ro
door ronda Mar 24, 2013 om 14:15
Geldzaken & recht

Zorgtoeslag

Onze dochter van 18 jaar is op onze polis voor de ziektekosten meeverzekerd. Zij maakt elke maand de premie over op onze (ouders) rekening, en door middels van een automatische incasso wordt door ons elke maand de premie voldaan. Onze dochter ontvangt elke maand de zorgtoeslag op haar eigen rekening. Nu heb ik gehoord dat, wil je in aanmerking komen voor zorgtoeslag, je de premie elke maand moet voldoen van de rekening waar je ook de zorgtoeslag op ontvangt. Klopt dit?

621 8 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 24, 2013 om 14:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ronda schreef op zondag 24 mrt 2013, 14:15]. Nu heb ik gehoord dat, wil je in aanmerking komen voor zorgtoeslag, je de premie elke maand moet voldoen van de rekening waar je ook de zorgtoeslag op ontvangt. Klopt dit?

Nee hoor, ik ontvang zorgtoeslag op mijn ene rekening en betaal de zorgkosten via een andere, geen enkel probleem.
--U krijgt de toeslag uitbetaald op het rekeningnummer dat u aan ons hebt doorgegeven.--

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2013 om 14:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee hoor, is een fabeltje. U hebt wellicht over het volgende gehoord:

Zo zullen toeslagen straks alleen nog maar worden uitbetaald op één bankrekeningnummer dat op naam moet staan van de belanghebbende en zijn de maximale boetes voor het niet of onvolledig verstrekken van informatie aanzienlijk verhoogd. bron overheid

Maar ook dat is nog steeds niet van toepassing

stacey
door stacey - Mar 24, 2013 om 14:44
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 24 mrt 2013, 14:40]Nee hoor, is een fabeltje. U hebt wellicht over het volgende gehoord:

Zo zullen toeslagen straks alleen nog maar worden uitbetaald op één bankrekeningnummer dat op naam moet staan van de belanghebbende en zijn de maximale boetes voor het niet of onvolledig verstrekken van informatie aanzienlijk verhoogd. bron overheid

Maar ook dat is nog steeds niet van toepassing

Als dat van toepassing wordt maakt het ook nog niets uit.......
Ze krijgt de toeslag als belanghebbende op haar rekening, er staat niet dat ze van die rekening ook zorgverzekeraar moet betalen.

Eerder/nu nog kon je het ook op een anders rekening laten uitbetalen, daar willen ze blijkbaar vanaf

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2013 om 14:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@stacey

Ik vermeld dat, omdat Ts zegt dat zij iets "gehoord" heeft. Dus iemand heeft haar een verhaal verteld en die iemand heeft wellicht de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.

Ik weet dat je toeslagen (nog) kunt laten uitbetalen op welke rekening dan ook.

stacey
door stacey - Mar 24, 2013 om 14:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 24 mrt 2013, 14:50] ik vermeld dat, omdat Ts zegt dat zij iets "gehoord" heeft....

Als je eronder zet `maar dat is nog niet van toepassing` lijkt het alsof het wel wat zou kunnen uitmaken als dat wel van toepassing is..........vandaar dat ik het even verduidelijkte.

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2013 om 15:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@stacey

Dan ging dus mijn verduidelijking de mist in.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 24, 2013 om 15:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nee het is volkomen legaal wat u doet.

jo
door jorisw - Mar 24, 2013 om 20:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou niet weten waar dit op gebaseerd zou moeten zijn:

- de zorgtoeslag is iets tussen overheid en burger; het bedrag is onafhankelijk van de verzekeringspremie (als je een heel laag inkomen hebt en een hele goedkope verzekering kan je zelfs geld overhouden).
- de verzekeraar weet niet of een verzekerde zorgtoeslag heeft aangevraagd.

De combinatie van die 2 zorgt dan automatisch voor de conclusie dat de rekeningen niet aan elkaar gekoppeld hoeven te zijn voor premie en toeslag.