rinuszwam
door rinuszwam Jun 28, 2017 om 13:50
Geldzaken & recht

Wanneer wordt de VARA weer een zender t.b.v. de gewone Burger???

Ik ben meer dan 30 jaar lid geweest van de Vara uit principe ! juist in het belang van en voor de gewone man/vrouw welke de vara toen als uitgangspunt nam in hun meeste uitzendingen !
Al jaren is dit fundamentele belang in de uitzendingen van de VARA niet meer te vinden , dus ook al jaren worden aan belangen van mensen geen aandacht meer besteed ! een zware tekortkoming juist door de ook al jaren neoliberale maatschappij welke helaas juist ten nadele werkt voor deze gewone burger !!!

2583 15 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jun 28, 2017 om 14:09
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Klink misschien gek, maar stel die vraag eens aan Vara zelf. Ik weet het in ieder geval niet.

edrick3
door edrick3 - Jun 28, 2017 om 14:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Schrijf de VARA eens een brief met deze vraag. ;-)

Postadres
Postbus 175
1200 AD Hilversum

Cookies
door Cookies Jun 28, 2017 om 14:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Brief????

hansje klein
door hansje klein Jun 28, 2017 om 15:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Postzegels????Brievenbussen???? Track and trace-maand????

edrick3
door edrick3 Jun 28, 2017 om 15:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, het is toch een 'oude' vereniging? ;-)

tijger1
door tijger1 Jun 28, 2017 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@edrick3. Juist, zo worden de "oude waarden" weer hersteld voor de gewone burger.:-))

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2017 om 14:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat is een gewone Burger?

Cookies
door Cookies Jun 28, 2017 om 14:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jan met de pet en Truus met het schort?

edrick3
door edrick3 Jun 28, 2017 om 14:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zoiets?: American Fast Food In Japan | Japan Online

Cookies
door Cookies Jun 28, 2017 om 14:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, die kan de gewone burger niet betalen .

audb
door audb Jun 28, 2017 om 14:45
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Iemand die moet zien rond te komen en niet zo een die in een dikke mercedesrijd en lult over zo heerlijke proseccootje van de slijterij die wel €25,- heeft gekost en dan bedoelen dat ze die bij de Aldi in de aanbiedding hebben gehaald net als de chocolade hagelslag waar meer suker in zit dan chocolade..

tijger1
door tijger1 Jun 28, 2017 om 15:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@audb. Las overigens net dat de champagne van de Lidl beter smaakt, en uiteraard veel goedkoper is, dan een superduur merk.

jo
door jorisw Jun 28, 2017 om 18:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@AUDB: is de gewone burger ook iemand die slecht Nederlands schrijft?

hansje klein
door hansje klein - Jun 28, 2017 om 14:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Toen ik onlangs over meer en effectieve samenwerking tussen Radar en V&B een topic opende werd ik hier prompt uitgelachen ...

Ik vind het inmiddels allemaal teveel van hetzelfde en zuilen? .... die bestaan toch niet meer?

Dus ik sluit me aan bij uw vraag, wat is er zo bijzonder aan een gewone zender als de VARA?

audb
door audb - Jun 28, 2017 om 14:49
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Welke omroep is dat wel?

De TROS was vroeger een familie omroep maar nu is het Volendam en Ali Brabbelaar maar dat is het algemene beeld in Nederland alles moet uit Volendam komen anders schijnd het niet meer te kunnen.

En vooral zelf geen eigen programma`s bedenken gewoon een kopie van wat een ander doet maar dan in een andere verpakking.

Oja we worden steeds ouder in Nederland dus demente bejaarden genoeg die merken er toch niets van is een van hun motto volgens mij.

tijger1
door tijger1 Jun 28, 2017 om 15:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niemand is verplicht om naar de Vara te kijken.

hansje klein
door hansje klein Jun 28, 2017 om 16:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... of te luisteren ...

aurora1
door aurora1 - Jun 28, 2017 om 14:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

vraag het aan de Vara en hun diverse onderbetaalde presentatoren....

tijger1
door tijger1 Jun 28, 2017 om 15:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die zijn allemaal maanden met vakantie.:-))

Cookies
door Cookies - Jun 28, 2017 om 15:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Om even antwoord op de vraag te geven: Never again! Al die verschillende omroepen is echt nog iets uit de vorige eeuw en allang achterhaald.

Je bent nu toch hopelijk geen lid meer van die club? Het ledengeld wordt namelijk gebruikt om presentatoren mee te betalen die meer verdienen dan de Balkenendenorm,  bijv. die kwibus van DWDD verdient rond de 500.000,- per jaar.

Wanneer wordt de VARA weer een zender t.b.v. de gewone Burger???

simon55
door simon55 Jun 28, 2017 om 18:17
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Vorig jaar heeft U kwiibus € 580 000 verdiend voor n beetje slaplullen

gerbera
door gerbera Jun 29, 2017 om 15:10
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Die kwibus krijgt ruim € 500.000 per jaar, ik zie niet in waar die dat aan verdient. Maar ja wie ben ik.

tijger1
door tijger1 Jun 29, 2017 om 15:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien omdat hij vijf kwartier in het uur praat.

sc
door scheffers - Jun 28, 2017 om 15:53
25 Antwoorden / 2 Vragen

VARA, afkorting van vereniging arbeiders radio amateurs.
Heeft u wel eens een arbeider bij de DWWD of Pauw zien zitten? Ik niet.

edrick3
door edrick3 Jun 28, 2017 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het zijn dan ook amateurs! ;-)

reflecs
door reflecs - Jun 28, 2017 om 18:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Wanneer wordt de VARA weer een zender t.b.v. de gewone Burger???

De VARA -de afkortingspuntjes verdwenen- wenste zich uitdrukkelijk open te stellen voor een ruimere vertegenwoordiging van de Nederlandse samenleving dan alleen de sociaal-democratische zuil. De omroepvereniging ging zich voortaan tot een breder, progressief georiënteerd publiek richten. De hechte band die de VARA onderhield met de S.D.A.P. (later de PvdA) en met de vakbond N.V.V. (later F.N.V.), werd eind jaren '70 steeds losser.

De VARA van toen, als ‘stem van links’, veranderde in de principieel onafhankelijke, maar nog wel ideëel verwante, VARA van nu.
https://vara.nl/pagina/algemene-info

ALs u nog lid was geweest had u tenminste inspraak gehad.

sc
door scheffers Jun 28, 2017 om 22:11
25 Antwoorden / 2 Vragen

Shit, 20 jaar te lang vara lid geweest.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 28, 2017 om 18:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik ben nooit lid van de VARA geweest, kijk slechts een enkel programma, ben ik.nu een ongewone burger?

jo
door jorisw Jun 28, 2017 om 18:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat je bij de elite hoort.... :-)

costnix
door costnix Jun 28, 2017 om 22:56
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@diewilik: ongewoon bent u zeker, maar dat kan ik wel waarderen :-)

jo
door jorisw - Jun 28, 2017 om 18:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Aan wat voor soort programma's moet ik dan denken? RTL4-achtige shows of zo?

costnix
door costnix - Jun 28, 2017 om 22:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De VARA is geen zender, maar samen met BNN een zendegemachtigde.
Burger was niet bepaald gewoon, maar een politicus:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jaap_Burger

mo
door momentinfocus - Jun 28, 2017 om 23:06
1 Antwoorden / Vragen

Helaas dat zijn ze al 25 jaar niet meer: DWDD is een tafel waar de Grachtengordel vrienden van van Nieuwkerk dagelijks gratis reclame mogen maken voor hun boekjes en CD's en de gewone mens mag er als door een etalage naar deze Amsterdamse elite kijken.
Hun Joop webforum betaald uit het Ledengeld is haast een copie van GeenStijl waar Rechts en PVV Nederland te keer kan gaan: de linkse mensen zijn  in tussen afgehaakt mede doordat zij zonder aanleiding vaak een ban kregen.

fl
door flessebon - Jun 29, 2017 om 08:13
418 Antwoorden / 7 Vragen

Vroeger had je Achter het Nieuws, en dan zat half Nederland aan de buis gekluisterd voor reportages over bijv. de vervuiling van Volgermeerpolder. Die tijd is helemaal voorbij. Het moet allemaal snel en luchtig en mensen die een andere mening hebben worden door een meestal rechtse tafelheer onderuitgehaald bij de talkshows van de Vara. Wat een verschil met vroeger. Geen onderwijzende taak meer, geen idealen meer. Goed geld verdienen door een paar presentatoren en komedianten lijkt de hoofdzaak.

jo
door jorisw Jun 29, 2017 om 08:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat half Nederland daar naar keek komt vooral omdat er niks anders was.... Dat soort programma's zijn er namelijk nog steeds (op radio en TV) maar er kijkt geen hond meer naar.

fl
door flessebon Jun 29, 2017 om 09:18
418 Antwoorden / 7 Vragen

Er is meer aanbod, maar de leden van de EO zeggen hetzelfde over hun omroep en de kijkers van de VPRO zullen hun ook het oude geluid van hun omroep missen. Er is dus meer aan de hand. Een van de oorzaken zou kunnen zijn dat bij de omroepen zo goed verdiend wordt dat ze niet meer weten dat niet iedereen het zo goed heeft. Ze leven in een kleine wereld, filter bubble zouden sommige mensen zeggen.

gerbera
door gerbera - Jun 29, 2017 om 15:23
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Als "gewone" burger heb ik na het lezen van de handleiding mijn afstandsbediening goed onder controle. Als er een wedstrijd "zappen" wordt gehouden denk ik ver te komen. Ik heb slechts 53 kanalen maar in het ergste geval kan ik mijn kast ook nog vanuit de luie stoel uitzetten. Ach ja DWDD ook zonder TV.