sr
door sreglov Apr 27, 2010 om 18:25
Geldzaken & recht

Zogenaamd niet betaalde rekening 2 jaar later opnieuw proberen te vorderen

Een firma die dakgoten reinigt, en dit in het verleden eens gedaan heeft, brengt bij ons opeens bijna 2 jaar na dato een bedrag in rekening.
1) Ons is niet bekend dat er nog een rekening openstond, ofwel wij hebben deze overgemaakt, ofwel contact betaald.
2) Mag een bedrijf bijna 2 jaar na dato nog wel een rekening indienen? Is er een verjaringstermijn?
3) Wij weten niet 100% zeker of zij ons deze dienst wel geleverd hebben. Hoe zit het met de bewijslast?

823 5 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Apr 27, 2010 om 18:34
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Er zijn diverse verjaringstermijnen.
Klik
{ http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401}

De verjaringstermijn voor diensten is 5 jaar volgens kvk
Klik
{ http://www.kvk.nl/wetten_en_regels/contracten/wat_is_een_contract/verjaring/}

getty
door getty - Apr 27, 2010 om 18:38
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Informeer waar de nota betrekking op heeft. Welke datum, welke geleverde dienst. De nota is nog niet verjaard, dus als u niet heeft betaald mogen ze u dus alsnog aanschrijven. Informeer dus eerst even waar dit betrekking op heeft. U kunt dan nakijken of u betaald heeft. Contant betalen zonder kwitantie is natuurlijk niet slim. U kunt dan niet bewijzen dat u betaald heeft.

vladja
door vladja - Apr 27, 2010 om 18:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wie eist, bewijst.

Vraag om een gespecificeerde nota met datum, tijd etc.

Aan de hand van de nota kunt u mogelijk nagaan of het mogelijk is, dat er op die dag buiten gewerkt werd. Temperatuur, weertype, is het seizoen om goten schoon te maken etc.

In welke periode heeft hij dit werk eerder gedaan bij u (oude nota's).

Vladja

sr
door sreglov - Apr 27, 2010 om 20:30
21 Antwoorden / 6 Vragen

Hmm, het verhaal wordt vreemder:
- In de laatste brief stond een mailadres vermeld, waar ik een brief heen gestuurd heb. Deze krijg ik direct retour: mailbox te vol.
- Ik bel het tel. nr (06), krijg een voicemail die me verwijst naar het mailadres....

Je zou haast denken dat deze firma (ik zal de naam nog niet noemen) probeert bij meer mensen geld af te troggelen voor zogenaamd bewezen diensten, die ze na een paar jaar wel vergeten zijn... ( "wegens intensieve belastingcontrole")
Mailbox vol, geen telefoon aannemen (volgens de voicemail zijn ze er maandag weer, dus blijkbaar speelt dit al het hele weekend!).
Ik vind dit allemaal erg verdacht, of ben ik nu gek?

vladja
door vladja - Apr 27, 2010 om 20:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dat klinkt vreemd.

Laat ze het maar bewijzen.

Vladja