pb
door pbgvrules May 8, 2012 om 15:22
Geldzaken & recht

Zoon krijg pakketje niet mee

Mijn zoon gaat een pakje ophalen bij postnl-afhaalpunt in de Bruna (Leeuwarden).
Volgens het afhaalbericht moet hij zich legitimeren met zijn paspoort of ID (als het bezorgd was had hij zich niet hoeven legitimeren, maar met ophalen kan je je het nog voorstellen).
Omdat hij afgelopen maandag een nieuw paspoort heeft aangevraagd heeft de gemeente gaten in zijn oude paspoort gemaakt, anders had hij het zelfs al moeten inleveren en had zich dan een week niet kunnen identificeren (ook vreemd eigenlijk)
Maar nu komt het : Hij krijgt zijn pakje niet mee omdat ze persé een geldig paspoort willen want ze moeten het document nummer invullen zegt degeen achter de balie.
Hij heeft de brief bij zich dat hij een nieuw paspoort heeft aangevraagd. Ze kunnen zien dat het oude paspoort van hem is, want zijn foto en naam staan er toch in, maar nee hij krijgt zijn pakje niet mee.
Is dit niet wat al te overdreven? Nu moet hij dus nog een week wachten op zijn pakje omdat hij dan pas zijn nieuwe paspoort op kan halen.

1398 17 Rapporteer

naitsoezn
door naitsoezn - May 8, 2012 om 15:33
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote]Omdat hij afgelopen maandag een nieuw paspoort heeft aangevraagd heeft de gemeente gaten in zijn oude paspoort gemaakt
Je hoeft je oude paspoort pas in te leveren op het moment dat je je nieuwe ophaalt, en niet op het moment dat je je nieuwe aanvraagt.

pb
door pbgvrules - May 8, 2012 om 15:43
6 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op dinsdag 8 mei 2012, 15:33][quote]Omdat hij afgelopen maandag een nieuw paspoort heeft aangevraagd heeft de gemeente gaten in zijn oude paspoort gemaakt
Je hoeft je oude paspoort pas in te leveren op het moment dat je je nieuwe ophaalt, en niet op het moment dat je je nieuwe aanvraagt. Bedankt voor je reactie, maar blijft dat er wel al gaten in zijn paspoort zijn gemaakt en dat hij zijn pakje niet meekrijgt omdat ze bij het afhaalpunt vinden dat hij geen geldig paspoort heeft.

naitsoezn
door naitsoezn - May 8, 2012 om 15:48
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pbgvrules schreef op dinsdag 8 mei 2012, 15:43]...Bedankt voor je reactie, maar blijft dat er wel al gaten in zijn paspoort zijn gemaakt en dat hij zijn pakje niet meekrijgt omdat ze bij het afhaalpunt vinden dat hij geen geldig paspoort heeft.
Tja, geef ze eens ongelijk... Hoe zou je het vinden als een wildvreemde er met het pakje vandoor gegaan was, omdat ze een willekeurig verminkt paspoort hadden omgeturnd tot een verminkt paspoort van je zoontje? Gewoon even langsgaan met een geldig id-bewijs, zoals ook op het afhaalbericht vermeld staat, dan is er niets aan de hand

valerius-2
door valerius-2 - May 8, 2012 om 15:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik weet niet welke gemeente zo handeldt maar bij de uitgifte van een nieuw paspoort moet het oude paspoort geldig blijven tot afgifte van het mieuwe paspoort. En dan pas het oude ongeldig maken of innemen.

pb
door pbgvrules - May 8, 2012 om 16:01
6 Antwoorden / 3 Vragen

We snappen ook dat je je moet legitimeren zodat het niet aan een vreemde meegegeven wordt, maar zijn foto en naam zijn nog keurig te zien en samen met de brief dat hij een nieuw paspoort heeft aangevraagd......

Maar het zou vriendelijker zijn als je niet zo denigrerend doet met het hebben over zoontje, het is een zoon en volgens mij is dit forum niet bedoeld om zo te reageren. Aan zulke reacties heeft niemand iets. mensen wel in hun waarde laten.

pb
door pbgvrules - May 8, 2012 om 16:02
6 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 8 mei 2012, 15:58]Ik weet niet welke gemeente zo handeldt maar bij de uitgifte van een nieuw paspoort moet het oude paspoort geldig blijven tot afgifte van het mieuwe paspoort. En dan pas het oude ongeldig maken of innemen.

leeuwarden dus

pb
door pbgvrules - May 8, 2012 om 16:11
6 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op dinsdag 8 mei 2012, 15:48]

Tja, geef ze eens ongelijk... Hoe zou je het vinden als een wildvreemde er met het pakje vandoor gegaan was, omdat ze een willekeurig verminkt paspoort hadden omgeturnd tot een verminkt paspoort van je zoontje? Gewoon even langsgaan met een geldig id-bewijs, zoals ook op het afhaalbericht vermeld staat, dan is er niets aan de hand

We snappen ook dat je je moet legitimeren zodat het niet aan een vreemde meegegeven wordt, maar zijn foto en naam zijn nog keurig te zien en samen met de brief dat hij een nieuw paspoort heeft aangevraagd......

Maar het zou vriendelijker zijn als je niet zo denigrerend doet met het hebben over zoontje, het is een zoon en volgens mij is dit forum niet bedoeld om zo te reageren. Aan zulke reacties heeft niemand iets. mensen wel in hun waarde laten.

naitsoezn
door naitsoezn - May 8, 2012 om 16:12
842 Antwoorden / 1 Vragen

He, vergeet ik het weer... Je mag hier alleen reageren als je samen met een topic-starter meeklaagt.... Een andere mening toebedeelt zijn is natuurlijk niet netjes! Dôh!

sonjaatje
door sonjaatje - May 8, 2012 om 16:26
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Het is toch raar dat een geldig paspoort ongeldig wordt gemaakt alleen omdat er een nieuwe is aangevraagd!

Bruna handelt wel goed al is het overdreven. Geldig=geldig.

stacey
door stacey - May 8, 2012 om 16:28
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op dinsdag 8 mei 2012, 16:12]He, vergeet ik het weer... Je mag hier alleen reageren als je samen met een topic-starter meeklaagt.... Een andere mening toebedeelt zijn is natuurlijk niet netjes! Dôh!

Ja, wanneer snap je dat nou eens, je doet hier toch al lang genoeg mee ;-)

Ik zou het ook niet pikken als ze mijn Ongeldige paspoort niet accepteren als ze om een Geldige vragen DUH

jo
door jorisw - May 8, 2012 om 16:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 8 mei 2012, 16:28][quote=naitsoezn schreef op dinsdag 8 mei 2012, 16:12]He, vergeet ik het weer... Je mag hier alleen reageren als je samen met een topic-starter meeklaagt.... Een andere mening toebedeelt zijn is natuurlijk niet netjes! Dôh!

Ja, wanneer snap je dat nou eens, je doet hier toch al lang genoeg mee ;-)

Ik zou het ook niet pikken als ze mijn Ongeldige paspoort niet accepteren als ze om een Geldige vragen DUH

Ik zou het postagentschap overigens aanklagen als ze mij iets meegeven nadat ik mijn verminkte paspoort had laten zien....

tdehond
door tdehond - May 8, 2012 om 17:13
4744 Antwoorden / 9 Vragen

M.i. dient u de Gemeente Leeuwarden aan te spreken op het ongeldig maken van een document waarmee uw zoon zich mee kan identificeren voordat een nieuw document werd verstrekt. Tenzij het document al ongeldig was omdat de houdbaarheidsdatum verstreken was. ( ik kon stemmen met een verlopen paspoort zonder sponsgaten)

e-mail adres

gemeenteATleeuwarden.nl

=pbgvrules schreef op dinsdag 8 mei 2012, 16:02:
=valerius-2 schreef op dinsdag 8 mei 2012, 15:58: Ik weet niet welke gemeente zo handeldt maar bij de uitgifte van een nieuw paspoort moet het oude paspoort geldig blijven tot afgifte van het mieuwe paspoort. En dan pas het oude ongeldig maken of innemen.

leeuwarden dus

tdehond
door tdehond - May 8, 2012 om 17:16
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Oops:
" sponsgaten" moet zijn "ponsgaten".

Quote
M.i. dient u de Gemeente Leeuwarden aan te spreken op het ongeldig maken van een document waarmee uw zoon zich mee kan identificeren voordat een nieuw document werd verstrekt. Tenzij het document al ongeldig was omdat de houdbaarheidsdatum verstreken was. ( ik kon stemmen met een verlopen paspoort zonder sponsgaten)

e-mail adres

gemeenteATleeuwarden.nl

=pbgvrules schreef op dinsdag 8 mei 2012, 16:02:
=valerius-2 schreef op dinsdag 8 mei 2012, 15:58: Ik weet niet welke gemeente zo handeldt maar bij de uitgifte van een nieuw paspoort moet het oude paspoort geldig blijven tot afgifte van het mieuwe paspoort. En dan pas het oude ongeldig maken of innemen.

leeuwarden dus

stacey
door stacey - May 8, 2012 om 17:17
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Is uw oude paspoort of ID-kaart nog geldig bij de aanvraag van een nieuwe,
dan hoeft u het document pas in te leveren als u het nieuwe afhaalt--Rijksoverheid

Te laat verlenging aangevraagd dus blijkbaar als het ongeldig is gemaakt bij aanvraag............
had je dus zelf kunnen voorkomen dat je nu met ongeldige papieren zat

eva369
door eva369 - May 9, 2012 om 08:53
308 Antwoorden / 2 Vragen

als postnl deze regel zou breken dat je een geldige legitimatie nodig hebt, zou men ook niet blij zijn. dus snap dat ze het niet meegeven.

jo
door jorisw - May 9, 2012 om 10:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 8 mei 2012, 17:17]--Is uw oude paspoort of ID-kaart nog geldig bij de aanvraag van een nieuwe,
dan hoeft u het document pas in te leveren als u het nieuwe afhaalt--Rijksoverheid

Te laat verlenging aangevraagd dus blijkbaar als het ongeldig is gemaakt bij aanvraag............
had je dus zelf kunnen voorkomen dat je nu met ongeldige papieren zat

He, doe nou niet zo flauw. Je wilt nu zeggen dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor bepaalde zaken. Het zijn toch altijd anderen die schuldig zijn?

stacey
door stacey - May 9, 2012 om 10:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jorisw schreef op woensdag 9 mei 2012, 10:08]Het zijn toch altijd anderen die schuldig zijn?

Ja, de gemeente z`n schuld dat die rot paspoorten maar 5 jaar geldig zijn ;-)