door 870030 Dec 3, 2008 om 14:27
Huishouden & energie

Betaling keuken

Onlangs werden wij in de gelegenheid gesteld onze keuken te laten vernieuwen volgens onze wensen binnen het aangeboden kader van de verhuurder. Echter de aannemer wil eerst de rekening betaald hebben om dan tot levering over te gaan, een vreemde gang van zaken vind ik. Gewoonlijk is het toch eerst leveren en dan betalen?

Mag dit zomaar worden gesteld?

Groet Toine Segers

399 3 Rapporteer

poltol
door poltol - Dec 3, 2008 om 18:57
3885 Antwoorden / 22 Vragen

hallo Toine,

U bent toch de huurder? Dan hoeft u toch niet te betalen? Of heeft de verhuurder u al het geld gestort? Ik denk dat u de verhuurder in moet schakelen om dit goed geregeld te krijgen. Een aanbetaling zou nog kunnen bv 10%. Maar controleer dan eerst wel of de keukenboer echt is aangesloten bij een brachorganisatie. Dus niet op loge maar werkelijk navragen bij die organisatie. Dan heeft u in ieder geval de garantie dat er een keuken komt, ook als deze keukenboer failliet gaat.

Succes, poltol

marcor_1
door marcor_1 - Dec 3, 2008 om 19:45
22 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Toine,

Ook bij ons is de keuken vernieuwd naar onze eigen wensen, Maar de betaling was pas achteraf. Dus ik vind dit een vreemde manier van doen.

m.vr.gr. Marianne

p.s. misschien contact opnemen met de verhuurder?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 4, 2008 om 02:25
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Toine,

Je hebt gelijk, betalen bij of na levering is normaal.

Wil iemand geld vooraf hebben mag je dat zien als een motie van wantrouwen dat hij je niet goed vind voor de centen.

Evenzo mag jij hem ook wantrouwen dat hij het geld in de zak steekt en niet levert doch failliet gaat. Dan kun jij fluiten naar je zuur verdiende geld.

Ik betaal ook nooit vooraf. Dan verwijs ik ze naar mijn bank waar ze kunnen vragen of ik goed ben voor de centen. Die inlichting mag de bank niet aan hem geven, doch de verkoper mag wel de hypothetische vraag stellen: Als jullie een keukenboer zouden zijn en aan die en die (ik dus) een keuken zouden kunnen leveren, zouden jullie dat dan doen?

Als ik niet goed ben voor de centen zeggen ze nee.

Ook kun je het geld in depot geven, zodat ze kunnen zien dat je het wel hebt.

Als hij bij een goede branche organisatie aangesloten is betaalt deze maximaal 25 % van de totale aankoopprijs terug als je die 25 % aanbetaald hebt. Een verkoper mag wettelijk maar maximaal 25 % van de koopsom als aanbetaling vragen.

Beter is NIET AANBETALEN!

Hardware ERror MAN.