lo
door loesje48 Apr 10, 2009 om 10:58
Huishouden & energie

9 maanden vantevoren opzeggen zonder boete??

Beste experts,

Zoals zovelen werd ik laatst weer (4e keer ofzo) benaderd door de NEM om over te stappen. Ik zei gelijk dat ik nog een lopend contract heb bij mn huidige leverancier en dus niet over kan stappen. Hij vroeg tot wanneer dat contract loopt, ik loog januari (het is eerder, maar ik dacht dat ik dan wel van die kerel af zou zijn). Zegt hij, dat je negen maanden voor het einde van je contract kosteloos kan opzeggen. Ik zei van niet, hij beweerde dat dit volgens de Nederlandse wet wel zo is. Ik heb gezocht, ook op deze site, maar ik kon er niets over vinden.

Ik ben wel benieuwd of hij nou uit zn nek stond te  **** of dat het waar is (niet dat ik overweeg over te stappen hoor).

PS Nog een tip om er gelijk vanaf te zijn, behalve de hoorn erop te gooien, zeggen dat je in een woongemeenschap/studentenhuis woont en de stichting waarbij je huurt beslist waar energie wordt afgenomen...je hoeft zo geen eindeloos gesprek aan te gaan wat te manipuleren is (dat doe ik de volgende keer gewoon weer).

352 8 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Apr 10, 2009 om 11:03
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Je hoeft Nooit een eindeloos gesprek aan te gaan, zodra je weet wie er belt zeg je alleen maar NEE en verbreek de verbinding!

lo
door loesje48 - Apr 10, 2009 om 11:09
116 Antwoorden / 17 Vragen

Dat is zo, maar voor je t weet wordt je de volgende dag (of 2 min later) weer terug gebeld! Kan je wel blijven wegdrukken, niet opnemen is erg storend voor anderen die in de buurt zitten, maar dat schiet ook niet op!

vladja
door vladja - Apr 10, 2009 om 12:11
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Je kunt een contract altijd ruim van tevoren opzeggen, mits je de einddatum van het contract maar aanhoudt als opzegdatum. Dus in april opzeggen per bijv. 19 januari 2010. Dat is geen enkel probleem. Heb je ruim de tijd om een bevestiging van de opzegging te vragen, zodat je zeker weet dat je opzegging aangekomen is.

Het is echter de vraag of je met de NEM in zee wou moeten willen gaan.

Vladja

lo
door loesje48 - Apr 10, 2009 om 12:27
116 Antwoorden / 17 Vragen

Sorrie, ik heb het woord opzeggen gebruikt, maar ik bedoelde overstappen. Omdat het april is (dus 9 maanden voor jan '10) kon ik volgens hem kosteloos overstappen, en volgens mij is dát onzin. Hij beweerde vervolgens dat dat volgens de Nederlandse wet zo is.

johanpc
door johanpc - Apr 10, 2009 om 12:49
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Als je heel goed kan liegen hoef je nooit werkeloos te zijn want je kan altijd aan de slag bij energiebedrijven en telecom callcenters.

kenwel2
door kenwel2 - Apr 10, 2009 om 12:52
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Loesje48: Wij zeggen dan direct met dit soort telefoontjes:

Houdoe!! en drukken simpel op de rode toets...

Houdoe, Henny

lo
door loesje48 - Apr 10, 2009 om 13:13
116 Antwoorden / 17 Vragen

...en geen last hebt van schuldgevoel. Ik zou het in ieder geval niet over mn hart verkrijgen onschuldige mensen op deze manier voor te liegen!

tdehond
door tdehond - Apr 10, 2009 om 15:47
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb ons aangemeld bij: Belmenietregister. Dit maakt elk gesprek van een callcenter tot een agressieve manier van telemarketing waardoor ik 3 maanden de tijd zou hebben om de overeenkomst te annuleren.
Ik deel ze waarheidsgetrouw dat ik in belmenietregister geregistreerd sta en dat ik een klacht ga indienen over dit telemarketing gesprek.
[http://www.telemarketinglijn.nl/index.php?page=complain&item_id_parent=34]
en
[http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11256]

Ik ga er vanuit dat elke telemarketer uit zijn 888 staat te *****