sp
door spika Mar 13, 2009 om 02:06
Geldzaken & recht

Waarom moet ik belasting betalen?

Ik moest vorig jaar bijna 400 euro belasting betalen.Ik heb  in 2007 tot half september in de ww gezeten.Daarna heb ik tot het eind van het jaar gewerkt.Ik heb nog geen 20.000 bruto salaris ontvangen.Hoe komt het dat ik dan 400 euro moet betalen?Ligt dit misschien aan het uitzendbureau waar ik voor werkte de laatste 3,5 maand van het jaarWie kan mij het even uitleggen?

afz. R.

451 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 13, 2009 om 07:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag spika,

Met zo weinig gegevens blijft het raden. Waarschijnlijk is er aan de bron te weinig belasting ingehouden. Dit kun je zien op pagina 6 van de uitdraai (als je de aangifte electronisch hebt verstuurd).

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2009 om 07:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

dat is onmogelijk even uit te leggen aangezien er veel gegevens ontbreken.
- had je tijdens je werk een auto van de zaak?
- heb je een koophuis?
- is er omdat je in het jaar meerdere werkgevers hebt gehad, dubbel rekening gehouden met de algemene heffingskorting?
- heb je een aangifte ingediend?

Als u precies wilt weten waarom u nu 400 euro moet betalen kunt u natuurlijk ook altijd het kantoor van de plaatselijke belastingdienst binnenlopen en aan hen om meer uitleg vragen.
Wie weet wordt dan inderdaad duidelijk dat de belastingdienst een foutje heeft gemaakt, of het wordt u duidelijk dat de 400 euro naheffing terecht is.

Veel succes!

ve
door verwijderd - Mar 13, 2009 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

Ik heb geen eigen huis,geen auto van de zaak,heb maar 1 werkgever gehad en de aangifte is gedaan door een goede kennis die bij de FNV zit.Mijn verzamelinkomen was 20.654 euro.Inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen 4505 euro,Loonheffing 4134 euro. Te betalen 371 euro.

bedankt voor uw antwoorden.

gr.R