hi
door hilmarhof Jan 27, 2021 om 11:20
Huishouden & energie

Bestelling Chloes Boutique

Goedemorgen,

Eind november heeft mijn moeder voor mij een pizarette besteld bij Chloes Boutique.

Tot op heden hebben wij nog niks ontvangen.

De pizarette is besteld en betaald.

Mijn moeder heeft 1x reactie terug gekregen, daarna nooit meer iets gehoord of gereageerd.

Nu heb ik de revieuws nagekeken, en wij zijn zeker niet de enigste die dit overkomt.

Helaas hebben vele de zelfde negatieve ervaring.

Kunnen jullie helpen en ons laten weten wat we nu moeten doen en hoe we dit kunnen oplossen?

Groeten Hilmar en Lies (moeder)

2043 9 Rapporteer

Du
door Duc7 - Jan 27, 2021 om 11:28
35 Antwoorden / Vragen

Oké, helaas zijn jullie de (onderhand) miljoenste bestellers die weer erin getrapt zijn via Facebook, je kunt hier niets mee, jullie zijn opgelicht!

Bestel nooit iets via FB VOOR je gecheckt hebt of het wel een echte webshop is!

Misschien heb je een klein beetje mazzel met deze actie is het een dropshipper en krijg je alsnog een Chinees model opgestuurd, maar ik vrees voor jullie dat het fluiten naar je geld is.

Donuts
door Donuts - Jan 27, 2021 om 11:33
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Voor alle duidelijkheid: U heeft het over Chloesboutique.co Die vogel is gevlogen, uw geld bent u kwijt.

ne
door neodutchio - Jan 27, 2021 om 11:54
5245 Antwoorden / 12 Vragen

Al maanden was er nergens meer een pizarette te krijgen, maar u dacht het wel voor elkaar te krijgen op een vage website? Zo eentje zonder geldige KVK, zonder adresgegevens en prijzen waar iedereen van zou kwijlen?
Wederom een gevalletje duur leergeld.

marita5
door marita5 - Jan 27, 2021 om 13:17
11648 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hilmarhof ,

De site is uit de lucht , geregistreerd op 11 - 9 - 2020 , is een Dropshipper , spullen kwamen uit China.
Geld bent u kwijt .

We sturen de  nieuwe goederen rechtstreeks vanuit de fabrikant , vanuit het buitenland .
Dus we hebben geen invloed op de levertijd , en dat doen we omdat anders de goederen 30% duurder zouden zijn .
U kunt de goederen uit de eerste hand goedkoop uit het buitenland halen !!!

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

marita5
door marita5 - Jan 27, 2021 om 13:20
11648 Antwoorden / 15 Vragen

Site is bekend bij de Politie .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 28, 2021 om 22:06
16957 Antwoorden / 202 Vragen

En dan ietwat laat toch ook mijn reactie (met een aantal dubbele verwijzingen)

Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond

mi
door miennaamishaaz - Feb 18, 2021 om 23:42
725 Antwoorden / 1 Vragen

Klik op de volgende link:
Opgelicht van avatros heeft nu een programma wat mensen helpt die slachtoffer zijn van oplichting.
https://opgelicht.avrotros.nl/uitzending/gemist/item/opgelicht-hulp-online-ellie-lust-biedt-hulp-op-het-gebied-van-online-oplichting/

newmikey
door newmikey - Feb 19, 2021 om 10:49
830 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt niets doen en niemand kan het oplossen. Geld kwijt, misschien iets geleerd?

Dave lubeck
door Dave lubeck - Feb 19, 2021 om 10:56
88 Antwoorden / 2 Vragen

Leuk he , dat bestellen via internet ! Nooit meer doen . Ga gezellig naar een Fysieke winkel toe als het weer kan .

gerbera
door gerbera Feb 19, 2021 om 12:11
7459 Antwoorden / 14 Vragen

Bestellen via internet hoeft helemaal geen probleem te geven mits men maar ff verder kijkt op de site b.v naar een keurmerk en contactgegevens. Probleem is dat dit ook wel weer een advertentie op "feestboek" was waar voornamelijk op € tekens gekeken wordt.