Wehkamp annuleert eenzijdig mijn bestelling
Ik heb bij Wehkamp een bestelling gedaan, deze werd met DHL geleverd. Maar omdat ik waarschijnlijk niet de hele dag thuis was heb ik middels DHL de aflevering naar een service punt twee straten van mij vandaan in gesteld de dag voordat het pakket onderweg was.
Op de dag van aflevering kreeg ik van DHL een afleverbericht dat het pakket aan de andere kant van de stad was afgeleverd (10km verder).
Omdat ik niet in de gelegenheid ben binnen 7 dagen (zonder rijbewijs) daar te komen heb ik Wehkamp en DHL gevraagd mijn bestelling juist te leveren, dit weigeren ze beiden pertinent.
Wehkamp geeft aan de bestelling retour gaat en ik het geld terug krijg, zodat ik hem opnieuw kan bestellen (let op, van dit product is er geen meer op voorraad) dus ik wil dit niet. Ik heb aangegeven dat ik de bestelling niet geannuleerd wil hebben en gewoon wens te ontvangen.
Helaas stuurt Wehkamp mij alleen nog maar standaard berichten en ben ik bang dat zij volgende week gewoon mijn geld terug storten.
Dit kan toch niet? Ik heb een koopovereenkomst, Wat zijn mijn rechten en wat zou ik kunnen doen?
Hartelijk dank voor jullie advies.
Slordig van DHL dat ze het op een verkeerd servicepunt afleveren en slechte service van Wehkamp. Maar als je het pakket graag wilt hebben, dan zal je het daar moeten ophalen. Er zal vast wel een bus of tram gaan.
In dergelike situaties is het vaak slikken of stikken geblazen.
De betreffende zending zal dan retour Wehkamp gaan, daar verandert helemaal niemand iets aan.
En uw geld krijgt u echt terug, daar hoeft u niet bang voor te zijn, daar mag u alleen maar blij om zijn. :-))
Het gewenste artikel zal best elders verkrijgbaar zijn, Wehkamp zal niet het alleen recht op de verkoop er van hebben.
U recht is om het pakje op te halen. Meer niet.
Het pakje zal pas teruggestuurd worden als u het niet op tijd heeft opgehaald.
Het wordt dus niet eenzijdig geannulleerd maar pas als u verzaakt het op te halen.
Okay, concrete situatie. Dus een webwinkel kan een levering in een andere stad af laten leveren en dan alsnog zijn bestelling eenzijdig annuleren. Spijtig.
Opeens is het in een andere stad afgeleverd? Bijzonder, u schrijft toch echt in uw eigen stad. En het wordt niet eenzijdig geannuleerd, maar pas wanneer u het pakket niet op tijd ophaalt.
Maar ga lekker zitten mokken hierover, dan wordt het zeker niet opgelost.
Haal het pakje gewoon op. In een grote stad, waar u blijkbaar woont, rijdt er gewoon een bus.
Denk je dat dat een goed verdienmodel is Rowan86? Waarom zou een webwinkel iets willen verkopen aan je om het vervolgens in een andere stad te laten bezorgen en de bestelling te annuleren, hoe verdienen ze daar iets mee volgens jou?
Jammer dat er geen antwoord komt op mijn eerder gestelde vraag. Wat is er online aangegeven, een fysiek adres of is er op een optie geklikt met de tekst dichtsbijzijnde ophaalpunt.
Nog een tip om herhaling te voorkjomen: vooraf aangeven waar u het pakket afgeleverd wenst te hebben bij een afleverpunt bij u in de buurt.
Dan is er ook geen probleem als u op het levermoment niet thuis bent.
U heeft een koopovereenkomst, dat is juist bedacht, maar als men niet meer kan leveren kan men nog eens herhaald niet leveren en is het gegeven dat er mogelijk een fout is gemaakt door hun transporteur m.i. geen ongeldige reden om dan te annuleren. Iets dat er niet meer si kan niet geleverd worden en dan is de wettelijke opotie: geld terug (maar klantvriendelijk is dan wel een excuus erbij.
Wat heeft u aangegeven, een bewust afleveradres of geklikt op de woorden dichtstbijzijnde afhaalpunt? Het lijkt mij sterk dat u aanklikt afhaalpunt 1 en dat DHL 2 registreert.
Een bedrijf als Wehkamp moet zo efficient mogelijk werken om een beetje geld te verdienen. Daarin past geen superflexibel proces. Alles moet volgens een vast stramien verlopen. Maar een tip: ga gewoon lekker naar een lokale winkelier. Die heeft meer aan jou geld dan de investeringsmaatschappij achter Wehkamp.
Of accepteer hun grotendeels geautomatiseerde manier van werken.
Bij mij komen de eerste twee reactie behoorlijk bot over. Het gaat niemand iets aan of deze persoon een fiets heeft en wel of niet met het openbaar vervoer dat pakje kan ophalen.
Het is ontzetten niet klantvriendelijk van DHL en Whekamp
Heb je helemaal gelijk aan,dat gaat niemand wat ,maar bot is het niet zijn wel goede tips. Maar soms is het handig om de voorwaarden te lezen , want daar zal dit geval ongetwijfeld omschreven staan.Bijvoorbeeld niet halen dan gaat het pakje na 7 dagen retour .
Ferd, wat heeft Wehkamp er mee te maken? TS heeft op de site van DHL het een en ander aangepast. Niet verteld wordt wat, maar daar is iets aangepast. Dat gaat buiten Wehkamp om.
Er gaat wel eens wat mis. Je hebt 2 keuzes. Het pakket ophalen of opnieuw bestellen.
Je wilt iets wat niet mogelijk is.
Dus dan gaat het pakket terug naar Wehkamp en krijg je je geld terug.
Als je niets doet om een pakje te halen bij een servicepunt wordt een pakje altijd automatisch retour gestuurd door DHL daar gaat Wehkamp niet over.Servicepunten hebben meestal een beperkte ruimte voor opslag vandaar.Dat het pakje in een andere stad afgeleverd is geloof ik niets van.Rechten heb je niet als je het pakje niet ophaald.Er vast wel iemand die wel een auto heeft in jouw omgeving toch?
Zelf op de fiets ophalen of met het OV is veel beter. Taxi bestellen kan ook.... En voortaan niet op de valreep iets veranderen in een geautomatiseerd systeem.
Dat systeem werkt over het algemeen beter dan de bezorging. Mijn bezorgvak is dagelijks tussen 14 en 18 uur. Die tijd komt me niet uit dus verander dat altijd in dinsdag- of donderdagavond. Gaat tot nog toe prima. Zelfs met de feestdagen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wie weet de naam van het metaalbedrijf dat in de Kanaalstraat zat in Utecht?t
Waarschijnlijk in de jaren 60 - 60. Het kan ook een zinkbedrijf geweest zijn of gieterij maar het was iets met metaal. Tips welkom. Lees meer
Hoe heette het metaalbedrijf da tin de Nieuwlichtstraat zat in Utrecht?
Het bestond ergens in de vorige eeuw in de wijk Zuilen in de jaren 60 of 70. Lees meer
Waar is het pensioen gebleven van he Pannevis metaaltechniek bedrijf uit Utrecht?
Het bedrijf pannevis machinefabriekuit utecht is opgeheven. Maar wie is nu de rechtsopvolger? Het pensieon is het poseidon fonds blijkbaar maar dat bestaat ook al niet meer. Wie weet waar dit pesioen heen is gegaan? We lopen vast. Bedankt voor iedere tip die u kunt geven. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer