co
door courtny Apr 11, 2016 om 12:15
Geldzaken & recht

Waarom moet ik sinds 2014 inkomstenbelasting betalen?

Waarom moet ik sinds 2014 inkomstenbelasting betalen en vele jaren daarvoor niet? Is er sinds dat jaar een wijziging in het belastingstelsel ingevoerd? Kan iemand mij uitleggen welke wijziging dat is? De medewerkers van de Belastingdienst kunnen mij het niet uitleggen.

2073 4 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Apr 11, 2016 om 12:21
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Mijn glazen bol zegt dat u meer bent gaan verdienen, er te weinig loonbelasting is ingehouden en daardoor moet u nu inkomstenbelasting betalen. Iets meer toelichten zou wel wenselijk zijn.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Apr 11, 2016 om 12:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je geeft geen enkele benodigde informatie, dus we moeten het hier maar gaan raden. Misschien heb je sinds 2014 meerdere inkomstenbronnen? Bijv. werkgever + uitkering? Of 2 werkgevers?

Als je aan de BD ook zo weinig informatie geeft, begrijp ik volkomen dat de BD je op die vraag geen antwoord kan geven.

Apetjoek
door Apetjoek Apr 11, 2016 om 13:10
234 Antwoorden / 16 Vragen

hallo , ik dacht dat U aan het staken was tezamen met andere "goeroe's"

co
door courtny Apr 13, 2016 om 13:07
13 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Reflecs,
Met uw antwoord, over de site vitaconhrservices.nl/voorlopige-aanslag-inkomstenbelasting, ben ik weer verder gekomen. In dit site-artikel staan mijn vraag toegelicht en de belastingwijzigingen vanaf 2014 en dat was mijn bedoeling om te weten. Mijn eigen situatie was niet veranderd, maar de belastingregels zijn veranderd. Het is uiterst vreemd dat medewerkers van de Belastingdienst mij hierover geen informatie konden geven.
Hartelijk bedankt voor uw gegevens.
Met vriendelijke groet,
Courtny.

Topantwoord

reflecs
door reflecs - Apr 11, 2016 om 12:34
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als uw eigen situatie niet veranderd is, is het dit misschien? :http://vitaconhrservices.nl/voorlopige-aanslag-inkomstenbelasting/

co
door courtny Apr 13, 2016 om 13:09
13 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Reflecs,Met uw antwoord, over de site vitaconhrservices.nl/voorlopige-aanslag-inkomstenbelasting, ben ik weer verder gekomen. In dit site-artikel staan mijn vraag toegelicht en de belastingwijzigingen vanaf 2014 en dat was mijn bedoeling om te weten. Mijn eigen situatie was niet veranderd, maar de belastingregels zijn veranderd. Het is uiterst vreemd dat medewerkers van de Belastingdienst mij hierover geen informatie konden geven.Hartelijk bedankt voor uw gegevens.Met vriendelijke groet,Courtny.