RuudVeHa
door RuudVeHa May 31, 2017 om 11:26
Geldzaken & recht

Waarom is een provider contract flexibel en andere contracten niet!

#Vraag
Ben ik nu echt de enige, die het heel raar vind dat internetproviders een contract aangaan met de klant maar als zij het willen dat contract kunnen veranderen en de prijzen zomaar kunnen verhogen en de klant dus gebonden is aan zijn contract. Op die manier is een contract toch niets meer waard.... Als ik voor een jaar ergens voor teken verwacht ik ook dat het een jaar zo blijft.... Dat je daarna weer opnieuw onderhandelt of veranderingen doorvoert dat snap ik.... En dan krijg je "het staat tussen de kleine lettertjes" maar het voelt toch als oneerlijk!
#Telfort #XS4ALL #Kassa #Radar #Consumentenbond #Consuwijzer

1375 5 Rapporteer

ne
door neodutchio - May 31, 2017 om 11:33
5161 Antwoorden / 12 Vragen

Als het oneerlijk voelt moet u er niet voor tekenen. U gaat akkoord met de voorwaarden en daarin staat dat de prijzen kunnen fluctueren.

RuudVeHa
door RuudVeHa May 31, 2017 om 11:42
Antwoorden / 6 Vragen

Maar goed dan kan ik dus nergens een contract afsluiten.
Wat ik niet begrijp is dat wij als consumenten hier maar mee akkoord gaan en begrijp me goed ik ook omdat het niet anders kan.....
Maar nog steeds voelt het niet Okay!

ne
door neodutchio May 31, 2017 om 12:42
5161 Antwoorden / 12 Vragen

Draait u het eens om. U gaat werken bij een baas en bij aanname wordt een een salaris afgesproken. In uw eigen bewoording wilt u dus ook niet meer gaan verdienen want dit is bepaald bij aanvang.

Gerry1969
door Gerry1969 May 31, 2017 om 16:32
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@neodutch +10

tijger1
door tijger1 - May 31, 2017 om 11:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het staat niet tussen de kleine lettertjes, maar het staat in de algemene voorwaarden.

RuudVeHa
door RuudVeHa May 31, 2017 om 11:44
Antwoorden / 6 Vragen

Dan nog ik snap niet dat we als consumenten dit accepteren, en ja ik ook omdat je anders geen provider hebt.

marita5
door marita5 - May 31, 2017 om 11:34
11526 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ruudveha ,

maar als zij het willen dat contract kunnen veranderen en de prijzen zomaar kunnen verhogen en de klant dus gebonden is aan zijn contract.

Een klant is helemaal niet gebonden aan zijn contract als een provider de voorwaarden / of prijzen verandert . behalve als dit een nieuwe regel / of wet van de overheid is / of de provider inflatiecorrectie toepast , lees hier klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/aanbieder-telefonie-internet-televisie-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

RuudVeHa
door RuudVeHa May 31, 2017 om 11:47
Antwoorden / 6 Vragen

Als het de wet is vind ik idd wat anders, maar goed ik stap over van XS4ALL omdat die in een jaar tijd 10 euro er boven op deden naar Telfort (de overstap is nog niet rond, nog niet de spullen en zo contract gaat aankomende maand in) en ik krijg al een brief binnen met een prijs verhoging.... ik blijf dat raar vinden! Een contract is dus niets meer waard!

marita5
door marita5 May 31, 2017 om 11:52
11526 Antwoorden / 15 Vragen

Heeft Telfort u niet op voorhand laten weten dat de prijs word verhoogd ? lees ook hier https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/abonnementen/prijsverhogingen-van-abonnementen

RuudVeHa
door RuudVeHa May 31, 2017 om 12:02
Antwoorden / 6 Vragen

Nee dat hebben ze me niet laten weten, en ja ik snap dat ik dan mag opstappen. Maar goed weer opzoek naar een nieuwe provider weer nieuwe apparatuur..... op die manier wordt je gewoon "gegijzeld" door providers. Het is toch veel makkelijker een contract voor een vaste tijd en vaste prijs af te spreken... dan heeft een contract ook weer waarde!

marita5
door marita5 May 31, 2017 om 12:04
11526 Antwoorden / 15 Vragen

Om over te stappen is veel gedoe , maar veel providers verhogen hun abonnementen m.i.v. 1-7-2017 , o.a Kpn en Ziggo .

RuudVeHa
door RuudVeHa May 31, 2017 om 12:11
Antwoorden / 6 Vragen

Dat kan en het gaat me niet om het verhogen, het gaat me er om dat ik vind dat een provider je een "vast" contract moeten bieden. Een jaar lang een vaste prijs. Dat is voor mij een contract.

marita5
door marita5 May 31, 2017 om 12:12
11526 Antwoorden / 15 Vragen

Wat u vind zullen veel providers zich niks van aantrekken .

RuudVeHa
door RuudVeHa May 31, 2017 om 12:33
Antwoorden / 6 Vragen

Daarom ook de vraag of ik de enige ben die dat vind..... als er meer mensen zijn kunnen we het misschien veranderen!

marita5
door marita5 May 31, 2017 om 12:35
11526 Antwoorden / 15 Vragen

Er zullen wel meer mensen zijn die dit ook vinden , maar hoe wilt u dit veranderen ? word vechten tegen de bierkaai .

panter22
door panter22 May 31, 2017 om 12:38
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt toch eerst een periode van 3 of soms 6 maanden tegen een vaste prijs. De korting op de abonnementsprijs.
We kunnen dat misschien veranderen. Wie zijn we en heb je een plan?

Cookies
door Cookies - May 31, 2017 om 11:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat is de bedoeling van al die walgelijke FB hashtags?

RuudVeHa
door RuudVeHa May 31, 2017 om 12:03
Antwoorden / 6 Vragen

Hashtags is een twitter ding FB heeft het gejat van Twitter.

costnix
door costnix May 31, 2017 om 14:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal wel een Sleur&Pleur actie van de de TS zijn :-(

ha
door halex - May 31, 2017 om 18:19
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U snapt niet hoe overeenkomsten werken. U mag niet tussentijds van de overeenkomst afzien, de aanbieder mag 'm niet veranderen. Als u toch tussentijds opzegt kunt u verplicht worden de resterende termijnen te betalen. Als de aanbieder toch tussentijds wijzigt, hebt u het recht om direct de overeenkomst te ontbinden. Dat is gewoon een eerlijk speelveld: de ondernemer kan u houden aan uw afspraak, u kunt er direct onderuit als de ondernemer wijzigt.
Verbieden om tijdens de looptijd iets te veranderen, is ridicuul. Dan zou een provider nooit iets aan kunnen passen, omdat er dagelijks abonnement ingaan en eindigen. Of hij zou een mega-administratie bij moeten houden zodat hij wijzigingen individueel gaat invoeren. Dat is dermate duur, dat niemand meer een abonnement zal nemen.
Kortom, uw verwachting is strijdig met redelijk denken, uw gevoel is misplaatst.

Die idiote hashtags staan er natuurlijk omdat u te lui bent om uw vraag hier voor een tweede keer te typen, u kopiëert liever vanaf een ander medium.