1j
door 1joop Sep 4, 2017 om 15:49
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te weken aan het vernieuwen van een schuur?

bij mijn ligt er golfplaten op de schuur en deze zijn van asbest, nu willen ze die gaan vervangen {woonstichting} door kunststof!
mooi allemaal maar ik moet mijn schuur helemaal leeg hallen en daar bij deze staat helemaal vol woon er 30jaar!
dus je slaat zo nu en dan wat op he!
de eene dag halen ze het er af en de andere dag komen ze nieuwe plaatsen ?
ben ik verplicht om hier aan mee te werken. ik heb al gezegt laat ze maar liggen geen last van en ook geen lelkkage

1889 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 4, 2017 om 15:55
16936 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, ben bang, omdat het van de Woningbouw zelf afkomstig is, u de schuur toch zal moeten leeghalen. Denk niet dat de WBV daar zelf mensen voor in dienst heeft om dat te laten doen. Logisch. Komt toch ook mooi uit? 30 Jaar wat opslaan: is er nu de tijd voor om overbodige zaken, want die zullen er ook wel in staan, eens lekker te ruimen. Heeft u daarna geen overvolle schuur meer.

ne
door neodutchio - Sep 4, 2017 om 15:57
5249 Antwoorden / 12 Vragen

Helaas voor u, asbest MOET verwijdert worden. Binnen een aantal jaar is er een verbod op het hebben van asbest. U bent dus verplicht om mee te werken.

Even buiten het verplichten, nu lekt er niets, maar in de toekomst. U weet was asbest is en wilt het risico lopen om het te laten liggen? Wees ook blij dat u gehuurd zit, het kost een aardige duit om het te verwijderen.

tijger1
door tijger1 - Sep 4, 2017 om 15:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard bent u dat verplicht. Dus van harte meewerken en meteen uitmesten.

Ge
door Genee - Sep 4, 2017 om 16:00
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Of ze het u werkelijk kunnen verplichten denk ik niet.
Maar het is voor uw eigen gezondheid, er kunnen namelijk asbestdeeltjes bij het slopen vrij komen en op en tussen uw spullen terecht komen en bij het verplaatsen van die spullen kunnen die deeltjes in de lucht komen en ingeademd worden.
Neem aan dat de werkers na het slopen uw schuur mooi gaan stofzuigen.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 4, 2017 om 17:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De schuur is van de woningbouw, dus je hebt weinig te willen.

Ge
door Genee Sep 4, 2017 om 17:28
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Maar je huurt hem wel.

Gr
door Grunn1 Sep 4, 2017 om 19:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je bent bij een wbv verplicht mee te werken als er onderhoud gepleegd moet worden.

Cookies
door Cookies - Sep 4, 2017 om 16:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, dat ben je verplicht. In 30 jaar slaan mensen veel overbodige zooi op.

getty
door getty Sep 4, 2017 om 16:12
4179 Antwoorden / 10 Vragen

inderdaad, gelijk een mooie reden om op te ruimen!

me
door mein33 - Sep 4, 2017 om 16:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Asbestplaten "moeten" vervangen worden en u "moet" uw verhuurder in de gelegenheid stellen deze te laten vervangen.
Mooie gelegenheid om gelijk eens schoonschip in de schuur te maken en een ruimte dat dit geeft in de schuur !!
U wist allang niet meer hoe groot deze eigenlijk wel is. ;-))

ge
door george321 - Sep 4, 2017 om 16:52
390 Antwoorden / 1 Vragen

Als u niet mee zou (moeten) werken, en er ontstaat een probleem met het dak, dan gaat U dit heel veel geld kosten, nu is het gratis. En u bent uw rotzooi kwijt waar u (kennelijk) al 30 jaar niet (meer) naar omkeek ...............

gerbera
door gerbera - Sep 4, 2017 om 16:56
7467 Antwoorden / 14 Vragen

Zal het gaan regenen als het dak open ligt. Kijken wie het hardst gilt dat de spullen nat zijn geworden. Opruimen wat weg kan en de rest ff in de tuin zetten, zeiltje er over en klaar is joop. Kan er ook geen astbest op de spullen komen. Dus het is simpel ook gewoon voor uw eigen veiligheid.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 4, 2017 om 17:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als u toevallig in Veghel woont weet ik dat de woningbouw aldaar het ruim 2 maanden  vtv heeft aangegeven. Het zal u ook niet vanmorgen pas zijn verteld.
Mooie gelegenheid om 30 jaar rommel op te ruimen.

emcede
door emcede - Sep 4, 2017 om 18:59
961 Antwoorden / 4 Vragen

Als er morgen brand uitbreekt in uw schuur bent u alles kwijt, want dan zijn alle spullen met asbest besmet. Dit is wel een voorbeeld van de 'ikke-eerst'-mentaliteit zeg... Natuurlijk moet u meewerken. Goede zaak toch juist dat ze deze troep opruimen? Nee, nu geen last maar bij stormschade, brand etc. ben je het haasje...

boppe1943
door boppe1943 - Sep 4, 2017 om 19:07
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Wees heel erg blij dat die asbest golfplaten worden verwijderd! Asbest is een levensgevaarlijke kankerverwekkende stof! En heerlijk dat er nu eindelijk eens schoon schip wordt gemaakt in die schuur. Zet overbodig spul op Marktplaats of laat de Kringloop langs komen om overbodige, maar nog goede spullen gratis weg te laten halen. Sorry voor al die grote letters, gaat buiten mij om :-(

costnix
door costnix Sep 4, 2017 om 19:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als de TS nu asbest inademt, heeft hij/zij pas over 30 jaar een mesothelioom.

jo
door jorisw Sep 4, 2017 om 20:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een ik gok dat TS er over 30 jaar toch niet meer is... (zoals zoveel mensen die milieumaatregelen maar onzin vinden...).

Cookies
door Cookies Sep 4, 2017 om 20:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Daar zal TS dan misschien geen last meer van hebben. Maar er zijn ook nog buren.

panter22
door panter22 - Sep 4, 2017 om 19:46
6599 Antwoorden / Vragen

Vernieuwen van een dak van de schuur valt onder groot onderhoud en je bent verplicht hieraan mee te werken.