la
door laurina2 May 16, 2013 om 19:02
Huishouden & energie

Bader

Goedenavond experts,
ik heb geen vraag van levensbelang maar zou toch graag jullie opinie willen horen over het volgende:
Op 20-04-2013 heb ik een bestelling bij Bader geannuleerd omdat de levering mij te lang duurde( ruim 3 weken).
Ik kreeg daar een bevestigingsmail van waarin werd aangegeven dat het pakket geweigerd kon worden als het bezorgd werd, omdat het inmiddels onderweg was, let wel dat was 20-04.
Vandaag na thuiskomst stond er een pakket voor mijn deur die door een buur van mij aangepakt was.
Ik heb geen contact met deze buur dus hij kon niet weten dat ik de bestelling zou weigeren.
Na een mail gestuurd te hebben met alle feiten en waar ik in aangeef niet van plan ben het pakket zelf naar het distributie depot te brengen, kreeg ik een telefoontje waarin mij werd gezegd dat ik het zelf zal moeten terug brengen zo niet dan is voor hen de koop gesloten en betalen dus.
Wel gaf zij aan dat dit vermeld zou worden bij Selektvracht en als klacht zal worden behandeld.
Omdat ikzelf dit pakket echt zwaar, niet terug kan brengen(fysiek probleem)ben ik genoodzaakt iemand dat te vragen .
Kunnen zij deze verplichting echt doorvoeren, als de bezorger netjes gewacht had tot hij mij thuis trof had ik kunnen zeggen dat hij het mee kon nemen.
Ik hoor graag van jullie, met groet Laurina

9822 36 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 16, 2013 om 19:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij vrij logisch dat een bezorger niet blijft wachten, die heeft wel wat beters te doen.

Je hebt recht het pakket te retourneren en ja, daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Maar wellicht kan je bellen met Selektvracht, bijvoorbeeld de klacht intrekken als zij het pakket weer komen ophalen.

dearagain
door dearagain - May 16, 2013 om 20:23
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*onderweg van 20-4 tot 16-5 houdt in, dat je op 20/4 door Bader glashard bent voorgelogen

zoekster
door zoekster - May 16, 2013 om 20:46
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Als ik het goed begrijp heb je iets besteld eind maart, deze heb je geannuleerd op 20 april. Wettelijk hebben ze 30 dagen de tijd om te leveren. Dus na 10 mei hadden ze al helemaal geen recht meer u iets toe te sturen icm de ontbinding van de overeenkomst.
Dat ze het nu nog in uw maag proberen te splitsen is ronduit belachelijk. De overeenkomst was al ontbonden en met een leugen wilde ze u nog tot koop bewegen. Heeft u uw geld al terug, of hebben zij het nog?

Indien niet, dan stuurde ik ze een mail en vertelde ze dat ze het zelf mogen ophalen aangezien de overeenkomst al was ontbonden.
Als ze je geld wel hebben dan zit je natuurlijk wel klem. Helaas niet aangesloten bij een geschillencommissie.

la
door laurina2 - May 16, 2013 om 21:21
142 Antwoorden / 70 Vragen

Beste zoekster, bedankt voor je reactie,

ik heb gelukkig niets betaald(ik kies altijd betalen na levering:>)
De bestelling bleef voor mij te lang uit kreeg daar ook een mail over met excuses, daarop heb ik de boel geannuleerd omdat het tijdstip van levering niet aan te geven was.
Dat annuleren was geen probleem voor Bader, maar nu geeft zo'n ........ van Selekvracht het pakket af aan een buur.
In de voorwaarden van Selektvracht staat dat je kunt aanvragen om een pakket af te geven aan de buren indien je onverhoopt niet thuis zou zijn.
Dat heb ik dus niet gedaan, heb wel het advies van duimenge( dank duimenge) opgevolgd en een formulier naar Selektvracht gestuurd via hun site.
Heb ze aangesproken op hun eigen regelementen ben benieuwd wat de reactie zal zijn.
Ik heb trouwens tegen de telefoon mevrouw van Bader gezegd dat zij maar moesten zorgen dat Selektvracht het pakket weer opkomt halen maar dat doen ze dus niet.
Mevrouw u kunt het pakket terug brengen bij het depot dan is de zaak klaar, zij gaan er gewoon aan voorbij dat ik de boel geweigerd zou hebben als ik thuis was, jammer dan mevrouw!
Ik gaf al aan het is geen zaak van levens belang maar met deze gang van zaken doet de service waar zij zo prat opgaan geen goed, bleeech wat een gedoe.

Laurina

la
door laurina2 - May 16, 2013 om 21:24
142 Antwoorden / 70 Vragen

sorry diumenge,schreef je naam verkeerd :>(

Laurina

zoekster
door zoekster - May 16, 2013 om 21:36
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Ik bedoelde overigens ong 1 mei waren de 30 dagen voorbij, niet 10 mei.
Dus Bader is veel te laat met leveren.
Ik kan overigens wel begrijpen dat een bezorger niet wacht tot je thuiskomt, hij had het pak weer mee moeten nemen. Maar ik vind Bader veel meer valt te verwijten dan Selectvracht.
Bader heeft gewoon gelogen dat het pakket naar je onderweg was.

diumenge
door diumenge - May 16, 2013 om 21:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=laurina2 schreef op donderdag 16 mei 2013, 21:24]sorry diumenge,schreef je naam verkeerd :>(

LaurinaGeen probleem :-)

Ik hoop dat je er uit komt, met je toelichting dat je had aangeven pakket niet bij de buren af te geven en de veel te late levering (had ik even overheen gelezen) lijkt het mij niet meer dan logisch dat Bader dit met Selektvracht oplost.

tijger1
door tijger1 - May 16, 2013 om 21:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel jammer, deze opstelling van Bader. Ben daar al jaren en jaren klant en ik moet zeggen, nog nooit enig probleem gehad.

Ik begrijp niet hoe ze nog iets kunnen sturen ruim drie weken na een annulering. Het zal ook geen weken bij Selektvracht gelegen hebben.

Het enige wat ik mij afvraag, wat u zou doen als u het tijdig had gehad, maar het was niet bevallen? Hoe zou u het dan teruggestuurd hebben?

me
door mein33 - May 17, 2013 om 11:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ondanks uw rechtsgevoel staat u maar één ding te doen en dat is het pakket tijdig terugsturen naar Bader. Doet u dit niet dan krijgt u echt een probleem. U blijft dan zitten met de volledige bestellling, waarvan u waarschijnlijk de meeste artikelen niet wil hebben maar ze wel moet betalen. Weggegooid geld dus. Betaald u ook nog eens niet, dan begint de ellende pas echt en dat is het echt niet waard.
Misschien maar even slikken en het pakket toch maar tijdig verzenden !!

Aangezien de service van Bader niet optimaal is kunt u, schriftelijk, een klacht indienen en hun reactie afwachten.
Ook bij Selectvracht kunt u een klacht indienen. Zij zullen u dan melden dat de bezorger foutief heeft gehandeld en hem/haar daarop hebben aangesproken en daarmee is de kous dan af.

la
door laurina2 - May 17, 2013 om 11:32
142 Antwoorden / 70 Vragen

Beste mei 33,

het is idd mijn rechtsgevoel die mij boos maakt.
Nog geen reactie gekregen van Selektvracht die ook niet te verwachten is.
Natuurlijk laat ik het pakket naar het depot brengen en vervolgens nimmer meer wat bij deze firma kopen.
De lange levertijd is ook al zoiets, toen ik de bestelling deed stond er dat alles direct geleverd kon/zou worden.
Had begrip tot op een zeker punt en heb pas geannuleerd toen dat de spuigaten uitliep, nou ja goed ,weer wat geleerd en voortaan met mijn geld naar de winkel.
Ik maakte hier een topic van om te weten of ik het alleen gek vond dat er zomaar pakketten bij de buren worden gedumpt.
Ben de buren even langs gegaan om te zeggen nooit (meer) een pakket voor mij van wie dan ook aan te nemen, als ik niet thuis ben jammer dan, dan kom je maar een keer terug dat doet TNT ook!
Iedereen bedankt voor de reacties en dit topic kan voor mij gesloten worden :>)

Met groet,Laurina

zoekster
door zoekster - May 17, 2013 om 11:38
10968 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mein33 schreef op vrijdag 17 mei 2013, 11:18]Ondanks uw rechtsgevoel staat u maar één ding te doen en dat is het pakket tijdig terugsturen naar Bader. Doet u dit niet dan krijgt u echt een probleem. U blijft dan zitten met de volledige bestellling, waarvan u waarschijnlijk de meeste artikelen niet wil hebben maar ze wel moet betalen. Weggegooid geld dus. Betaald u ook nog eens niet, dan begint de ellende pas echt en dat is het echt niet waard.
Misschien maar even slikken en het pakket toch maar tijdig verzenden !!

.
En op wat voor grond zou ze het moeten betalen? Ze heeft de koopovereenkomst 20 april ontbonden en Bader stuurt het toch nog 26 dagen later op.
Ze heeft een bevestigingsmail van de ontbinding waar ook nog eens op staat dat het pakketje al onderweg is. 26 dagen onderweg? Welke rechter gelooft dat?? En ze zitten ook nog eens over de maximale levertijd van 30 dagen.
Bader zoekt het maar lekker uit met Selectvracht.
Het is toch niet dat ze het niet meer wil teruggeven? Ze heeft gewoon geen zin in de sjouwerij.

kkruidentuin
door kkruidentuin - May 17, 2013 om 11:51
22 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vermeld bij mijn bestelling altijd niet bezorgen bij buren.
De meeste internet bedrijven zetten dit dan op het pakje. Het is jammer dat de bezorger bij de buur heeft bezorgt. U kunt voor de toekomst aan de buren doorgeven dat ze GEE NPAKJES voor u moeten aannemen.

Strikt gezien heeft u buur namens u het pakje in ontvangst genomen. alle ander e zaken zoals niet zelf kunnen tillen is voor hen niet spannend. Er is bezorgt einde verhaal.
Ik zou toch maar vragen aan een lieve kennis of vriend om het pakje weg te brengen.

me
door mein33 - May 17, 2013 om 11:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Beste zoekster,

Hoewel u volledig gelijk hebt is "verstandig" zijn soms beter dan het halen van je "rechten".
Zoals Laurina, reagerend op mij opmerkingen, zelf al aangeeft is terug zenden de meest logische aktie om een hoop gedoe te voorkomen.

ma
door mailman - May 17, 2013 om 12:02
84 Antwoorden / 9 Vragen

Er zijn verschillende lezingen over levertermijnen. Maar niets staat een afwijkende regeling in de weg. Echter: als er niets is afgesproken, is 30 dagen toch wel het maximum.

Tja, aan de andere kant staat de verkoper wel in zijn recht om van de koper die afgezien heeft van de levering, te verlangen dat die het geleverde zelf retour stuurt, althans, daar zelf zorg voor draagt. Onmin of geen contact met de buren (die buurman was wel zo netjes het pakket bij de koper af te leveren, dus zo'n ''boeman'' lijkt me dat niet), doet hier niet ter zake. De verkoper heeft namelijk geen overeenkomst met die buren, die staan hier dan volstrekt buiten.

Zelf terugbrengen, of laten brengen, is het enige advies dat hier van toepassing kan zijn.

zoekster
door zoekster - May 17, 2013 om 12:03
10968 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mein33 schreef op vrijdag 17 mei 2013, 11:59]Beste zoekster,

Hoewel u volledig gelijk hebt is "verstandig" zijn soms beter dan het halen van je "rechten".
Zoals Laurina, reagerend op mij opmerkingen, zelf al aangeeft is terug zenden de meest logische aktie om een hoop gedoe te voorkomen.
Toen ik mijn post plaatste had ik de reactie van Laurina nog niet gelezen. Als ze er geen moeite mee heeft om het pakket zelf terug te sturen is het natuurlijk prima in orde.

audb
door audb - May 17, 2013 om 12:33
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het is ook niet aan u maar aan de firma om aan selectvracht opdracht te geven om het pakket bij u weer op te halen.
U heeft immers geen aankoop gedaan omdat u op tijd de koop heeft ontbonden.
De kosten voor het wegbrengen kan u ook evt in rekening brengen bij deze firma.
En als ik het goed begrepen heb had u ook selectvracht kunnen vragen om het bij u thuis op te komen halen.

la
door laurina2 - May 17, 2013 om 12:34
142 Antwoorden / 70 Vragen

Beste allemaal,

ik moet het boetekleed aantrekken ik heb de datums niet goed weer gegeven.

De bestelling was op 20- 04 en de annulering op 10 -05,heb dat met een mail gedaan.
Na ongeveer 10 dagen vanaf 24-04 ik weet het niet precies meer heb ik Bader gebeld om te vragen wat er aan de hand was.Er werd gezegd dat de spullen binnenkort zouden geleverd kunnen worden en ben daar mee akkoord gegaan.
Toen dit uitliep tot 10-05 heb ik via een mail door gegeven dat ik de bestelling annuleerde omdat het mij te lang duurde.
Ik werd toen gebeld diezelfde dag dat de bestelling al onderweg was(heeft dus nog 6 dagen geduurd ik geloof dat dan ook niet) maar ik mocht het pakket weigeren.
Ik heb toen gezegd dat ik dat zeker zou doen, om niet in herhaling te vallen lijkt mijn eerste schrijven in dit topic duidelijk genoeg.
Sorry voor de verwarring maar het feit blijft bestaan dat Selektvracht gewoon dumpt waar hij het kan.
Ik laat van de week door mijn hulp het pakket naar het depot brengen en "mailman "mijn buurman is geen boeman bij hem ligt niet de fout maar.....enz.
Nogmaals dank allemaal voor de reacties,

met groet Laurina

r.kemperman
door r.kemperman - May 17, 2013 om 12:46
423 Antwoorden / 4 Vragen

Heerlijk een topic opstarten met verkeerde gegevens. Tja dan krijg je je gelijk wel.

Over Selectvracht en alle andere besteldiensten: Ik ben er blij mee dat ze de pakjes bij mijn buren afgeven en ik ben nog blijer met mijn buren dat ze deze voor mij aanpakken.
Scheelt mij een hoop werk, achterna lopen en tijd.

Kan u alleen een suggestie doen:
Plak op uw deur een briefje met de tekst:
"Geachte bezorger, geen pakjes afgeven bij de buren."

tijger1
door tijger1 - May 17, 2013 om 12:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik pak ook regelmatig pakjes aan voor de buren en hoop dat ze dat ook voor mij doen als ik niet thuis ben. Niets mis mee toch?

zoekster
door zoekster - May 17, 2013 om 12:53
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Gewoonweg belachelijk dat je zoveel verkeerde informatie hebt gegeven. Dit is een openbaar forum en dan zulke fouten over een bedrijf neerzetten.

Ik trek al mijn reacties terug en ben helemaal klaar met je.

simon55
door simon55 - May 17, 2013 om 14:11
1556 Antwoorden / 5 Vragen

t Ligt simpel aan t feit dat als Uw buurman t heeft aangenomen en let wel GETEKEND heeft want dat lees ik nergens want mocht dit namelijk het geval zijn dan is die namelijk ook voor de kosten aansprakelijk......is er getekend...?????????????

tijger1
door tijger1 - May 17, 2013 om 14:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=simon55 schreef op vrijdag 17 mei 2013, 14:11]t Ligt simpel aan t feit dat als Uw buurman t heeft aangenomen en let wel GETEKEND heeft want dat lees ik nergens want mocht dit namelijk het geval zijn dan is die namelijk ook voor de kosten aansprakelijk......is er getekend...?????????????

Voor pakjes van Bader hoef je niet te tekenen. En de buurman is natuurlijk niet aansprakelijk.

hi
door hipppo - May 17, 2013 om 14:40
303 Antwoorden / 2 Vragen

Selektvracht gebruikt in een aantal gevallen het track and trace systeem, waarmee je altijd kan nagaan waar het pakket zich bevindt. Is dat in jouw geval niet toegepast?
Overigens, op tijd annuleren en acceptatie daarvan door de leverancier impliceert natuurlijk dat je, als het pakket bij een buurman wordt afgegeven, eigenlijk niets anders hoeft te doen dan melding maken van e.e.a. De rest van de afwikkeling komt voor rekening van Bader en Selektvracht.
Trouwens, door mij bestelde wijn werd door Selektvracht nooit bij buren afgegeven als ik niet thuis was. Ze moesten dan opnieuw langskomen. Mijn suggestie dat de chauffeur er goed aan zou doen vlak voor aankomst even te bellen, omdat ik in mijn kantoor de bel niet kan horen, werd niet opgepikt. Tja, dan maar vaak voor joker langskomen.
Inmiddels is Selektvracht vervangen door een andere firma.

clio23
door clio23 - May 17, 2013 om 15:12
50 Antwoorden / 0 Vragen

De bezorger van uw pakket staat in zijn recht want elk pakket dat niet op het adres afgeleverd kan worden moet als het kan afgeleverd worden bij de buren. Alleen als u bij de bestelling hebt aangegeven dat u niet bij de buren besteld wil hebben staat u in uw recht maar dat lees ik nergens uit.

vl
door vlinder30 - May 17, 2013 om 15:28
52 Antwoorden / 3 Vragen

afgezien van alle verkeerde data in dit opgestarte topic:
gewoon terug (laten) brengen, de annulering en het bezorgen zal elkaar gekruist hebben. Jammer dan, pech voor jou.

la
door laurina2 - May 17, 2013 om 15:45
142 Antwoorden / 70 Vragen

Beste zoekster je hebt je oordeel al wel heel snel klaar.

Allereest zet ik deze firma niet in een kwaad daglicht, integendeel heb ik de foute data 's openlijk op dit openbare forum hersteld. Wil de mens zonder fouten a.u.b. opstaan?
Je gaat voorbij aan het feit dat ik een bestelling op tijd heb geannuleerd heb en dat Bader hier mee akkoord ging, telefonisch en schriftelijk(mail).
Voorts vertikken zij de fout van de bezorger te herstellen en laten het aan de klant over hoe zei een pakket terug bezorgen.
Wat Selektvracht betreft staat bij hen in de voorwaarden voor zover ik dat kan herleiden dat als je een pakket niet kunt ontvangen je dat mag aangeven bij wie of welke buur je dat eventueel zou willen.
Aangezien ik van Bader geen exacte datum heb gekregen kon ik dat dus niet regelen, wat ik zeker gedaan zou hebben en zou ik al deze soesa voor zijn geweest.
Hoe dan ook als jij wilt zien dat ik firma's beschuldig is dat jouw probleem, mijn overtuiging is dat ik niet in de gelegenheid ben gesteld het pakket te weigeren.
Verder is voor mij deze discussie gesloten en ben ik niet benieuwd naar wat je nog meer te vertellen hebt.
Jij hebt je reacties terug getrokken welnu klaar toch? Jouw geweten is zuiver.
Laurina

tijger1
door tijger1 - May 17, 2013 om 16:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ laurina2

Uw laatste reactie is wel wat kort door de bocht. U begint eerst met foute informatie te geven. En dan legt u de schuld ook nog bij Bader en Selektvracht.

Bader geeft nooit op wanneer je een pakje kunt verwachten. Als je iets per internet bestelt, kan het natuurlijk altijd zo zijn dat het bezorgd wordt op een tijd dat je niet thuis bent en dan geeft de bezorger, als hij mazzel heeft, het af bij de buren. Dat u geen contact hebt met deze buren, kon de bezorger ook niet weten en is geen kwestie van dumpen.

Dat is het risico van per internet bestellen, dat je het eventueel terug moet sturen als het niet bevalt. Hoe had U dat dan gedaan?

U gaat er nu een principe kwestie van zitten maken, omdat de bestelling langer duurde dan u dacht, Maar u bestelt daar niet als enige, dus zoveel verontwaardiging is niet nodig.

simon55
door simon55 - May 17, 2013 om 17:11
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Tijger1 je hebt dus helemaal GEEN gelijk ik heb t zelf bij de hand gehad weliswaar n ander bedrijf maar dat maakt niks uit heeft de buurman /vrouw getekend zijn die er voor verantwoordelijk ik heb ze geen opdracht gegeven en is er NIET getekend door buren moet t bedrijf t aan kunnen tonen d m v n handtekening.....bij deze firma lees ik hoef je NIET te tekenen dus dan is t HUN probleem zo simpel is de wet ga t eens nakijken

tijger1
door tijger1 - May 17, 2013 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@simon55

Ts heeft het pakje gekregen hoor.

mo
door mof - May 17, 2013 om 21:05
3620 Antwoorden / 3 Vragen

De dienst Selektvracht had het pakket niet zonder uw toestemming bij de buren mogen afleveren.
De buurman woont niet op het afleveradres. Selektvracht hoort het pakket op het juiste adres af televeren of te retourneren.

Helaas heeft u inmiddels het pakket van de buurman aangenomen, en nog meer helaas, u heeft dat aan Bader uitgelegd. Dus nu bent u ws. toch de klos.

Had u Bader gewoon een briefje geschreven dat u nog altijd wacht op het pakket, en dat u het dus nog niet kunt terugsturen, dan had u het pakket gehad en Selektvracht de schuld. En de kosten daarbij.

bi
door biver75 - May 17, 2013 om 21:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik naar de site van Selectvracht ga, lees ik het volgende: "Wanneer we je niet thuis treffen, en het pakje ook niet bij de buren kunnen afleveren, dan proberen we het de volgende dag nogmaals. Heb je al een kaartje in de brievenbus gekregen? Kijk dan op MijnSelektvracht.nl. Log in met je persoonlijke code (die op het kaartje staat) en geef aan hoe we je pakje het beste kunnen bezorgen: nog een keer aanbieden, bij de buren of afleveren op een DHL Servicepoint."

Oftewel, mits je specifiek hebt aangegeven dat het niet bij de buren bezorgd mag worden, hebben ze zoals hierboven gehandeld.

tenormin
door tenormin - May 18, 2013 om 15:32
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Wel, het onderwerp is gesloten maar wil er nog graag aan toevoegen dat ik nog nooit een pakketje via Selektvracht heb moeten tekenen; dat ze altijd bij niet thuis zijn bij de buren (en verdere galerijbewoners) aanbellen om het af te leveren, natuurlijk kan men dat als bewoner weigeren, ze een briefje in de bus doen bij wie het is afgeleverd. Vanmorgen heb ik nog een pakketje van Selektvracht aangenomen voor de buren. Is bijna altijd dezelfde dame die het bezorgt en 't gaat hier nooit mis. Bij PostNl en DHL moet ik altijd wel tekenen, als het dan voor de buren is doe ik dat niet, tenzij ze het mij verzoeken. Dan is het wel hun risico (zo hebben we afgesproken).

tenormin
door tenormin - May 18, 2013 om 15:33
16933 Antwoorden / 108 Vragen

lees: zo hebben we onderling afgesproken.

hi
door hipppo - May 18, 2013 om 19:35
303 Antwoorden / 2 Vragen

@tenormin,

Bij postnl. hoef je niet te tekenen als je iets aanneemt voor buren. Drie dagen geleden heb ik nog twee pakketjes aangenomen die voor buren waren bestemd. Geen handtekening vereist.

dearagain
door dearagain - May 18, 2013 om 19:41
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*de afzender dient dus vooraf expliciet aan te geven dat het pakketje niet bij de buren mag worden afgegeven!

mi
door misaba - May 20, 2013 om 11:31
22 Antwoorden / 2 Vragen

Snap niet dat er zo moeilijk wordt gedaan, bel selectvracht voor retourzending van door hun afgeleverde pakket. Mijn ervaring ze komen het dan gewoon netjes weer ophalen...