go
door goudendraak Jan 18, 2006 om 21:07
Huishouden & energie

Bedenktijd na tekenen koopovereenkomst?

Wij hebben vandaag een koopovereenkomst getekend voor een badkamer.  Heb aan de verkooptechniek een beetje nare smaak overgehouden, voelde me behoorlijk onder druk gezet. ( Deels mijn eigen schuld natuurlijk, je kunt altijd nee zeggen!)Ik vroeg mij af of het mogelijk is om deze koopovereenkomst te ontbinden?

Alvast bedankt voor uw reactie.

10069 2 Rapporteer

bitbyter
door bitbyter - Jan 18, 2006 om 21:23
114 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo goudendraak,

Als u een overeenkomst hebt gesloten met een dienstverlener, zit u daaraan vast. Wanneer u de overeenkomst toch wilt verbreken, moet u rekening houden met een schadevergoeding. Een schadevergoeding van dertig procent van wat u had moeten betalen is gebruikelijk. Tenzij u kunt aantonen dat de schade kleiner is of tenzij de dienstverlener kan aantonen dat de schade groter is. De schadevergoeding kan oplopen tot vijftig procent als u vlak voor de levering wilt annuleren.

Dertig procent schadevergoeding lijkt hoog, maar de dienstverlener heeft kosten moeten maken omdat u hem een opdracht gaf. Denk aan het opmaken van de offerte, het bestellen van materiaal, het personeel dat al was ingehuurd en de misgelopen winst.

Helaas!

ru
door rufus - Jan 10, 2007 om 14:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Let wel wat er getekend is staat er boven offerte en order dan geld de offerte staat er order dan kan er in kleine letters onder aan nog offerte staan zodat de badkamerzaak er onder uit kan (slim van ze hé).U kunt aangetekend afstand doen, met de mededeling als er binnen twee weken geen antwoord is de gehele overeenkomst vevallen is dit is wettelijk vast gesteld.