Li
door Linda1006 Feb 9, 2018 om 11:35
Geldzaken & recht

Zijn er nog meer mensen die last hebben met de uitbetaling van PGB door SVB?

Een poosje zijn de declaraties van de PGB's van mijn beide zonen door de SVB redelijk op tijd verwerkt en uitbetaald, doch de laatste drie/vier maanden gaat er weer tot meer dan 10 werkdagen overheen eer de declaraties verwerkt en betaald zijn. Klagen bij de SVB levert niet tot nauwelijks iets op. Meestal krijg je totaal geen reactie en wordt uiteindelijk het bedrag betaald, 1 x werd ik gebeld door een medewerkster die zei dat ze het druk hadden gehad door nieuwe aanvragen, een site die uit de lucht was geweest en dat het lastig is dat ik twee keer per maand declareer, omdat de eerste keer dat je digitaal declareert alles gewoon door de computer wordt opgepakt, en de tweede keer dat je in diezelfde maand declareert (de 16e tot en met de 30e of 31e), tja, dan moet een medewerker dat allemaal handmatig nalopen en verwerken. En dat duurt natuurlijk dan langer.
Ik heb uitgelegd dat ik wel twee keer per maand moet declareren, omdat zij zo traag zijn met uitbetalen. Als je meer dan twee weken, soms drie (!!) moet wachten op je eigen budget....
Nu de afgelopen declaratie is het helemaal fraai.... ik keek drie dagen terug op hun site, om te zien of ze de declaratie van mijn oudste zoon al verwerkt hadden (periode 16 tot en met 31 januari, digitaal ingediend op 31 januari, waarvan we ook via mail een bevestiging hebben gekregen), krijg ik de melding: "u heeft onvoldoende budget om uw declaratie uit te betalen". Euh.... pardon??? Er is meer dan voldoende budget, ik weet niet, maar het jaar is pas begonnen en er is ruim budget om de declaraties te betalen.
Wat blijkt: de medewerker, die kennelijk die declaratie handmatig (pfoe wat een werk) moet verwerken, heeft de declaratie voor de periode 16 tot en met 31 januari 2018 verwerkt als zijnde januari 2017 (!!!!!)...... direct contact opgenomen via het contactformulier (want telefonisch niet bereikbaar....) en gezegd dat ze als de wiedeweerga de zaak in orde moeten maken, maar tot op heden is er NIETS gebeurd. Geen betaling, geen herstel in het systeem, en TOTAAL GEEN REACTIE. Geen mail, geen telefoontje....
Ik word er zo moe van....
Wij hebben al zeker 10 jaar PGB's voor mijn zonen met beperkingen, en toen wij de PGB's en daarbij behorende controle van de zorgkantoren kregen ging er nooit iets mis. Iedereen werd op tijd betaald. Maar sinds de SVB deze taak heeft gekregen is het kommer en kwel. Je moeten weken op je eigen budget zitten wachten. Lekker joh, als ze melden dat er geen budget meer is, krijg je ook het verzoek dat budget ZELF aan te vullen... Dan kan ik beter vanaf mijn eigen bankrekening iedereen betalen in dat geval, maar ik ga ZEKER niets naar hun storten. Ze betalen of niet, of te laat. Ik vind het een schande, en ik weet niet waar ik heen moet met mijn klachten. Begin 2015, toen er veel mis ging bij de SVB vwb de uitbetalingen van de PGB's kon je her en der je klacht neerleggen. Nu zie ik er op internet niet zoveel meer van terug terwijl ik toch heus de enige niet zal zijn met deze (slechte) ervaringen met de SVB?

1203 5 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Feb 9, 2018 om 11:41
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Linda1006 ,

ik weet niet waar ik heen moet met mijn klachten.

Lees hier wat u kunt doen , klik op de rode regel .

https://www.svb.nl/int/nl/algemeen/klacht.jsp

Li
door Linda1006 - Feb 9, 2018 om 11:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Maritas,
Dank voor je reactie, maar dat heb ik al talloze malen gedaan, een klacht ingediend op de site van de SVB zelf, maar zoals gezegd, krijg je dan nauwelijks of beter gezegd gewoon GEEN reactie. Waar ik ook al over heb geklaagd op diezelfde manier btw. ;-)

Li
door Linda1006 - Feb 9, 2018 om 11:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bovendien kun je (is mijn ervaring) klagen wat je wil op de site van de SVB, maar er verandert niets, helaas. Maand na maand loop ik tegen hetzelfde aan, en dat gepruts met de declaratie van januari 2018 werd me echt te veel.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Feb 9, 2018 om 11:49
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Linda1006 ,

Neem eens contact op met de Nationale Ombudsman ,

https://www.nationaleombudsman.nl

Li
door Linda1006 - Feb 9, 2018 om 11:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

Thanks! Ik ga daar eens een kijkje nemen! :-)

marita5
door marita5 Feb 9, 2018 om 11:53
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Geen kijkje nemen ;-)) u kunt meteen bellen .