audb
door audb Jan 23, 2012 om 14:32
Huishouden & energie

BCC + Garantie aanvragen?

Wij hebben een Samsung RL34EGPS koel-vrieskast gekocht op 21-09- 2009 bij BCC.
Nou moest het net gebeuren dat deze op 21-12-2011 het plotseling het niet meer deed en dus de kerst boodschappen konden de vuilnisbak in.
Meteen BCC service gebeld om te vragen of er een monteur langs gestuurd kon worden en omdat het bijna kerst was dachten we "HI SERVICE" te kunnen verwachten maar niets is minder waar de "HI SERVICE" bleek een knappe domper te zijn we werden gewoon naar Samsung Nederland door verwezen en die op hun beurt verwijzen dan weer naar E-Care Repair Services BV,
De voorrijkosten :Witgoed apparatuur €53.55 en de onderzoek kosten 47,60 bij elkaar €101,15 en daar komt het gebeukte materiaal.
Maar dan komt de super service van BCC je krijgt geen enkel antwoord op de vraag waar je dit kan verhalen of kan indienen om geld terug te krijgen.
De fabriek garantie is dan wel wettelijk vast gesteld op 2 jaar maar een koel/vrieskast van €400 moet langer mee moeten kunnen gaan dan 2jaar en 3 maanden maar bij "Hi prices and LOW SERVICE" schijnen ze dat niet te willen weten.
Ik weet wel dat ik de volgende aankoop nooit meer bij BCC zal doen en ga naar de Media Markt die hebben het zelfs in de aankoop voorwaarden staan dat ze ook NA de garantie een deel van de reparatie kosten betalen.

1488 2 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2012 om 14:42
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Er is een verschil in de verwachtte levensduur en de garantie termijn.

De garantie begint op de dag van aankoop (=21-9-2009). Met een 2 jarige garantietermijn is de garantie dus op 21-9-2011 afgelopen. En heb je ggen recht meer op garantie. Er kan sprake zijn via niet wettelijke consuwijzer dat er een deel voor rekening van de verkoper is, maar de wettelijke garantie is en blijft over en sluiten.

Dan komt "De voorrijkosten :Witgoed apparatuur €53.55 en de onderzoek kosten 47,60 bij elkaar €101,15 en daar komt het gebeukte materiaal.". U zult dit moeten betalen, want de garantie is over. Het enige wat u kunt doen is naar bcc gaan en een coulancebedrag, al of niet in natura of cash, proberen te regelen. Maar feit is en blijft dat de garantie over is.

mastag
door mastag - Jan 24, 2012 om 19:57
955 Antwoorden / 19 Vragen

Er was eens....
en ga naar de Media Markt die hebben het zelfs in de aankoop voorwaarden staan dat ze ook NA de garantie een deel van de reparatie kosten betalen.
En ze geloofden nog lang en gelukkig.

Mastag