ja
door jansslotboom Aug 14, 2020 om 13:27
Geldzaken & recht

Waar kun je een Amerikaanse cheque innen?

Heb een cheque van de Amerikaanse overheid ontvangen en de banken kunnen/willen deze niet uitbetalen.
Hoe/waar kan dit wel? Misschien bij een Duitse of Belgisch bank?

29180 15 Rapporteer

br
door bravehenk - Aug 14, 2020 om 14:13
211 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagje hoe hoog is het bedrag lager dan 100 dollar of meer.

Afhandeling Onder Gewoon Voorbehoud: € 35,00 + € 30,00 indien cheques niet worden betaald.

Afhandeling Na-incasso: € 75,00 + € 30,00 indien cheques niet worden betaald.

Dat zijn kosten ING dus  kosten zijn zeer hoog en cheques zijn nooit gegarandeerd gedekt ook niet van Trump
Het is een vreselijk verouderd betaal middel .

Veel banken stoppen of zijn al gestopt met innen van buitenlandsche cheques of doen dit alleen nog voor zakelijke klanten.. OGV is het goedkoopst u krijgt geld snel, maar kan na enkele weken zo weer van uw rekening afgehaald worden wegens niet gedekt zijn o.i.d.Maar u betaald bij ING wel 65 euro kosten

tijger1
door tijger1 Aug 14, 2020 om 17:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar je moet wel een zakelijke rekening hebben bij ING.

audb
door audb Aug 17, 2020 om 11:25
1668 Antwoorden / 5 Vragen

En in Amerika is een cheque een normaal betaalmiddel ook bij de overheid

john devries
door john devries Aug 18, 2020 om 10:23
228 Antwoorden / Vragen

@Tijger,

Je hoeft geen zakelijke rekening hebben bij de ING weet ik uit ervaring. Vorige week een brief gehad,dat ze volgend jaar stoppen met verzilveren van cheques.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 14, 2020 om 15:38
16957 Antwoorden / 202 Vragen

Met de aanname dat u US Dollars bedoelt levert even zoeken onder meer het volgende: https://www.gwktravelex.nl/a-inwisselen/ ; en zo zijn er nog wel meer Bij gwktravelex vind u ook een lijst https://valutawijzer.nl/lijst-van-grenswisselkantoren-nederland/ . U kreeg al info dat het bij de Ing Bank kan: https://www.ing.nl/zakelijk/betalen/internationaal-betalingsverkeer/buitenlandse-cheque/index.html

M.b.t. de vraag of dit bij gwk kan zie: https://www.gwktravelex.nl/meest-gestelde-vragen

tijger1
door tijger1 Aug 14, 2020 om 16:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat niet om dollar biljetten maar om een cheque in dollars.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 14, 2020 om 17:06
16957 Antwoorden / 202 Vragen

Ik verwees o.a. naar dit:  https://www.ing.nl/zakelijk/betalen/internationaal-betalingsverkeer/buitenlandse-cheque/index.html  en daar staat toch duidelijk ook het woord CHEQUE. En m.b.t Grenswisselkantoren gaf ik een link om te zien of men daar USD cheques inwisselt hetgeen men voor zover ik weet eerder wel altijd deed.

tijger1
door tijger1 Aug 14, 2020 om 17:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts heeft natuurlijk geen zakelijke rekening bij de ING, dus daar heeft hij niets aan. En wat betreft GWK het volgende. “Het is bij GWK Travelex helaas niet mogelijk om een buitenlandse cheque in te wisselen. Wij accepteren op dit moment alleen Travellers Cheques. Voor buitenlandse cheques en persoonlijke cheques kunt u zich wenden tot uw eigen bank.“

ti
door tilpend Aug 14, 2020 om 18:46
143 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan ook als particulier bij de ING tot het einde van dit jaar:
https://www.ing.nl/particulier/betalen/buitenland/buitenland-betaling/bankcheque/index.html

ro
door ronny530 - Aug 14, 2020 om 17:29
2886 Antwoorden / 41 Vragen

Het meest handige is om deze vraag bij uw bank voor te leggen. Buitenlandse cheque's worden door de bank wel geaccepteert maar een contante uitbetaling is geen optie meer. Sommige banken vragen u om de cheque aangetekent te versturen maar misschien kunt u die ook bij een servicepunt van uw bank inleveren en na goedkeuring wordt het bedrag op uw rekening gestort. Daar gaat wel enige tijd overheen want de Amerikaanse overheid wordt benaderd en als die overheid toestemming tot uitbetaling geeft wordt het bedrag uitbetaald.

ti
door tilpend Aug 14, 2020 om 17:48
143 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is juist waar het wel kan want bij de (meeste) Nederlandse banken kan het niet meer. ABN AMRO bijvoorbeeld is daar per 1 januari mee gestopt.

mi
door miennaamishaaz - Aug 14, 2020 om 17:46
725 Antwoorden / 1 Vragen

Wat voor checque wilt u dan innen?

Toch niet zo'n Cheque die u via een vreemde mail hebt gekregen?

rj
door rjw - Aug 14, 2020 om 18:01
3368 Antwoorden / 5 Vragen

[off topic] Toch wel bizar dat cheques in dat land nog steeds zo gebruikelijk zijn. Apple, Google, IBM, Cisco, HPE, Dell, Facebook, Microsoft, Oracle, Tesla, etc etc komen uit de VS, maar betalingen gaan nog via een stukje papier.

Gr
door Grunn1 Aug 14, 2020 om 19:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ze hebben er zelfs nog voedsel bonnen.
Met een cheque betalen is daar nog heel gebruikelijk net als creditcard maar een debetcard niet, het is allemaal op de pof kopen en de ene cc / cheque afbetalen met een andere.

ti
door tilpend - Aug 14, 2020 om 18:45
143 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan nog bij de ING als particulier tot einde van dit jaar maar dan zult u wel klant moeten zijn:
https://www.ing.nl/particulier/betalen/buitenland/buitenland-betaling/bankcheque/index.html

tijger1
door tijger1 Aug 14, 2020 om 19:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit staat op de site van ING.

Bankcheque verzilveren

Als je een cheque uit het buitenland krijgt, kun je deze bij ING verzilveren als je een Zakelijke Rekening hebt. Schrijf op de achterkant van de cheque:

ti
door tilpend Aug 14, 2020 om 20:09
143 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je überhaupt de moeite genomen om op mijn link te klikken? is toch echt van de particuliere afdeling van ING, staat niets over zakelijk

john devries
door john devries Aug 18, 2020 om 10:31
228 Antwoorden / Vragen

@Tilpend,

Klopt helemaal ,je kan als particuliere rekeninghouder tot het eind van 2020 cheques aangetekend opsturen naar de INGB.

mo
door mof - Aug 17, 2020 om 10:59
3620 Antwoorden / 3 Vragen

In Amerika zou dat kunnen, verder zou u kunnen vragen of de USA Ambassade danwel Consulaat een antwoord heeft. Aangezien er meer US dollars in de omloop zijn dan de USA waard is zou je kunnen zeggen dat de USA failliet is, ... misschien dat het daarom niet lukt.

Ca
door Caroline Cleerdin Feb 7, 2021 om 12:28
1 Antwoorden / Vragen

Probeer maar eens enige vorm van contact te krijgen met enige US ambassade, consulaat of instantie.
Niet te doen !  Onbereikbaar, contactinfo niet te vinden, alles digitaal, geen telefoon  of gewoon geen antwoord!
Heb zo vaak geprobeerd, bij verschillende gelegenheden.....

koekeloer
door koekeloer - Aug 17, 2020 om 11:15
562 Antwoorden / 19 Vragen

misschien kunt U deze in Nigeria laten verzilveren. De meeste van de cheques komen daar vandaan :-)

Ja
door Jan Harting - Sep 4, 2020 om 11:50
2 Antwoorden / Vragen

Geen bank in Nederland accepteerd deze cheque en het is echt waar het is geen nep. Ik krijg een klein pensioentje uit Amerika en omdat ik daar belasting over betaal krijg ik deze eenmalige vergoeding uitgekeerd. Trouwens bijna elke Amerikaan. Wat moet ik doen? Vriendelijke groet Jan Harting. (edit redactie - afbeelding is verwijderd)

br
door bravehenk Sep 4, 2020 om 11:58
211 Antwoorden / 0 Vragen

Niet zo handig om uw volledige naam en adres weer te geven. Het is een openbaar forum.

Ja
door Jan Harting Sep 4, 2020 om 12:01
2 Antwoorden / Vragen

Ik hoop op een beetje vertrouwen.

Donuts
door Donuts Sep 4, 2020 om 12:18
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Doe niet zo eigenwijs en verwijder de afbeelding van de cheque met uw persoonsgegevens. Het heeft ook geen enkele toegevoegde waarde.

Ja
door Jan Harting Sep 4, 2020 om 13:52
2 Antwoorden / Vragen

Hoe moet ik de afbeelding verwijderen?

Donuts
door Donuts Sep 4, 2020 om 15:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat kan op dit moment niet meer. Ik rapporteer het wel even aan de redactie met het verzoek de afbeelding te verwijderen.

Ja
door Jan Harting - Sep 4, 2020 om 11:52
2 Antwoorden / Vragen

Hier is ook nog de begeleidende brief die ik bij de cheque heb gekregen. Jan Harting

ni
door nienkeA - Sep 11, 2020 om 09:35
1 Antwoorden / Vragen

hoe en waar kan ik een amerikaanse cheque verzilveren?

Ca
door Caroline Cleerdin - Feb 7, 2021 om 12:24
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb hetzelfde probleem, heb gebeld en gemaild met de IRS, (contactgegevens vinden was bijna onmogelijk), maar krijg geen antwoord.
Heeft iemand goede raad? Het gaat om een behoorlijk bedrag, en toch is de cheque van geen enkele waarde.