ro
door rowan86 Jan 2, 2020 om 12:36
Geldzaken & recht

Wehkamp annuleert eenzijdig mijn bestelling

Ik heb bij Wehkamp een bestelling gedaan, deze werd met DHL geleverd. Maar omdat ik waarschijnlijk niet de hele dag thuis was heb ik middels DHL de aflevering naar een service punt twee straten van mij vandaan in gesteld de dag voordat het pakket onderweg was.

Op de dag van aflevering kreeg ik van DHL een afleverbericht dat het pakket aan de andere kant van de stad was afgeleverd (10km verder).

Omdat ik niet in de gelegenheid ben binnen 7 dagen (zonder rijbewijs) daar te komen heb ik Wehkamp en DHL gevraagd mijn bestelling juist te leveren, dit weigeren ze beiden pertinent.

Wehkamp geeft aan de bestelling retour gaat en ik het geld terug krijg, zodat ik hem opnieuw kan bestellen (let op, van dit product is er geen meer op voorraad) dus ik wil dit niet. Ik heb aangegeven dat ik de bestelling niet geannuleerd wil hebben en gewoon wens te ontvangen.

Helaas stuurt Wehkamp mij alleen nog maar standaard berichten en ben ik bang dat zij volgende week gewoon mijn geld terug storten.

Dit kan toch niet? Ik heb een koopovereenkomst, Wat zijn mijn rechten en wat zou ik kunnen doen?

Hartelijk dank voor jullie advies.

9684 22 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 2, 2020 om 12:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Slordig van DHL dat ze het op een verkeerd servicepunt afleveren en slechte service van Wehkamp. Maar als je het pakket graag wilt hebben, dan zal je het daar moeten ophalen. Er zal vast wel een bus of tram gaan.

me
door mein33 - Jan 2, 2020 om 12:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR ROWAN86 2 JAN. 2020  Helaas stuurt Wehkamp mij alleen nog maar standaard berichten en ben ik bang dat zij volgende week gewoon mijn geld terug storten.

In dergelike situaties is het vaak slikken of stikken geblazen.
De betreffende zending zal dan retour Wehkamp gaan, daar verandert helemaal niemand iets aan.
En uw geld krijgt u echt terug, daar hoeft u niet bang voor te zijn, daar mag u alleen maar blij om zijn. :-))

Het gewenste artikel zal best elders verkrijgbaar zijn, Wehkamp zal niet het alleen recht op de verkoop er van hebben.

getty
door getty - Jan 2, 2020 om 13:35
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U recht is om het pakje op te halen. Meer niet.
Het pakje zal pas teruggestuurd worden als u het niet op tijd heeft opgehaald.
Het wordt dus niet eenzijdig geannulleerd maar pas als u verzaakt het op te halen.

ro
door rowan86 - Jan 2, 2020 om 14:23
2 Antwoorden / 3 Vragen

Okay, concrete situatie. Dus een webwinkel kan een levering in een andere stad af laten leveren en dan alsnog zijn bestelling eenzijdig annuleren. Spijtig.

getty
door getty Jan 2, 2020 om 15:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Opeens is het in een andere stad afgeleverd? Bijzonder, u schrijft toch echt in uw eigen stad. En het wordt niet eenzijdig geannuleerd, maar pas wanneer u het pakket niet op tijd ophaalt.

Maar ga lekker zitten mokken hierover, dan wordt het zeker niet opgelost.
Haal het pakje gewoon op.  In een grote stad, waar u blijkbaar woont, rijdt er gewoon een bus.

diumenge
door diumenge Jan 2, 2020 om 16:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Denk je dat dat een goed verdienmodel is Rowan86? Waarom zou een webwinkel iets willen verkopen aan je om het vervolgens in een andere stad te laten bezorgen en de bestelling te annuleren, hoe verdienen ze daar iets mee volgens jou?

ne
door neodutchio Jan 3, 2020 om 21:23
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Jammer dat er geen antwoord komt op mijn eerder gestelde vraag. Wat is er online aangegeven, een fysiek adres of is er op een optie geklikt met de tekst dichtsbijzijnde ophaalpunt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 2, 2020 om 16:47
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een tip om herhaling te voorkjomen: vooraf aangeven waar u het pakket afgeleverd wenst te hebben bij een afleverpunt bij u in de buurt.
Dan is er ook geen probleem als u op het levermoment niet thuis bent.

U heeft een koopovereenkomst, dat is juist bedacht, maar als men niet meer kan leveren kan men nog eens herhaald niet leveren en is het gegeven dat er mogelijk een fout is gemaakt door hun transporteur m.i. geen ongeldige reden om dan te annuleren. Iets dat er niet meer si kan niet geleverd worden en dan is de wettelijke opotie: geld terug (maar klantvriendelijk is dan wel een excuus erbij.

ne
door neodutchio - Jan 2, 2020 om 18:16
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Wat heeft u aangegeven, een bewust afleveradres of geklikt op de woorden dichtstbijzijnde afhaalpunt? Het lijkt mij sterk dat u aanklikt afhaalpunt 1 en dat DHL 2 registreert.

jo
door jorisw - Jan 2, 2020 om 18:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een bedrijf als Wehkamp moet zo efficient mogelijk werken om een beetje geld te verdienen. Daarin past geen superflexibel proces. Alles moet volgens een vast stramien verlopen. Maar een tip: ga gewoon lekker naar een lokale winkelier. Die heeft meer aan jou geld dan de investeringsmaatschappij achter Wehkamp.

Of accepteer hun grotendeels geautomatiseerde manier van werken.

Fe
door Ferd. - Jan 3, 2020 om 11:06
3 Antwoorden / Vragen

Bij mij komen de eerste twee reactie behoorlijk bot over. Het gaat niemand iets aan of deze persoon een fiets heeft en wel of niet met het openbaar vervoer dat pakje kan ophalen.

Het is ontzetten niet klantvriendelijk van DHL en Whekamp

Grunnen.
door Grunnen. Jan 3, 2020 om 12:59
509 Antwoorden / Vragen

Heb je helemaal gelijk aan,dat gaat niemand wat ,maar bot is het niet zijn wel goede tips. Maar soms is het handig om de voorwaarden te lezen , want daar zal dit geval ongetwijfeld omschreven staan.Bijvoorbeeld niet halen dan gaat het pakje  na 7 dagen retour .

ne
door neodutchio Jan 3, 2020 om 17:31
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Ferd, wat heeft Wehkamp er mee te maken? TS heeft op de site van DHL het een en ander aangepast. Niet verteld wordt wat, maar daar is iets aangepast. Dat gaat buiten Wehkamp om.

panter22
door panter22 - Jan 3, 2020 om 12:25
6599 Antwoorden / Vragen

Er gaat wel eens wat mis. Je hebt 2 keuzes. Het pakket ophalen of opnieuw bestellen.
Je wilt iets wat niet mogelijk is.
Dus dan gaat het pakket terug naar Wehkamp en krijg je je geld terug.

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 3, 2020 om 12:31
509 Antwoorden / Vragen

Als je niets doet om een pakje te halen bij een servicepunt wordt een pakje altijd automatisch retour gestuurd door DHL daar gaat Wehkamp niet over.Servicepunten hebben meestal een beperkte ruimte voor opslag vandaar.Dat het pakje in een andere stad afgeleverd is geloof ik niets van.Rechten heb je niet als je het pakje niet ophaald.Er vast wel iemand die wel een auto heeft in jouw omgeving toch?

aurora1
door aurora1 Jan 3, 2020 om 21:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zelf op de fiets ophalen of met het OV is veel beter. Taxi bestellen kan ook.... En voortaan niet op de valreep iets veranderen in een geautomatiseerd systeem.

sp
door spikkel Jan 4, 2020 om 14:01
148 Antwoorden / 5 Vragen

Dat systeem werkt over het algemeen beter dan de bezorging. Mijn bezorgvak is dagelijks tussen 14 en 18 uur. Die tijd komt me niet uit dus verander dat altijd in dinsdag- of donderdagavond. Gaat tot nog toe prima. Zelfs met de feestdagen.

tdmduc
door tdmduc - Jan 3, 2020 om 13:08
704 Antwoorden / 2 Vragen

"ingesteld de dag voordat het pakket onderweg was"

Datzelfde is bij mij ook al een paar keer misgegaan bij die DHL jongens en dan niet alleen bij Wehkamp.

De klachten over DHL zijn legio.

Schijnt toch lastig te zijn, automatisering. ;-)

The plus-side: Wehkamp levert vrij snel dus opnieuw bestellen is zo gedaan.

Ka
door Kassagebruiker - Jan 3, 2020 om 13:10
683 Antwoorden / 5 Vragen

Een duidelijk OF OF situatie.

OF u regelt vervoer naar uw pakje en heeft het laatste artikel OF u doet dat niet en krijgt het geld retour en zal het zonder pakje/inhoud moeten stellen.

gr
door graham - Jan 3, 2020 om 14:56
11 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou een klacht indienen bij dhl parcel omdat ze niet goed werk hebben gedaan en een klacht indienen bij wehkamp want daar heb je een overeenkomst mee

latevogel
door latevogel - Jan 3, 2020 om 15:42
86 Antwoorden / 0 Vragen

Telefoontje is misschien handiger dan via internet bespreken?

mo
door mof - Jan 3, 2020 om 16:28
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De bestelling is bij u aangevoden, daarna naar het dhl punt verplaatst. Als in de voorwaarden staat dat ze maar 1 maal aanbieden dan is het terecht dat ze dit zo doen. U heeft de gelegenheid gehad het bestelde af te halen of af te nemen. Daar heeft u geen gebruik van gemaakt.
u krijgt uw geld teruggestort, dus de schade voor u is nihil.

ge
door gewicht - Jan 3, 2020 om 19:15
170 Antwoorden / 1 Vragen

Het pakket wilde u 2 straten verder wel afhalen dus het is vermoedelijk niet zo heel erg groot.
Waarom al die ergenis en moeite?  Is er dan geen bekende, buur, collega of zo met een auto die u te hulp kan schieten ? 10 km is niet aan de andere kant van het land.
Schroom niet ,maar vraag het vriendelijk en u zult verbaast staan. Positief dan wel.

sp
door spikkel - Jan 4, 2020 om 13:58
148 Antwoorden / 5 Vragen

DHL doet diverse bezorgpogingen, bij sommige webshops tot wel 4 keer. Bezorging huisadres had je beter kunnen laten staan. De dag en tijdvak kun je heel simpel veranderen in bijvoorbeeld een avond. Ze komen tussen 18 en 21 uur. Het duurt alleen wel iets langer. Als je bijvoorbeeld bezorging maandagmiddag wil veranderen in een avond komen ze pas dinsdagavond. Dan had je wel je pakketje gehad.

we
door wehkamp_webcare - Feb 1, 2020 om 19:04
83 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond,

Spijtijg om te lezen dat je pakket niet was afgeleverd bij het gekozen DHL-punt. Dit is uiteraard niet de bedoeling, onze excuses voor deze leverfout. Wij zullen hier een klacht over doorzetten aan de DHL. Zou je hier voor je klantgegevens naar ons willen mailen, samen met een korte samenvatting van deze klacht (of een link naar dit forumbericht)? Dit mag worden gemaild naar socialmedia@wehkamp.nl.

Mochten wij op dit moment nog iets voor je kunnen betekenen, laat dit dan ook graag nog weten in de mail.

Met vriendelijke groet

Webcareteam Wehkamp