da
door danel Nov 8, 2007 om 12:16
Geldzaken & recht

Werken op provisiebasis

Een bedrijf waar ik voor ga werken vraagt mij om een constructie te maken van mijn salariëring. Ik ga voor dit bedrijf 16 uur (2 dagen) per week  werken.Het voorstel van de werkgever was, dat dit deels op een vast salaris, deels op provisiebasis moet gaan plaatsvinden. Nu heb totaal geen ervaring op het gebied van provisie. Mijn vraag is de volgende: Wat is een gangbaar(redelijk!) percentage? De branche is verhuur geluidsapparatuur.

4276 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 8, 2007 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag danel,

Is er in dit land geen groepje mensen die in dezelfde branche werken en op ongeveer dezelfde basis. Zo ja, neem dan eens kontakt met hen op en informeer daar wat het gangbare provisiepercentage is. Ik zou sowieso hoog inzetten. Maar wat is "hoog", dat is precies de vraag en zo is het circeltje weer rond.

Sukses en vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2007 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

In alle ernst en eerlijkhied, daar is geen goed antwoord op te geven en zeker niet als u niet aangeeft wat de soort van werkzaamheden dan wel is. Werken op provisiebasis bij advertentieaquisitie en andere exteren verkoop is redelijk normaal. men heeft dan een basis salaruis dat minimaal het minimumloon moet zijn en verder een bedrag afhankelijk van de gemaakte omzet door u zelf of gezamenlijk met uw collega's. Ook dat kan al verschil maken.

verder is van belang dat als het om een winkelverkoopfunctie gaat of er en zo ja hoeveel collega's er zijjn die dan samen met u in dezelfde vijfer van klanten vissen. Bovendien: heeft de werkgever dan zelf geen voorstel gedaan?