qu
door question_1 Jun 3, 2006 om 11:43
Geldzaken & recht

Wat is de garantietermijn van een whirplool koelkast

Goedemorgen, ik heb een vrij dringende vraag. 4 jaar geleden hebben wij een keuken gekocht bij Grando incl. inbouwapparatuur van Whirplool. Nu is onze koelkast stuk. hij koelt niet meer. Grando zegt dat de garantie 2 jaar is. Maar een koelkast hoort toch veel langer mee te gaan? Weet iemand dit?

749 12 Rapporteer

gladdeharry
door gladdeharry - Jun 3, 2006 om 12:14
463 Antwoorden / 14 Vragen

op de site van Whirlpool staat inderdaad een standaard-garantietermijn
van 24 maand.U mag verwachten dat  deze koelkast langer meegaat
dan 4 jaar.Het zou daarom billijk zijn dat ze u tegmoet komen door een
gedeelte van de kosten voor hun rekening nemen.

Harry

qu
door question_1 - Jun 3, 2006 om 12:15
3 Antwoorden / 9 Vragen

Bedankt Harry, maar ik moet gewoon weten hoe dat wettelijk zit. Ik ben namelijk bang dat als ik dinsdag ga bellen dat ze doodleuk zeggen ja helaas pindakaas 2 jaar garantie dus niets aan te doen.

gladdeharry
door gladdeharry - Jun 3, 2006 om 12:18
463 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn forumleden die precies weten hoe dat wettelijk zit.Die reageren vast nog wel.Succes.

Harry

qu
door question_1 - Jun 3, 2006 om 12:35
3 Antwoorden / 9 Vragen

Dat denk ik ook wel. Maar iedergeval bedankt voor de moeite!

stacey
door stacey - Jun 3, 2006 om 13:28
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

kijk even op deze link met eenzelfde soort vraag,

ik denk dat het advies van Hutch ook voor jou hulp zal bieden

Groetjes,

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=636&qid=172539

qu
door question_1 - Jun 3, 2006 om 13:28
3 Antwoorden / 9 Vragen

Dank je wel Stacey. Hier heb ik wat aan.

brynnar
door brynnar - Jun 3, 2006 om 15:21
1782 Antwoorden / 27 Vragen

WAARSCHUWING !!!!!!

Ter aanvulling hierop en ter correctie, want het antwoord van Hutch waar Stacey naar verwijst is in uw geval helaas niet van toepassing.

De informatie die hier gegeven wordt heeft betrekking op de nieuwe Europese regelgeving m.b.t consumentenkoop, die sinds 1 mei 2003 in Nederland van kracht is.

Aangezien de aanschaf 4 jaar geleden plaatsvond (in 2002) valt deze koelkast helaas niet onder deze wetgeving! Volgens de oude regelgeving zult u de reparatiekosten na afloop van de garantie zelf moeten voldoen. Hooguit kunt u de verkoper vragen om een coulance-regeling.

Mvgr - B

stacey
door stacey - Jun 3, 2006 om 17:45
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Excuses,

dat dit alleen geldt na 2003 wist ik niet dus

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 3, 2006 om 18:04
16887 Antwoorden / 202 Vragen

En brynnar, dit is dus iets wat hevig is tegengesproken in de uitzending van TV Gelderland - Hallo Gelderland als hier al eerder is genoemd. Hutch zal wel met een directe link komen.

Volgens de in dat programma aanwezige deskundige zou dat ook in strijd zijn met de Europese regels / duurzame aankoop. (Hoewel ook ik eerder een soortgelijk antwoord zou hebben gegeven.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 3, 2006 om 18:04
16887 Antwoorden / 202 Vragen

vinkje vergeten

stacey
door stacey - Jun 3, 2006 om 19:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik heb nog even verder gekeken, op de site van grando zie ik aanbiedingen keukens inclusief inbouw apparatuur en hieronder staat de vermelding 5 jaar garantie http://www.grando.nl/aanbieding/overview.php

- kijk het contract er nog eens op na wellicht valt de apparatuur ook onder de 5 jaar garantie daar er op de whirlpool site ook melding wordt gemaakt over 5 jaar garantie bij aankoop van min. 4 inbouwapparaten (dan had je een aanvraagformulier moeten krijgen van de dealer en dit binnen een maand in moeten sturen)

http://www.whirlpool.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10851&langId=10003&storeId=10901&rm=WPCustomerService&partNumber=sku-WBundleWO5

Indien je hier recht op gehad zou hebben en de dealer dit verzuimd heeft te melden/regelen kun je hier misschien nog wat mee.

Je kunt altijd nog contact opnemen met whirlpool indien je er met dealer niet uitkomt.

Het is het proberen waard

stacey
door stacey - Jun 3, 2006 om 19:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ook na de garantietermijn staat onze klantenservice ter beschikking voor eventuele vragen.

Voor informatie kunt u zich in verbinding stellen met Whirlpool Nederland B.V., Heerbaan 50-

52, 4817 NL Breda (tel. 076-5306400)