sr
door sreglov Apr 27, 2010 om 18:25
Geldzaken & recht

Zogenaamd niet betaalde rekening 2 jaar later opnieuw proberen te vorderen

Een firma die dakgoten reinigt, en dit in het verleden eens gedaan heeft, brengt bij ons opeens bijna 2 jaar na dato een bedrag in rekening.
1) Ons is niet bekend dat er nog een rekening openstond, ofwel wij hebben deze overgemaakt, ofwel contact betaald.
2) Mag een bedrijf bijna 2 jaar na dato nog wel een rekening indienen? Is er een verjaringstermijn?
3) Wij weten niet 100% zeker of zij ons deze dienst wel geleverd hebben. Hoe zit het met de bewijslast?

823 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tdehond
door tdehond - Apr 27, 2010 om 18:34
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Er zijn diverse verjaringstermijnen.
Klik
{ http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401}

De verjaringstermijn voor diensten is 5 jaar volgens kvk
Klik
{ http://www.kvk.nl/wetten_en_regels/contracten/wat_is_een_contract/verjaring/}

getty
door getty - Apr 27, 2010 om 18:38
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

Informeer waar de nota betrekking op heeft. Welke datum, welke geleverde dienst. De nota is nog niet verjaard, dus als u niet heeft betaald mogen ze u dus alsnog aanschrijven. Informeer dus eerst even waar dit betrekking op heeft. U kunt dan nakijken of u betaald heeft. Contant betalen zonder kwitantie is natuurlijk niet slim. U kunt dan niet bewijzen dat u betaald heeft.

vladja
door vladja - Apr 27, 2010 om 18:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

Wie eist, bewijst.

Vraag om een gespecificeerde nota met datum, tijd etc.

Aan de hand van de nota kunt u mogelijk nagaan of het mogelijk is, dat er op die dag buiten gewerkt werd. Temperatuur, weertype, is het seizoen om goten schoon te maken etc.

In welke periode heeft hij dit werk eerder gedaan bij u (oude nota's).

Vladja

sr
door sreglov - Apr 27, 2010 om 20:30
21 Antwoorden / 6 Vragen
0

Hmm, het verhaal wordt vreemder:
- In de laatste brief stond een mailadres vermeld, waar ik een brief heen gestuurd heb. Deze krijg ik direct retour: mailbox te vol.
- Ik bel het tel. nr (06), krijg een voicemail die me verwijst naar het mailadres....

Je zou haast denken dat deze firma (ik zal de naam nog niet noemen) probeert bij meer mensen geld af te troggelen voor zogenaamd bewezen diensten, die ze na een paar jaar wel vergeten zijn... ( "wegens intensieve belastingcontrole")
Mailbox vol, geen telefoon aannemen (volgens de voicemail zijn ze er maandag weer, dus blijkbaar speelt dit al het hele weekend!).
Ik vind dit allemaal erg verdacht, of ben ik nu gek?

vladja
door vladja - Apr 27, 2010 om 20:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

Dat klinkt vreemd.

Laat ze het maar bewijzen.

Vladja

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer