bu
door buffer May 13, 2013 om 12:58
Huishouden & energie

Afzuiging

Hallo ik wou vragen of me iemand een advies kan geven.We wonen in een appartement en daar is een kamer waar we wasmachine /droger / en diepvries hebben staan. nou wou ik door het plafon een gat naar de zolder maken maar weet niet wat ik moet gebruiken aan afzuiging.Liefs met moter. Dank U.

1969 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 13, 2013 om 13:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is het niet verstandiger een ventilator in het raam te monteren? En waarom moet er een afzuiging komen?

Voor de wasmachine en diepvries is dat sowieso niet nodig en als u een luchtdroger hebt, kunt u al die vochtige lucht niet zomaar de zolder op laten gaan. Dat moet naar buiten. Voor een condensdroger hebt u niets extra's nodig.

Zet de kamerdeur open en zorg dat er ventilatie mogelijk is via het raam.

bu
door buffer - May 13, 2013 om 13:24
22 Antwoorden / 29 Vragen

Dank U . Maar we hebben geen raam in dat hok.Maar het blijf heel lang warm in dat vertrek dat de diepvries iedere keer een beetje ontdooit en dat we iedere keer sneeuw in de diepvries hebben. En op de zolder is niets.

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 13, 2013 om 13:58
937 Antwoorden / 2 Vragen

Bij de bouwmarkt zijn ventilatoren die je normaal kan gebruiken in een badkamer, misschien dat dit een uitkomst is voor u. Anders een oude afzuigkap?

En de droger slang, kan die niet gewoon door dat gat, of is het een condensdroger.

bu
door buffer - May 13, 2013 om 14:08
22 Antwoorden / 29 Vragen

Is een condensdroger slang is aan gesloten op afvoer wasmachine. Het gaat om de warmte die blijft hangen.En dat kan de afzuiging van het appartement niet weg halen.Maar toch vriendelijk bedankt allemaal.

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 13, 2013 om 14:13
937 Antwoorden / 2 Vragen

Het idee van een gat naar zolder kan goed werken, monteer daar dan een badkamer ventilator of een afzuigkap motor op en die warmte zou sneller weg moeten gaan. Wel is het belangrijk dat er ook genoeg verse lucht die ruimte in kan. Misschien de deur eruit halen, al is dat vaak niet mooi.

tijger1
door tijger1 - May 13, 2013 om 14:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik u was dan zou ik die diepvries eens nakijken. En hoe warm wordt het dan in dat hok en hoe lang blijft het zo warm?

De diepvries kan echt niet ontdooien van de warmte in de omgeving en als er zo snel ijsvorming optreedt in de vriezer, is de afsluiting van de deur van de vriezer waarschijnlijk niet in orde.

Geen plek om de vriezer elders te plaatsen?

me
door mein33 - May 13, 2013 om 14:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als de de zolder onder een pannendak zit dan is een afvoerkanaal via een speciale dakpanafvoer (even googlen) de beste uitkomst. In de betreffende kamer/hok kunt u een gewone plafondafzuiger monteren.

sl
door slobberbone - May 13, 2013 om 14:43
508 Antwoorden / 2 Vragen

Hier kan het op zolder ook 35+ graden worden in de zomer maar dat maakt niets uit voor de vriezer. Misschien is de diepvriezer niet zo fris meer.

bu
door buffer - May 13, 2013 om 16:50
22 Antwoorden / 29 Vragen

Dank jullie Allemaal voor de antwoorden.Groetjes Buffer.