mo
door molly_1 May 3, 2004 om 16:46
Geldzaken & recht

Wie kent deze stichting?

Mijn vriend heeft een grote schuld bij verschillende instanties. In totaal komt dit bedrag op 17.000 euro.Hij kwam hier niet meer uit en samen zijn we op zoek gegaan naar een oplossing. Zo kwamen wij terecht bij de stichting Samen Sterker. Na alle informatie verstrekt te hebben kregen wij het goede nieuws dat deze stichting onze schuld over nam en wij dit in termijnen terug betalen aan hen. Het vreemde vonden wij dat er wel een borgsom gevraagd werd van 800 euro. Een bedrag dat wij dus niet hebben. Kent iemand de stichting Samen Sterker uit Amsterdam? En is er iemand die hier positieve of juist negatieve ervaringen mee heeft? Graag alle informatie en tips die u heeft!!! BVD

1899 22 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - May 5, 2004 om 12:46
763 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb even rondgesnuffeld op internet op de site van de consumentenbond http://www.consumentenbond.nl komen dit soort stichtingen er niet best af, U kunt het best even naar het gemeentehuis gaan voor informatie, tevens kunt u via de site http://www.schulden.nl het adres en de openingstijden vinden van een bureau schuldhulp verlening bij u in de buurt. succes

op
door oppassen - May 7, 2004 om 22:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn advies hierover is niet met deze stichting in zee gaan. Ik heb een groot vermoeden dat het dezelfe personen betreft die de oorzaak zijn van het failliet gegane Stichting Zonder Schulden. Het is namelijk hun manier van werken. Ga voor schuldhulp naar het gemeentehuis om daar de juiste erkende schuldbemiddelaars. Al kan de wachttijd lang duren, maar je zit safe.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - May 9, 2004 om 00:10
763 Antwoorden / 1 Vragen

Dat vermoeden heb ik ook, in diverse forums wordt hier ook druk over gespeculeert het is alleen nog niemand gelukt om hier keihard bewijs voor te vinden, maar dat zal ook wel niet lang duren. groeten

op
door oppassen - May 9, 2004 om 19:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Na betrouwbare bronnen is er iemand inmiddels mee bezig om er een halt toe te roepen. Ik kan helaas nog niet meer over meedelen. Mocht het zo zijn dat er meer info hierover komt, dan ben jij de eerste die het te horen krijgt. Ga niet met deze stichting in zee.

hammond
door hammond - Sep 30, 2004 om 18:18
122 Antwoorden / 15 Vragen

Kijk uit met dit soort figuren.Waarschijnlijk wordt je opgelicht.Het is verschrikkelijk maar waar er zijn criminelen die rijk willen worden over de rug van mensen die al genoeg problemen hebben.Stort geen geld op de rekening van dit soort nepstichtingen,want je bent het kwijt en je schuld staat er nog,WEES GEWAARSCHUWD!!!!!!!! ,groetjes Richard.

roekenbosch
door roekenbosch - Jul 20, 2012 om 12:00
5 Antwoorden / 6 Vragen

Goed he, die vrije marktwerking die de overheid probeert te stimuleren!
Nooit gedacht dat ik dat nog 's zou meemaken: Naar Turkije vliegen om daar naar de tandarts te gaan.
Nederland Kennisland!!
En we noemen het: VOORUITGANG!!

pe
door penn - Jul 20, 2012 om 12:28
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben in Turkije geweest en ik ben er geweldig geholpen. Een Nederlandse tandarts was voor mij geen optie door de prijzen die men hanteerde. Vier jaar later kreeg ik een probleem in mijn hoofd en ging aanvankelijk naar een KNO arts die meende dat ik eens naar de kaakspecialist moest en mij doorverwees. Inderdaad zat daar een probleem maar de specialist in het Diac vond mij zelfs de moeite van een normaal gesprek niet waard want ik was in Turkije geweest. Ze beet me toe dat ik naar een tandarts moest. Omdat ik zelf voor alle kosten sta vroeg ik haar een kopie van de foto maar die kreeg ik niet: Ze 'kon niet de godganse dag foto's zitten kopiëren!' Na teveel dedain heb ik mijn verzekering gebeld over mijn recht en de volgende dag op een andere locatie de foto opgehaald. 'Doen wij nooit moeilijk over', zei de assistente. Toch wel, legde ik uit. Toen kreeg ik een hele rant over buitenlandse tandartsen en een daaraan gekoppelde apologie voor de specialist. Als een Nederlandse collega mij vier jaar terug had geholpen, zou de specialist dan ook hulp aan mij geweigerd hebben?
Ook nu kan ik wel geholpen worden aan mijn medische problemen. Voor 'tussen de 2 en 6 duizend eu', schat de tandarts in Nederland. Preciezer schatten gaat niet. Dus spaar ik om wéér naar Turkije af te reizen en daar geweldig geholpen te worden.

co
door coenradus - Jul 20, 2012 om 12:35
9 Antwoorden / 1 Vragen

Offerte aangevraagd bij mijn tandarts betreffende facings (4 elementen ) vanwege afbrokkelen van glazuur. duidelijk dat dit een noodzakelijke ingreep is. Betreft mijn vrouw.
Kostprijs ( hou je vast ) € 2650,-

Daar wij een paar jaar geleden ( mijn vrouw ) kennis gemaakt hebben met een tandarts in Egypte voor een iets simpelere behandeling ( tanden bleken )
a € 60,- (incl. taxi ) besloot ik contact met hem te zoeken.
Zijn offerte € 600,- !!!!

Binnen 10 dagen was het kant en klaar, zonder een minpuntje.
Tandarts is universitair geschoold, praktijk gelijkwaardig zoals wij gewend zijn. ( hygiëne, gereedschap etc. )

Ik wil geen reclame maken, maar alleszins de moeite van het vermelden.
Komt nog bi dat ik een aanvullende tandverzekering en de verzekering erg moeilijk doet, om de bijdrage die ik hier zou krijgen nog steeds niet heeft betaald.

ma
door manwijf - Jul 20, 2012 om 13:03
574 Antwoorden / 1 Vragen

Een vroegere collega van me ging voor een ooglaserbehandeling ook naar Turkije en was zeer tervreden. Ze deed het gewoon aan het begin van haar vakantie.

Sinds die kwestie in Beverwijk bv waar gewoon een niet gekwalifikceerde 'arts' ooglaserbehandelingen deed, heb ik van de Nederlandse kwaliteit zo'n hoge pet niet meer op. Er zijn in Nederland inmiddels talloze voorbeelden bekend van artsten die prutsers blijken te zijn.

be
door benzje - Jul 20, 2012 om 13:58
6 Antwoorden / 0 Vragen

12 september a.s. kunnen we dit veranderen. Dus let goed op waar U op stemt.
Kijk maar van welke partij Schippers is. En bepaal dan Uw keuze.
Doet U er nu niets aan. Dan ook niet meer klagen.

benzje.

br
door brommobieltje - Jul 20, 2012 om 14:13
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ja die tandartsen hier in Nederland zijn een stelletje laaienlichters, mijn kleindochter moest 2 weken terug voor een wortelkanaal behandeling, dat kostte
€ 750,= je vraagt je af waarom het zo duur moet zijn, schandalig gewoon.

fe
door festinger - Jul 21, 2012 om 02:09
410 Antwoorden / 18 Vragen

Rara wereld.Wie kan naar Turkije reizen geld te besparen? En laat staan dat dit gewoon mag. Neem nou Hongarije. Van de marktwerking mag ik daar wel naar de tandarts maar ik mag daar geen autoshowroom binnen stappen en een auto meenemen die daar 1/3 nieuwprijs kost en allemaal uit dezelfde fabriek rollen

Excuus ik mag en kan die auto daar wel kopen, maar als ik terug ben en deze auto meeneem dan begint de ellende.Die ellende is net zo groot als 2/3 van de prijs.
Dat heet protectie. En dat gebeurt elke dag overal in allerlei branches.

Enkel eigen belanghebbenden stemmen voor vrije marktwerking die er niet is.

Weet je wat ik wil het recht hebben net als USA een vuurwapen ter bescherming van eigen huis en haard te kunnen bezitten. Oeps eigen huis en haard ? Nee alles is gefinancierd en alles is op krediet.

viejo
door viejo - Jul 21, 2012 om 11:30
63 Antwoorden / 4 Vragen

Tijdens een gesprek met een jonge tandarts in .fr hoorde ik dat dezelfde hulpmiddelen / producten die de tandarts hier gebruikt aan de ´overkant' van de middelandsezee de helft goedkoper is. Het gebruik in .fr (.eu?) wordt echter gecontroleerd zodat grijze import wordt voorkomen.
Het wekt (met andere dienaangaandeberichten) de indruk dat federaal europa een verzorgingsstaat is die goed zorgt voor z'n monopolisten.

vi
door vief46 - Jul 4, 2013 om 01:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

@Coenradus

Wij gaan dit jaar ook weer naar Egypte, Hurghada. Ik twijfel of ik daar ook naar een tandarts zal gaan. Waar jij met je vrouw bent geweest, was dat in Hurghada en zou je me dan ook zijn naam kunnen geven? Ben erg benieuwd.

co
door coen123 - Jul 4, 2013 om 02:03
4 Antwoorden / 0 Vragen

@vief46, helaas is het niet in Hurghada ( waar ik ook bekend ben ) maar in Dahab. Dat ligt ong. 60 km. noordelijk van Sharm el Seikh. Bij deze zijn site : http://www.dahabdentist.com/index.html
Vlakbij is een geweldig resort genaamd : Happy Life Village.
Te boeken via diverse reisbureau's.
Vraag een offerte bij je eigen tandarts, vertaal die in het Engels en vraag een offerte bij Adel, uiteraard zonder de Nederlandse prijzen erbij te zetten.
Je valt van je stoel, en bemerkt dat je ook nog overhoudt incl. je vakantie.
Taxi naar de tandarts vanaf het resort ong. € 3,50. Uiteraard kun je ook gratis met het pendelbusje vanaf het resort.

Succes als je er heen zou gaan.
Coen

vi
door vief46 - Jul 4, 2013 om 12:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

@Coen,

Ah, helaas niet in Hurghada. Misschien volgend jaar dan maar eens Dahab boeken hihi. Zal dit jaar eens informeren hoe het er bij de tandartsen in Hurghada aan toe gaat. Dank voor je reactie!

gr. Vief

ma
door manwijf - Jul 4, 2013 om 12:31
574 Antwoorden / 1 Vragen

In Bulgarije zitten ook heel goede tandartsen. Kun je met de auto zo heen. Beetje behandeling is Incl. reis- en verblijfkosten toch nog vele malen goedkoper. Je kunt vanuit NL een afspraak maken.

co
door coen123 - Jul 4, 2013 om 12:44
4 Antwoorden / 0 Vragen

@manwijf, spreek je uit ervaring of heb je het van horen zeggen ?
Kan voor anderen ook nuttig zijn.
Schrijf eens welke ervaring en de gegevens van de tandarts.

co
door coen123 - Jul 4, 2013 om 12:50
4 Antwoorden / 0 Vragen

Voor diegenen die naar Hurghada gaan, enige nuttige tips :

http://hurghada.startpagina.nl/prikbord/14297513/tandarts#msg-14297513

Met name voor vief46

ma
door manwijf - Jul 4, 2013 om 13:15
574 Antwoorden / 1 Vragen

@coen123
Ik heb het van horen zeggen.. Je vraag klinkt overigens een beetje als "zal wel weer"
Mn zwager die 20 jaar niet naar de tandarts was geweest, heeft daar zn hele gebit laten renoveren voor een fractie van wat hier de geschatte kosten waren. Het ziet er prachtig uit en hij is dan ook zeer tevreden. Ik heb geen idee hoe die clinic heet, maar ik heb er zelf al heel wat gevonden. Google maar eens op 'dentist Bulgaria'. We zijn echt niet de eersten die er heen gaan.

co
door coen123 - Jul 4, 2013 om 15:17
4 Antwoorden / 0 Vragen

@manwijf, Je vraag klinkt overigens een beetje als "zal wel weer".
Zo is de opmerking toch niet bedoeld voor de duidelijkheid ;-)

vi
door vief46 - Jul 4, 2013 om 16:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

@Coen
Deze pagina had ik idd ook al gevonden. Ik ga gewoon eens om me heen vragen hoe de ervaringen ter plaatse zijn (reisorganisaties ter plekke zullen er ook wel iets over kunnen vertellen) Laat het hier na de vakantie weten :)