Automatische incasso Nederlandse energie maatschappij na verhuizing
HELP!!
In verband met verhuizing heb ik bij de Nederlandse energie maatschappij een adreswijziging op tijd door gegeven. Al op mijn oude adres had ik altijd een automatische incasso, en nu op mijn nieuwe adres is dat nog steeds. Nu kreeg ik een mail van het NLE dat ik geen maandbedrag had betaald en dit zo snel mogelijk moest doen. Ik had de bank gevraagd of alles nog goed stond, geen blokkades , totaal niks aan de hand melde de bank. Nu kreeg ik vorige week een mail van NLE met een openstaanbedrag van 120 euro ( Maand bedrag is 80), dus 40 euro incassokosten terwijl ik dus een automatische incasso bij de NLE. Ik heb weer de bankl gebeld, ze hadden een onderzoek ingesteld en er stond voldoende saldo op mijn rekening en er is ook geen blokkade geconstateerd. Wel wist de bank mij te vertellen dat de NLE had moeten doorgeven aan de bank dat er een automatische incasso was maar met een nieuw adres. Dit rapport van de bank heb ik door gegestuurd naar NLE.
NU kreeg ik net een reactie van NLE dat ze me bedanken voor mijn bericht, maar dat ik de incassokosten van 40 euro ZSM moet betalen anders komen er incassokosten over de incassokosten.... Ben ik nu gek... Of zijn ze bij de NLE helemaal gek geworden..
Beste KASSA wat kan ik doen????
www.consuwijzer.nl Denk dat je het beter hier even kunt vragen
Wat u kunt doen, betalen. Wat de reden ook is dat er niet geïncasseerd is, u moet gewoon betalen. Er komt netjes een melding dat er geen geld geint kon worden en dat u dus moet betalen. U gaat wel bij de bank informeren, maar vergeet even om NLE te benaderen met het verhaal. Vervolgens wacht u tot de volgende brieven met nu zelfs een verhoging.
U weet wat uw vaste lasten zijn per maand, u weet wie er allemaal betaald moet worden. U krijgt netjes een herinnering dat er iets niet goed gegaan is, dan had u direct een overboeking moeten doen. Een maand niets laten afschrijven betekend niet dat u een maand kado krijgt.
Nee,
Ik heb ook de NLE gebeld en die zeggen alleen maar betalen en meer niet. En het maandbedrag van 80 euro heb ik al overgemaakt. Het gaat mij puur om de incassokosten die niet door mijn schuld zijn onstaan.
Die is wel door uw schuld onstaan. Bij de eerste mail die u gekregen heeft zat nog geen verhoging en toen had u kunnen/moeten betalen. U heeft er zelf voor gekozen om toen niet te betalen en niet met NLE contact op te nemen. Het is gebruikelijk dat na het uitblijven van een betaling er verhoging plaats vindt.
Hoe heeft u de adreswijziging doorgegeven? Via een verhuiskaart of via de website? Heeft u een bevestiging van de adreswijziging ontvangen?
Ik heb in februari 2017 de verhuizing doorgegeven. De incasso gaat over april 2017.
En ja ik heb een bevestiging per mail ontvangen van NLE
NLE heeft een fout gemaakt, maar u heeft na de eerste mail niet op tijd betaald. Zonde van die 40 Euro.
Ik zou het toch eens wat meer informatie inwinnen bij de bank hoe de automatische incasso fout heeft kunnen lopen.
De bank heeft aangegeven dat NLE had moeten laten weten dat de automatische incasso nu op een ander adres stond.
Waar is het fout gelopen, stond uw bankrekening nog op het oude adres en de incasso van NLE op het nieuwe of was het andersom.
Kan bij doorgeven van adreswijziging bij NLE en bij de bank dezelfde automatische incasso voortgezet worden of moet de lopende altijd stopgezet worden en een nieuwe machtiging aan NLE gegeven worden?
Waarom is in de e-mail van NLE geen reden genoemd waarom er nog niet betaald was?
Zou toch normaal geweest zijn als ze hadden aangegeven dat ze de automatische afschrijving niet konden innen en dat u dat nu dat maandbedrag zelf over moest maken.
En hoe staat het met uw andere automatische incasso's, zijn die wel goed gegaan?
Zou toch normaal geweest zijn als ze hadden aangegeven dat ze de automatische afschrijving niet konden innen en dat u dat nu dat maandbedrag zelf over moest maken.
Dat geeft TS ook aan. De eerste mail was ter info dat er niet geincasseerd kon worden en dat er handmatig betaald moest worden. Dit heeft TS verzaakt waardoor de kosten erbij zijn gekomen.
@toonder. Een adreswijziging is helemaal niet van belang voor een automatische incasso.
NLE zegt dat er niet betaald is en niet waarom.
Je maakt het over en een paar dagen later halen ze het misschien alsnog van je rekening.
Ben je die maand €160 kwijt.
@tijger1 Waarom is het dan mis gegaan?
Weet ik veel? Een incasso kan altijd mislukken. Maar dat is geen ramp, dan proberen ze het na een paar dagen nog een keer en als het dan niet lukt, krijg je een mailtje. Dan moet je dus niet de bank gaan bellen, maar je leverancier.
Sinds de automatische incasso onder het Europese bankensysteem valt (SEPA Direct Debit), vanaf 2012 volgens mij, geef je een incasso af op één vordering. Dat wil zeggen dat de combinatie vorderingsnummer + debiteurnummer + incasso identification (uniek nummer wat op de incassomachtiging staat) uniek is en dat de machtiging ook alleen daar voor gebruikt mag worden.
Waarschijnlijk hebt u door uw verhuizing een nieuw contract gekregen bij NLE of in ieder geval een nieuw contractnummer. Daarop is de oude incasso-machtiging niet geldig. En had u een nieuwe machtiging af moeten geven. Meestal sturen bedrijven in zo'n situatie met het nieuwe contract op het nieuwe adres ook een machtiging mee voor automatische incasso. In de verhuisdrukte hebt u die over het hoofd gezien. Dat u vervolgens na de eerste mail niet even controleert of het bedrag afgeschreven is, maar enkel aan uw bank vraagt of uw oude incassomachtiging nog in het systeem staat, begrijp ik niet. Waarom niet even je afschrijvingen bekijken en uw eigen fout rechtzetten? Nu moet u 40 euro betalen en nog wat moeite doen om weer automatisch te kunnen betalen. Wacht daar niet te lang mee, anders krijgt u weer een exta rekening van NLE.
Overigens, NLE mag ook absoluut niet afschrijven van uw rekening, want per afschrijving waar geen incasso-i.d. voor bestaat krijgt NLE een boete van de bank van 85 euro. Een zogenaamde MOI-boete (melding onterechte incasso).
Hoe vervelend ook voor u, maar mijns inziens valt NLE deze keer niets te verwijten.
Een adreswijziging is helemaal niet van belang voor een automatische incasso.
Wel als de levering op een adres geschiedt en na de verhuizing een nieuw contract wordt afgesloten. Een nieuw contract betekent een nieuwe incasso-machtiging afgeven.
Maar waarom zou er een nieuw contract worden afgesloten? Dat doe je alleen maar als je van energieboer verandert.
Een contract is inderdaad op naam en niet op adres, maar we weten niet of TS nog wijzigingen heeft doorgevoerd. Bijvoorbeeld van alleen elektra, naar gas en elektra of andersom.
@jorisw. Inderdaad, dat weten we niet. De Ts had ook gewoon even NLE moeten bellen ipv de bank. Dan was het onmiddellijk duidelijk geweest. Zondegeld.
Toen u zag dat er niet afgeschreven werd bent u er toen meteen achteraan gegaan? Daarnaast neem ik aan dat er een rekening kwam al voor de aanmaning.
Waarom is deze niet betaald.
Ik weet precies wanneer wat wordt afgeschreven. Wordt dit niet gedaan bel ik daar achter aan ( bijv water schrijft niet af in maand afrekening). U bent en blijft zelf verantwoordelijk voor de betaling. Eer dat er incasso kosten op kom heeft u al een waarschuwing moeten hebben gehad
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?
Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.
toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-
Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er
...
Lees meer
BKR gegevens, moeten die gewaarmerkt zijn?
Wij willen een nieuwe woning bezichtigen en de cooperatie vraagt om de BKR gegevens. Het gaat om een vrije sector woning. Maar die gevens kosten gewaarmerkt 15 euro pp.
Is dat nodig of mag ik het ook, aangezien ik het gratis mag inzien, screenshotten en in een document zetten, denkt u?
Dat mag wel met de BRP gegevens, staat er. Daar staat het namelijk gewoon bij vermeld, in de info voora
...
Lees meer
Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)
Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer