hp
door hpiek Apr 8, 2010 om 16:52
Geldzaken & recht

Wachtgeld ambtenaren

Nu wordt er weer veel gesproken in den haag over bezuinigen op huisarts en andere zaken. Las ik laatst in de krant over het wachtgeld van de ministers, kamerleden, Job Cohen, dan denk ik jeminee wat gaat daar veel geld ik om, daar kunnen ze al miljarden op bezuinigen. Wouter Bos die dan meer bij zijn gezin wil zijn is eigen keus, als wij een baan opzeggen krijgen we ook geen salaris doorbetaald... !!! We moeten met zijn allen in opstand komen hiertegen. De zorg is super duur geworden voor degene die vroeger ziekenfonds patient was en dan praten ze nu weer voor € 5,- bij een huisarts bezoek. Bijstandsmoeders kunnen dat dan helemaal niet meer betalen..!! Hoe pakken we dit aan dat Den Haag in hun eigen portemonee kijken!!!

1394 18 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tdehond
door tdehond - Apr 8, 2010 om 17:02
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Ik heb gelezen dat Job Cohen de uitkering geweigerd heeft.

Kamerleden, ministers zouden m.i. op dezelfde manier uitkering moeten krijgen als werkelozen.

De zorg: Het is me een raadsel hoe mensen in de bijstand, bejaarden met alleen AOW, gehandicapten dit nog moeten ophoesten.

Dit terwijl de overheden doorgaan met verspillen van gemeenschapsgelden.

hp
door hpiek - Apr 8, 2010 om 17:12
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heel erg bedankt voor je reactie, dat van Job Cohen wist ik niet. Maar jij hebt helemaal gelijk dat zouden er meer moeten doen, ik zag de bedragen in de krant van 8 mensen die in de kamer zitten en hoeveel jaar ze dat krijgen... ik dacht echt dit moet stoppen... dat scheelt heel veeeeel geld en wat je zegt, bejaarden en mensen in de bijstand... het KAN gewoon zo niet meer, op dit moment gaat het met mij goed, maar dat neemt niet weg dat wij ook iets kunnen doen voor degene die het heel erg krap hebben....

nogmaals bedankt, ik hoop dat meer mensen reageren en dat hier wat uit komt!!!
STOPPEN MET WACHTGELD!!!!!

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 8, 2010 om 17:13
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

Kamerleden, ministers zouden m.i. op dezelfde manier uitkering moeten krijgen als werkelozen.

Helemaal mee eens!

hp
door hpiek - Apr 8, 2010 om 17:16
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

bedankt voor je steun!

birdies
door birdies - Apr 8, 2010 om 17:59
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

.........De zorg: Het is me een raadsel hoe mensen in de bijstand, bejaarden met alleen AOW, gehandicapten dit nog moeten ophoesten. ............

Wat te denken van zorgtoeslag? Verder hebben de meeste gemeenten voor minima en uitkeringsgerechtigden een collectieve zorgverzekering. Deze is best uitgebreid, om zo het beroep op Bijzondere Bijstand zo laag mogelijk te houden.

En iedereen met een minimaal inkomen kan natuurlijk nog steeds een beroep doen op Bijzondere Bijstand.

birdies
door birdies - Apr 8, 2010 om 18:02
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

Wat wachtgeld voor ministers en kamerleden betreft: een sollicitatieplicht lijkt mij terecht. Wachtgeld zou wat mij betreft gekoppeld mogen worden aan de duur van hun minister- of kamerlidmaatschap.

ja
door janina_1 - Apr 8, 2010 om 18:23
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik vraag me af waarom alle ambtenaren op wachtgeld komen.
Waarom is voor elke werknemer niet alles gelijk.
En als ik mijn baan zelf opzeg is er voor mij ook geen ww.
Hier uit blijkt toch maar weer dat je beter ambtenaar kan wezen.
Zo zie je maar weer ze hebben altijd meer rechten.

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 8, 2010 om 18:57
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

Mee eens Janina.

me
door meljokom - Apr 9, 2010 om 09:34
2 Antwoorden / 1 Vragen
0



mensen ik ben al ruim 20 jaar ambtenaar en krijg geen wachtgeld als ik ontslag krijg
dat is voorbehouden aan het hoger kader
dus geen onzin uitkramen als je niet weet waar je het over hebt

hp
door hpiek - Apr 9, 2010 om 11:35
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat wij bedoelen is, dat ze nu in den haag weer veel willen bezuinigen wat de kleine man raakt, maar zelf hebben ze wachtgeld. Ik zag dan laatst in de krant met foto's van meerdere kamerleden, met bedragen, en jaren... dat kost miljarden... wij hier bedoelen er mee laten ze dat eens afschaffen... dat is gewoon belachelijk.
voel u niet aangesproken dat was niet de bedoeling...

fijn weekend.

tdehond
door tdehond - Apr 9, 2010 om 13:58
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Ook fraudeurs die vlak na installatie als 2de kamerlid ontmaskerd werden, genieten wachtgeld.
Er is huursubsidie betaald als vrienden dienst voor een erg duur appartement huren in Amerika op onze kosten.
Er wordt mucho dinero uitgegeven voor commissies. Kortom men hoost met geld en om dit te bekostigen wordt de gewone mens uitgeperst via heffen van steeds meer en steeds duurdere belastingen. :(

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 9, 2010 om 15:41
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

mensen ik ben al ruim 20 jaar ambtenaar en krijg geen wachtgeld als ik ontslag krijg
dat is voorbehouden aan het hoger kader
dus geen onzin uitkramen als je niet weet waar je het over hebt


Dit is niet waar want ik was ook ambtenaar (verdiende 1250 euro) en kreeg wel degelijk een paar jaar wachtgeld. Dit lag ook hoger dan ww.

vladja
door vladja - Apr 9, 2010 om 16:01
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

sonjaatje,

Wanneer was dat? Welk jaar? Er is het een en ander veranderd.

Vladja

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 9, 2010 om 17:17
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

5 jaar geleden werd ik werkloos.

vladja
door vladja - Apr 9, 2010 om 17:45
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

[quote=meljokom schreef op vrijdag 9 apr 2010, 09:34]

mensen ik ben al ruim 20 jaar ambtenaar en krijg geen wachtgeld als ik ontslag krijg
dat is voorbehouden aan het hoger kader
dus geen onzin uitkramen als je niet weet waar je het over hebt

Ik denk dat meljokom dit bedoelt:

Wachtgeldregelingen voor ambtenaren zijn per 1 januari 2001 in het algemeen niet meer toegankelijk voor nieuwe gevallen. Vanaf die datum geldt voor overheidspersoneel bij het ontslag de Werkloosheidswet (WW). Onder bepaalde condities kan er recht bestaan op een bovenwettelijke of naastwettelijke uitkering die bestaat uit twee onderdelen: de aanvullende uitkering (bovenop het bedrag van de WW) en de aansluitende uitkering (zodat bij elkaar de uitkering een langere duur heeft dan alleen WW). De details verschillen per overheidssector.

Wachtgeld bestaat nog wel voor politici en bestuurders (politiek ambtsdragers).

Vladja

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 9, 2010 om 18:37
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik had een bovenwettelijke uitkering.

vladja
door vladja - Apr 9, 2010 om 19:31
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

[quote=meljokom schreef op vrijdag 9 apr 2010, 09:34]

mensen ik ben al ruim 20 jaar ambtenaar en krijg geen wachtgeld als ik ontslag krijg
dat is voorbehouden aan het hoger kader
dus geen onzin uitkramen als je niet weet waar je het over hebt

[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 9 apr 2010, 15:41]

Dit is niet waar want ik was ook ambtenaar (verdiende 1250 euro) en kreeg wel degelijk een paar jaar wachtgeld. Dit lag ook hoger dan ww.

Je kreeg dus gewoon WW vijf jaar geleden (vanwege de wijziging op 01.;01.2001), aangevuld met een bovenwettelijke uitkering en geen wachtgeld?

Vladja

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 9, 2010 om 19:46
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

Zou kunnen ja, in de volksmond werd het wachtgeld genoemd, maar het zou kunnen zijn.
Echter werd het niet uitbetaald door het uwv.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

d_
d_dejong - May 10, 2024 om 14:38
Geldzaken & recht

Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)

Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

ga
galen135 - May 8, 2024 om 11:23
Auto & vervoer

DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten

Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer