moederkloek
door moederkloek May 15, 2007 om 15:42
Geldzaken & recht

WAO uitkeringoverzicht per maand niet meer toegezonden

Ik heb een vraag

Sinds maart ontvang ik al geen uitkeringsoverzicht meer maandelijks van mijn WAO uitkering. Vandaag kreeg ik het antwoord dat als er geen wijzigingen zijn ik geen overzicht meer per maand krijg. De uitkering wordt gewoon gestort. Wat af en bij gaat niet meer te controleren voor mij. Ik heb een uitkering van het ABP , moet bellen naar Loyalis, hiervoor UWV. Is dit gebruikelijk dat men geen overzicht per maand stuurt van een WAI uitkering?

Als iemand hier meer van kan vertellen, heel graag

638 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg al jaren geen maandelijks overzicht. Deze maand krijg ik em hopelijk omdat mijn vakantiegeld word gestort en verder alleen in januari.......

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is lange tijd gebruikelijk bij het UWV. Alleen als er iets verandert, krijg je een nieuw overzicht. Ook van het uit te keren vakantiegeld ontvang je een apart overzicht.

Controle kan je aan de hand van het laatst verstrekte overzicht doen, omdat het uit te keren bruto bedrag gelijk blijft, de inhoudingen ook hetzelfde zijn en het netto bedrag elke keer hetzelfde is.

Vladja

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt ik krijg ook al sinds 2004 alleen maar een overzicht als er  iets is veranderd en van het vakantie geld krijg je een overzicht.

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reactie

Er is mij nu al meer duidelijkheid verschaft dan het hele ABP?Loyalis kon doen

moederkloek

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg elke maand een betalingspecificatie van mijn wao uikering .
Maar dat komt denk ik omdat ik een dag loon heb en geen maandloon bij het uwv.
Als een maand 23 werkdagen heeft krijg ik meer loon dan dat een maand 20 werkdagen heeft.
Ze sturen mij elke maand een overzicht toe.

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

als uw uitkering niet wijzigt qua bruto bedrag ontvangt u niet steeds een berekeningsopgave. De eerste die u na zwijziging ontving blijft dan gelden tot het moment dat of het bruto wijzigt of de inhoudingspercentages wijzigen.

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor de uitleg, jammer dat ik het alleen hier te weten moest komen. Een beetje info van de uitkerende instanties was echt geen overbodige luxe geweest

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor het antwoord

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

dan weet je in ieder geval waar het eventueel fout gaat, ik zit nog steeds te hakketakken over een bedrag dat ze sinds januari al kwijt zijn

bedankt voor het antwoord

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt helemaal, alleen bij wijzigingen een overzicht en anders niet !