bi
door bino Mar 29, 2006 om 12:52
Geldzaken & recht

Wanadoo prijsverhoging

Enige tijd geleden zou ons Wanadoo adsl + telefonie abonnement automatisch overgezet worden naar Family, omdat de abonnementstermijn was verstreken. Wij ontvingen een brief waarin stond dat alles hetzelfde bleef voor dezelfde prijs. We betaalden altijd al rond de 23 euro per maand en in de brief met gegevens stond dat Wanadoo Family 22,95 ging kosten. Alles leek dus te kloppen, totdat we merkten dat er in maart 28,99 afgeschreven was. Na een telefoontje met Wanadoo (tegen 20 cent per minuut), bleek dat er voortaan voor de telefoon 5 euro extra betaald moest worden met daarbij 4 cent starttarief per gesprek (terwijl het voorheen gratis bellen was). Volgens de man aan de telefoon was dit zo sinds 21 februari. Hier hebben wij geen brief over ontvangen en het stond ook niet in de brief met gegevens die wij begin februari kregen. Er werd wel verteld dat er nu een brief onderweg was (wat mij een beetje laat lijkt). Mag Wanadoo dit zomaar doen, want als we dit van tevoren hadden geweten, hadden we waarschijnlijk ergens anders een abonnement genomen.

405 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 29, 2006 om 13:04
16885 Antwoorden / 202 Vragen
0

Neen, Wanadoo mag dat niet. Zij mogen niet eenzijdig hun voorwaarden aanpassen, anders dan in hun leveringsvoorwaarden is beschreven. Bij u is dat kennelijk niet zo.


U heeft daarmee alle reden om per omgaande uw abonnemenbt te beëindigen.


Echter: er zitten nog al wat addertjes omdat Wanadoo mogelijk moeilijk gaat doen en u geen andere adsl aansluiting kunt nemen eer wanadoo de lijn vrij maakt. Ik vrees dat ze daarmee zullen wachten.


Advies: Aangetekende brief met bericht van antwoordbevestiging dat u het oneens bent met de ongemelde wijziging met verzoek uw abonnement te handhaven volgens de afgesproken prijs en zo niet u uw abonnement per omgaande als beëindigd beschouwd zonder afsluitkosten etc.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 29, 2006 om 13:04
16885 Antwoorden / 202 Vragen
0

vergat vinkje

bi
door bino - Apr 4, 2006 om 15:22
6 Antwoorden / 3 Vragen
0

Zouden we ook van Wanadoo kunnen vragen gewoon ons abonnement te behouden tegen de oude prijs?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer