 2016 om 14:58
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, dat heb je met een rechts college, in Amsterdam is dat beter geregeld voor de laagste inkomens. Die krijgen volledige vrijstelling van de gemeentebelastingen/waterschappen bij laag inkomen en geen spaargeld.

gerbera
door gerbera - Mar 27, 2016 om 15:56
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Dat wordt dan verhuizen van 010 naar 020. Maar alle gekheid op een stokje, u schrijft mijn AOW is het laagste wat u ontvangt. Heeft u dan nog meer inkomen (pensioen bv)