abelc
door abelc Jan 15, 2010 om 21:29
Geldzaken & recht

waarom zorgtoeslag?

Ik heb zorgtoeslag gekregen in 2009, dit was niet correct dus ik ben dit in termijnen aan het terugbetalen. Ik heb 8.12.2009 geschreven geen zorgtoeslag te willen ontvangen over het jaar 2010.Krijg ik een voorschot van 877 E over 2010. Daarna een beschikking van 877 minus betaald verrekend 748 E resteert te betalen 129 E.Een dag daarna doen ze een voorstel dit in termijnen terug te betalen. In jan. heb ik ook nog 68E toeslag ontvangen,hoe kan dit??Heb nog niets betaald en aangevraagd alleen verzocht om geen toeslag meer te ontvangen,heb u daarop een antwoord???

1233 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag abelc,

Ik begrijp je bericht niet goed, maar mijn konklusie is, dat je nog 129 euro terug moet betalen plus 65 euro. Als dat zo is, dan kun je die twee zaken het best scheiden. Eerst dus die 129 euro terugbetalen en pas daarna de 65 euro. De toeslagenorganisatie is, zo blijkt, soms een chaos en soms ook helemaal niet. Maar twee zaken met elkaar verrekenen is echt te hoog gegrepen. Daarvoor is het gemiddelde IQ van de medewerkers te laag.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach ja, de Belastingdienst. Waarom zou je het makkelijk doen als het ook moeilijk kan? Ik denk dat je het beste een bezwaarschrift kunt schrijven. Dit is het meest effectief.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt de belastingdienst hierover bellen.
Dan leggen ze uit hoe het in elkaar zit.

Dat heb ik destijds ook gedaan toen de belastingdienst op mijn verzoek deze toeslag stop zette.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neen, een antwoord daarop heb ik niet voor U, maar U kunt het beste de belastingdienst/toeslagen bellen 0800-0543. Houd alle beschikkingsnummers bij de hand (staat rechtsboven de brief van de belastingdienst/toeslagen en elke brief heeft een ander beschikkingsnummer). Zij kunnen dan alles nakijken en advies geven hoe verder te handelen.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

De belastingdienst berekend de gegevens van aangevraagde toeslagen. Vervolgens, naar goedkeuring, wordt de gegevens doorgeven aan de uitkerende instantie. Beide zijn echter 2 afzonderlijke instantie die als het mis gaat, zoals abelc zich vraagt hoe het kan, niet zomaar iets kunnen veranderen bij de andere instantie. Is een opdracht doorgeven tot betaling, is de opdracht voor het hele jaar, en is bij de belastingdienst geboekt...als betaald!

Abelc kan beide betaling even vasthouden tot de belastingdienst één bedrag terugvorderen. Als abelc pech heeft, kan de belastingdienst van hem 877 euro terug verlangen, ontvang of niet! Maar zoals ik het lees, staat het 877+ versus 877- Misschien in zijn voordeel dat het een nieuwe jaar is en kort achter elkaar gegevens zijn ingewisseld tussen hem en de belasting!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tdehond
Je was me net voor. Zelfde oplossing voor probleem.
Met vr. groet,
Mia

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

in december en januari heb je de zorgtoeslag van 2010 gekregen. De belastingdienst betaald de eerste termijn in december uit zodat mensen voor januari de zorgpremie kunnen betalen. dit bedrag is dus € 129,-

Het goede nieuws, het is nu stopgezet en je hoeft niet meer terug te betalen dan je ook ontvangen hebt. Het is alleen jammer dat 2010 voor jou net niet op tijd stopgezet is. (ivm stopzetting 08-12-09) Als je het terugbetaald is het opgelost.

Bovenstaande adviezen, met uitzondering van de adviezen om de belastingdienst te bellen zijn onjuist.