Wat doe je tegen onterecht "geëind geld door Ziggo
Ziggo heeft mij in september 2008, een wijziging gestuurd van mijn televisie aanbod. Ik zou Eredivisie Live hebben aangevraagd. Omdat dat niet zo was, heb ik direkt een brief gestuurd, om dit ongedaan te maken. Intussen was er een extra bedrag via incasso afgeschreven. Op mijn brief heb ik nooit reactie gekregen. Dus dan maar bellen. Leuk aan het lijntje gehouden, het zou worden bekeken,maar er veranderde niets. Wel werd er weer opnieuw afgeschreven. Opnieuw gebeld, en er was een enorme achterstand met de post, dus het kon nog wel enkele weken duren. Je raad het al: geen actie. In januari ingegaan op het aanbod "alles in 1". met daarbij de opmerking dat EredivisieLive echt nu op moest houden, want dat wilde ik niet. Het zou doorgegeven worden. Omdat het op de wijziging n.a.v. "alles in 1" nog steeds stond, weer gebeld, en het meest coulante wat ze konden doen, was het eind januari beëindigen. OK dan maar. Helaas, het wordt afgezaagd, gebeurde er niets. Dus in maart een aangetekende brief, dat al het onterecht geïnde geld terug moest komen, en Eredivisie Live nu echt moest stoppen. Hoera, het lukte, alleen kreeg ik mijn voorschot van april terug, wat alweer was geïnd, maar de rest niet. Het gaat danwel om "maar" zo'n 64 euro, maar het feit dat ze op de brief nooit een antwoord sturen, en slecht 1 voorschot terugstorten, nadert m.i. het niveau van "onbeschoft". Begin april heb ik nogmaals een aangetekende brieft gestuurd, met daarin een laatste sommering. Ik had die gelezen in een voorbeeldbrief van een rechtsbijstandsite. Geen enkel teken van leven, of bericht van Ziggo. Wat kun je nu ondernemen tegen een dergelijk machtig medium? Als ik niet meer betaal, of de incasso intrek, wordt ik waarschijnlijk afgesloten, en moet ik daarna voor de kosten opdraaien. Toch wil ik graag mijn onterecht geÍncasseerde geld terug. wie heeft een suggestie? Zijn er misschien meer mensen die op deze manier "getild" zijn?
@rojo55
"Wie heeft een suggestie"?
Misschien naartoe gaan en Ziggo over zijn bureautje trekken? Lijkt me wel aardig, maar ja ... krijg je slechte naam van. Dus maar niet doen. Is ellendig als je geen respons krijgt.
Getild? Niet echt, maar zou in nov. 08 €50,00 terug krijgen op een hd decoder, binnen een paar weken, en het werden een paar maanden. Zal bij jou ook uiteindelijk wel goed komen, maar je hebt een lange adem nodig! Administratie van lik-me-vestje. Is afwachten of .......
Je zou nog eens kunnen proberen met schrijven en sommeren het bedrag binnen, bv 10 dagen terug te storten. Zo niet, dat je naar de Geschillencommissie stapt. Maar ja, voor een bedrag van €64,00?
Weet niet of dat indruk maakt .... of sluis anders je klacht door naar Consuwijzer ....
Klacht indienen - Consuwijzer
Succes met de Ziggo misere.
door de bank terug laten storten. ik heb ook een afrekening met een teveel aan euro's en laat het door de bank terughalen en dan sturen ze maar een rekening met het juiste bedrag, en ik trek de automatische incasso in.
Bij dit soort problemen is het voortdurend zeuren bij Ziggo de oplossing. Niets afwachten, gelijk in de aanval gaan.
Bel iedere dag met de helpdesk van Ziggo. Op het 0900 betaal je niet meer dan de lokale kosten. Kom je bij een oneindige wachttijd uit bel dan hun "normale" nummer. Dit is 088 7170099, 010 7980405 of 088 7170000. U kunt ook gratis met dit nummer bellen via http://www.vraagalex.nl/0900-alternatief-voor.html?alternatief=Ziggo&uid=630
Leg iedere dag je klacht neer en vermeldt iedere dag naar de eerste actie die je hebt gedaan. Op een gegeven moment worden ze wel wakker.
Wanneer je een rechtsbijstandverzekering hebt leg hen dan dit probleem voor.
meteen terugboeken door de bank ik heb dit ook met ziggo gehad...waardeloos...
totdat ik na 3 maanden "dreigde" met zoals hier kassa of cons. bond of daarna met rechtsbijstand...toen reageerden ze ineens wel...goh...
maar het teveel betaalde bedrag gewoon terugboeken ... laten zij dan maar bewijzen dat u eredivisie heeft aangevraagd.
ze zijn heel erg lastig daarom ben ik bij ze weggegaan..
veel succes
Ja zeker zijn er nog meer mensen die veel problemen hebben met Ziggo. Mijn buurman Kreeg rekeningen zelfs van een incassobureau, waarin telkens boetebedragen bovenop komen. Het ging om een betalingsachterstand voor computer (e-mailadres) én mobiele telefoon. Ik heb gebeld voor hem, dat de man nog nooit een mobiele telefoon met Ziggo als provider heeft gehad en óók geen e-mail adres. Hij heeft zelfs nog nooit een computer gehad. Na lang "zoeken" bij Ziggo vertelde ze me dat het fout was aangegeven. Het zou gaan om een digitaal abonnement voor de TV. Dat heeft hij 3 jaar geleden een half jaar gehad en toen opgezegd. Tja, toen snapte het meisje het ook niet meer en vroeg om het maar schriftelijk door te geven. Heb dit vorige week gedaan maar ben benieuwd hoeveel tijd er overheen gaat, moeite, kosten etc.. om dit de wereld uit te helpen. U ziet, U bent niet de enige. Je wordt onderhand huiverig om je ergens op te abonneren. Je hebt geen poot om op te staan en de trammelant die je ermee krijgt. Wordt hoognodig tijd dat er eens flink ingegrepen wordt. Wens U sterkte.
ja zijn ze ook goed in als je bij hen opzegd vergeet dan niet ook op te zeggen voor tv Z1..daar wordt je aut. opgezet na beëindigen abonnement.....en daarmee heb ik heel veel gezeur gehad met ziggo....weg met die gasten...en VOLHOUDEN...laat incasso dan ook maar bewijzen tonen.....
vandaag werd er ruim 71 euro bij mij afgeboekt, normaal is zo 26 euro. Wat bleek, er was vanaf december elke maand opnieuw digitale tv in rekening gebracht (ik had dit uiteraard al elke maand betaald). Even met Ziggo gebeld en de fout werd hersteld. Maar toen had ik de keuze tussen terug laten storten van het te veel betaalde, of alvast als betaling voor de volgende maanden gebruiken. Ik koos voor terugstorten. Ik moest echter wel rekening houden met een termijn van 4 ! weken. Ik heb toen maar aangegeven dat ik het wel laat storneren door de bank en als het geld terug is, ik wel het goede bedrag betaal. Oplichtersbende die Ziggo.
Beste briefschrijver(s) en/of klager(s).
Ik heb al een aantal jaren geleden naar aanleiding van klachten over de toenmalige Casema o.a. mijn automatische incasso opgezegd.
Nu krijg ik iedere 3 maanden een acceptgiro, weliswaar met als extra kosten Euro 1,25, maar geen zorgen meer over onrechtmatige afschrijvingen. Wel controleer ik toch nog alle afschrijvingen van de giro zeer nauwkeurig, zowel van wat nu Ziggo heet alswel van alle andere automatische afschrijvingen. Casema heb ik indertijd aangeraden alle medewerkers eens een opleiding te geven en een open haard te kopen voor hun administratie.
Overigens helpt dreigen met officiële instanties wel tegenwoordig.
Iedereen succes gewenst en laat je niet in de hoek drukken!!
Mvg,
C. Kramer
's-Gravenhage
het is niet alleen ziggo,ik wacht al vanaf 24Dec.op terug storten van 89,95euro van de kpn.na veel rot verhaaltjes moet ik mijn centen krijgen.plus ellende met digitenne waar geen eind aan komt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Houtworm in TV meubel
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing - ... Lees meer
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast
Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer
Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen
C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.
C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer