ma
door marting Dec 3, 2005 om 23:14
Huishouden & energie

Betalen, maar niets gedaan!

Na de hevige regenval in november was de vochtigheidsgraad in onze meterkast hoger dan normaal. Daardoor heeft zich roest afgezet op de gasmeter van onze energieleverancier Essent.

Na een telefoontje te hebben gepleegd met Essent, zou er een monteur langs komen en kijken of dit geen gevolgen zou hebben voor de veiligheid e.d. Ik heb toen expliciet gevraagd of dit gratis zou zijn, mij werd verteld dat dit gewoon onder de Service van Essent valt, en dat het dus gratis is, en er ook geen servicekosten hoeven worden te berekend...

Na 15 minuten was de monteur klaar, en heeft niets aan de opstelling veranderd, het was gewoon veilig.

Na vertrek van de monteur bleek hij echter op het service-formulier te hebben ingevuld 3 uur aanwezig te zijn geweest, en een 'loodje' te hebben vervangen.

Twee weken later valt er een factuur op de mat, waarin vermeld 3 arbeidsuren + materialen... 53 Euro...

De vraag dus hierbij... Heeft iemand dit meer meegemaakt, en natuurlijk wat te doen???

368 2 Rapporteer

user123
door user123 - Dec 4, 2005 om 00:08
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt mij dat u beter Essent deze vraag kunt stellen in plaats van hier op dit forum...

polletje
door polletje - Dec 4, 2005 om 01:06
14 Antwoorden / 0 Vragen

 Hallo marting,

Ik weet niet of je al gedaan hebt, maar bel inderdaad (nog eens) met Essent.. Elke service-monteur heeft normaal gesproken een "bon" (service-formulier) bij zich die/dat voor accoord, ondertekent dient te worden...! Ook dient hij normaal gesproken een copie achter te laten, of vroeg om zo'n "krabbeltje" met een electronisch pennetje..??

Heeft hij om jouw handtekening gevraagd?. Zo niet, schrijf naar Essent (aangetekend). Beschrijf de gehele gang van zaken en vraag om een copie van de verklaring dat de werkzaamheden die hij claimt, door jou accoord bevonden zijn..!

Dit moet je winnen...!!