je
door jessica25111972 Mar 29, 2016 om 11:42
Geldzaken & recht

Wegens ziekte krijig ik geen uitkering

wegens ziekte heb ik geen inkomen. Ik woon samen met mijn tweelingzus en zij verdiend de kost en ze onderhoud mij ook, maar dit is bijna niet op te brengen.
Nu is mijn vraag is er een vergoeding voor de kosten die mijn tweelingzus maakt voor mij.?

1580 7 Rapporteer

Shmalmelo.wim
door Shmalmelo.wim - Mar 29, 2016 om 12:14
34 Antwoorden / 3 Vragen

Lastig te beantwoorden met dit kleine beetje informatie. Je kunt er alle kanten mee op. U zou kunnen beginnen met te googlen met recht op inkomen, het Juridisch Loket raadplegen enzovoort

lo
door lovewinnie - Mar 29, 2016 om 12:25
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Bent u echt gehandicapt? Wellicht kunt u pgb krijgen hiermee mensen inhuren u te verzorgen.  Dit mag ook jou zus zijn en zo kun je haar salaris betalen vanuit het pgb. Hier zitten wel wat regels aan vast maar wellicht een optie.

Google even op pgb en wellicht komt u in aanmerking. Dit ligt aan u aard van de ziekte en de zorg die u nodig heeft.

Vraag bij de gemeente voor meer info. Wellicht een minimum aan bijstand. Als u zus te veel verdient wellicht niet maar volgend mijn heb je omdat jullie geen partners zijn maar wel samen een huis houden runnen recht op 40 of 50 % bijstand

Topantwoord

marita5
door marita5 - Mar 29, 2016 om 12:46
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jessica25111972 ,

Graag wat meer informatie , hier word ik niet veel wijzer van , om welke reden krijgt u geen uitkering ? behalve ziekte .

je
door jessica25111972 Mar 30, 2016 om 07:13
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo
Ik heb de ziekte Endometriose en heb hierdoor mijn bedrijfje moeten sluiten omdat ik echt te ziek was/ben.
Het UWV zegt " waarom ga je niet gewoon aan het werk " nu heb ik een rechtspraak tegen het UWV aangespannen ik zit nu in hoogerberoep, maar moet nog wel een jaar wachten tot de zaak voorkomt.Ik krijg geen uitkering omdar het UWV hier anders over denkt.

getty
door getty - Mar 29, 2016 om 14:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Moet zij u verzorgen? Dus bv helpen met douchen, aankleden etc? Dan zou u mogelijk een pgb kunnen aanvragen, informeer eens bij uw zorgverzekering.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Mar 30, 2016 om 08:21
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@Jessica25111972,

U heeft een hoger beroep procedure lopen tegen het uwv , dan neem ik aan dat u een advocaat heeft , wat zegt hij/ zij hierover in deze zaak ?

je
door jessica25111972 Mar 30, 2016 om 12:04
Antwoorden / 1 Vragen

Mijn advocaat heeft hier geen mening over gegeven.
Ik kan alleen maar wachten hopelijk ben ik eerder aan de buurt met het hoger beroep.

je
door jessica25111972 Mar 30, 2016 om 19:31
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor u reactie ga het gelijk uitzoeken.

marita5
door marita5 - Mar 30, 2016 om 12:11
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@Jessica25111972 ,

Vreemd een advocaat moet toch weten waar u recht / of geen recht op heeft , met wachten of geen mening daar bent u niet mee geholpen .
U kunt eens contact opnemen met het juridisch loket in uw gemeente baad het niet schaadt het niet , maar dan weet u wel waar u aan toe bent , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

je
door jessica25111972 Mar 30, 2016 om 19:32
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor u reactie, zal het gelijk uitzoeken.

marita5
door marita5 Mar 30, 2016 om 21:37
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , succes .

fi
door fisbel - Mar 31, 2016 om 01:33
851 Antwoorden / 3 Vragen

@Lovewinnie:
Als de zus een jaarinkomen heeft van een kleine €20.000 is er echt geen recht op bijstand. Niet voor 10% en zeker niet voor 40% of 50%.