Me
door Melmac Nov 1, 2023 om 16:57
Geldzaken & recht

Waarborgsom

Makelaar weigert waarborgsom terug te storten. Ook nadat de door hem in rekening gebrachte kosten voor schoonmaak zijn betaald.
Ik heb de makelaar via een aangetekende brief gesommeerd om z.s.m. de waarborgsom terug te storten.
Is de gang naar de rechter de enige mogelijkheid?

1240 5 Rapporteer
sira
door sira - Nov 1, 2023 om 17:01
2397 Antwoorden / 24 Vragen

Nee, als het allemaal van uw kant terecht is en van de kant van de makelaar onterecht, kunt u ook een deurwaarder inschakelen. Verstandig is om vooraf de makelaar hierover te informeren.

mahadma
door mahadma - Nov 1, 2023 om 17:54
11602 Antwoorden / 51 Vragen

Een oer Hollands spreekwoord gaat over de sop en de kool, anders gezegd over welk bedrag gaat dit en hoe sterk staat u en de ander.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 1, 2023 om 23:04
2131 Antwoorden / Vragen

Geen enkel argument bij die weigering? In principe start je voor zoiets een incasso en indien nodig gaan die ook naar de rechter. Maar het kost je ook geld dus kijk of het loont.

Ook oer hollands; Wie recht om een koe legt er een toe.

Topantwoord

sw
door swat1500 - Nov 1, 2023 om 23:07
3803 Antwoorden / 0 Vragen

Ik mag aannemen dat de makelaar ook heeft aangegeven waarom hij niet to terugbetaling over gaat.
Zo nee, dan  een brief sturen dat u binnen 10 dagen de waarborgsom op uw rekening wilt hebben en dat u na deze 10 dagen de zaak uit handen gaat geven aan een deurwaarder en dat er incassokosten gerekend gaan worden.

1paul
door 1paul - Nov 2, 2023 om 08:26
3201 Antwoorden / 0 Vragen

als u alle bewijzen op papier heeft kunt u simpel een deurwaarder inschakelen, schrijf de makelaar aan om binnen 15 dagen de som terug te storten en als zij dat niet doen u een deurwaarder in zult schakelen waarbij de incassokosten voor hun rekening komen..