me
door menneke Jul 9, 2009 om 21:49
Geldzaken & recht

Waarschuwing: PAS OP VOOR GLOBAL SELECT!

Beste mensen,

het is een poos rustig gewest met bovenstaand bedrijf maar ze zijn weer actief en nu op Usenext. Ineens kun je  per automatische incasso betalen en aangezien ik dit bedrijf niet kende, heb ik dus op 9 juni j.l.betaald.  Eind juni kreeg ik plotseling een rekening, die ik volgens hen niet zou hebben voldaan. Bij Usenext werkte het altijd zo dat ze een nieuw downloadvolume voor je klaar zetten als de maand is afgelopen, maar je bent dus niet verplicht er gebruik van te maken. Nu kreeg ik deze download weer voor mijn neus met het verzoek deze maar even te betalen! Nou mooi niet dus, want ik had het niet afgenomen.

Gister was het dus 9 juli en ik kreeg bericht dat mijn downloadvolume weer werd geladen en dat het bedrag automatisch van mijn rekening zou worden afgeschreven! Nou mooi niet dus; ik heb de girorekening die ze daarvoor gebruiken, geblokkeerd. Ze gebruiken ook nog een bankrekg.

Ik ben verder gaan zoeken en nu blijkt dit bedrijf Global Collect B.V. te heten met een daaronder hangend bedrijf Global Collect Services BV. En het is het laatste bedrijf dat al tich mensen heeft opgelicht.

Het hoofdbedrijf is gelieerd aan de Western Union Bank: een bank waarvoor altijd al gewaarschuwd wordt als je internetbetalingen doet.

Of je goederen worden niet geleverd of ze halen echt zomaar geld van je rekening af.

Het onderwerp is op de site al eens aan d orde geweest: ik zal de link hier geven. Het lukt niet: ik geef hem wel even door op een volgend blok.

60932 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 10, 2009 om 03:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag mevrouw menneke,

Zo u weet is dit een vraag en antwoord rubriek. Wat is nu uw vraag?

Deze waarschuwing zou u beter op een forum kunnen plaatsen, gezien het feit dat het geen vraag is.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2009 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bent niet goed geïnformeerd over de rol van GlobalCollect en schaadt onterecht onze reputatie! Usenext heeft ons de opdracht gegeven om geld van uw rekening af te schrijven op grond van de leverings- en betalingscondities die u bent overeengekomen met Usenext.

GlobalCollect is een financiële dienstverlener, ook wel Payment Service Provider genoemd, die wereldwijd betaaltransacties voor derde partijen uitvoert. Onze klanten zijn alom bekende en grote internationale bedrijven. GlobalCollect ondersteunt wereldwijd betalingen in meer dan 200 landen en 170 betaalmethoden.

Nadat u een product of dienst heeft gekocht, de betaling en betalingswijze heeft goedgekeurd, krijgt GlobalCollect de opdracht van de leverancier om het bedrag van uw rekening af- en/of bij te schrijven. In de regel verschijnt op uw rekeningoverzicht tevens de naam van de leverancier zodat u de herkomst eenvoudig kunt herleiden.

GlobalCollect handelt in opdracht van de leverancier en kan u niet assisteren bij klachten over de levering, het product, de dienstverlening of betalingsvoorwaarden.

In het geval dat u niet tevreden bent neem dan rechtstreeks contact op met die leverancier.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2009 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie bij meerdere onderwerpen opeens een reactie staan van global select. Bezig met een publiciteitsoffensief?

ve
door verwijderd - Oct 20, 2009 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag menneke,

Global collect schrijft:

U bent niet goed geïnformeerd over de rol van GlobalCollect en schaadt onterecht onze reputatie! Usenext heeft ons de opdracht gegeven om geld van uw rekening af te schrijven op grond van de leverings- en betalingscondities die u bent overeengekomen met Usenext.

Global Collect begrijpt dus zogenaamd niet dat de opdracht NIET is afgegeven op grond van de vigerende leverings- en betalingscondities. Het zal hen naar mijn mening een zorg zijn of de opdracht komt van een malafide danwel een bonafide bedrijf. Zij beschadigen dus zelf hun eigen reputatie indien van toepassing.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2009 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo collega Read,

Omdat ik op de Kassa-site niet verder kwam, heb ik het onderwerp

UseNeXT en hun wijze van het sturen van incassi gepubliceerd op

http://www.belazerdophetnet.nl/viewtopic.php?f=38&t=590

Getty: veel succes met het lezen van de pagina`s!

ve
door verwijderd - Oct 21, 2009 om 09:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

GlobalCollect (Services B.V.) verzorgt wereldwijd in samenwerking met ruim 150 banken, waaronder Western Union Bank, de betalingen voor middelgrote tot grote multinationals. Deze banken en bedrijven doen geen zaken met een malafide bedrijf!

Schoenmaker blijf bij uw leest: als u het niet eens bent met de levering of betalingen dan dient u contact op te nemen met het bedrijf waarvan u de dienst op product heeft afgenomen. Stelt dit bedrijg u in het gelijk dan krijgen wij van dit bedrijf de opdracht om het bedrag terug op uw rekening te storten.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2009 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ GlobalCollect:

Op de samenwerking met Western Union Bank zou ik niet zo prat gaan! Zo'n lekkere bank is dat niet.

H.