jd
door jd ter harmsel Aug 22, 2015 om 11:31
Huishouden & energie

Betalings data veranderen. NLE

Nou heb ik wat mooi's alle klanten moeten In een keer twee maanden betalen ,,

De NLE MAATSCHAPPIJ denkt dat het beter voor hun is , ja en de mensen met een betalings regeling maar te treffen , nou dit slaat nergens op??
Als je het al krap heb in de maand, en maar moet zien rond te komen.
Zo ga je niet met klanten om , je kan het met nieuwe klanten doen bij het afsluiten .

3139 10 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Aug 22, 2015 om 12:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Is u voorschot dan zo hoog dat het grote moeilijkheden geeft eenmalig, Misschien een regeling treffen dat dit verdeeld wordt in voorschot tot dathet tweede bedrag is gehaald en daarna weer het normale voorschot?

ho
door hopetobehelping - Aug 22, 2015 om 14:11
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jd ter harmsel,

ben het helemaal met u eens.
Misschien hebt u nog iets aan de antwoorden bij de volgende vraag, klik hier.

edrick3
door edrick3 - Aug 22, 2015 om 15:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je betaalt natuurlijk niet dubbel.
Het tijdstip van betaling wordt alleen verschoven.
Het totaal (voorschot)bedrag blijft gelijk en wordt verrekend met de jaarafrekening (zoals gebruikelijk).

Voor artikel van de Consumentenbond: klik hier.

Met vr.gr.

jonnes
door jonnes - Aug 22, 2015 om 20:54
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 22 aug 2015, 15:06]Je betaalt natuurlijk niet dubbel.
Het tijdstip van betaling wordt alleen verschoven.
Het totaal (voorschot)bedrag blijft gelijk en wordt verrekend met de jaarafrekening (zoals gebruikelijk).

Voor artikel van de Consumentenbond: klik hier.

Met vr.gr.

Beste edrick,

helaas betaal je wèl dubbel. Op 25 september schrijven ze 2 keer je voorschot af! Eenmaal voor september en eenmaal voor oktober. We betalen achteraf maar ze willen nu dat we vooraf gaan betalen. En dat wordt met de jaarafrekening natuurlijk wel verrekend, maar 2 keer een flinke betaling in één maand is hard te trekken! Laat ze dat inderdaad maar invoeren bij nieuwe klanten!

Gr
door Grunn1 - Aug 23, 2015 om 01:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je zou kunnen overstappen maar hoogstwaarschijnlijk zal je dan ook 2 keer een voorschot in 1 maand moeten betalen. Bij de meeste maatschappijen moet je een voorschot vooraf betalen in plaats van achteraf (het heet niet voor niets "voor"schot).

Voorbeeld:
Je stap over naar Essent
Je voorschot voor de lopende maand moet voor het einde van de maand betaald zijn.
Je stapt over per 1 oktober. In oktober moet je voorschot voor de maand oktober betaald worden aan Essent en je moet in oktober dan nog het voorschot over september voor NLE betalen (achteraf zoals het was). Je betaald dan ook 2 keer in 1 maand.

Maar je bent vrij om over te stappen.

hutch
door hutch - Aug 23, 2015 om 15:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Tja..... en ineens wordt elke klant bij NLE als een (potentiële) wanbetaler beschouwd.

Nu maar hopen dat er velen overstappen, al was het alleen maar voor die minachtende, beledigende reden van NLE.

jo
door jorisw - Aug 23, 2015 om 18:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jonnes schreef op zaterdag 22 aug 2015, 20:54]En dat wordt met de jaarafrekening natuurlijk wel verrekend, maar 2 keer een flinke betaling in één maand is hard te trekken! Laat ze dat inderdaad maar invoeren bij nieuwe klanten!

Aan het eind van het jaar houdt je dan een periode over. Niets aan de hand toch? Als 1 maand extra energiekosten al een groot probleem vormen heb je grotere problemen dan dit.

zoekster
door zoekster - Aug 23, 2015 om 18:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jorisw schreef op zondag 23 aug 2015, 18:41]
Aan het eind van het jaar houdt je dan een periode over. Niets aan de hand toch? Als 1 maand extra energiekosten al een groot probleem vormen heb je grotere problemen dan dit.
Nou en? Of je nog grotere problemen hebt maakt toch niet uit? Je hebt nu DIT probleem.

jonnes
door jonnes - Aug 24, 2015 om 18:38
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jorisw schreef op zondag 23 aug 2015, 18:41][quote=jonnes schreef op zaterdag 22 aug 2015, 20:54]En dat wordt met de jaarafrekening natuurlijk wel verrekend, maar 2 keer een flinke betaling in één maand is hard te trekken! Laat ze dat inderdaad maar invoeren bij nieuwe klanten!

Aan het eind van het jaar houdt je dan een periode over. Niets aan de hand toch? Als 1 maand extra energiekosten al een groot probleem vormen heb je grotere problemen dan dit.

jonnes
door jonnes - Aug 24, 2015 om 18:45
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jorisw schreef op zondag 23 aug 2015, 18:41][quote=jonnes schreef op zaterdag 22 aug 2015, 20:54]En dat wordt met de jaarafrekening natuurlijk wel verrekend, maar 2 keer een flinke betaling in één maand is hard te trekken! Laat ze dat inderdaad maar invoeren bij nieuwe klanten!

Aan het eind van het jaar houdt je dan een periode over. Niets aan de hand toch? Als 1 maand extra energiekosten al een groot probleem vormen heb je grotere problemen dan dit.

Kunt u in mijn portemonnee kijken? Nee dus.
En ja, voor mij is het een probleem als ik in één maand dubbel moet betalen!
En ik heb nieuws voor u, ik ben niet de enige in Nederland die moeite moet doen om de eindjes aan elkaar te knopen! En om uw volgende opmerking voor te zijn, nee, ik heb geen schulden, werkte bij een bedrijf wat failliet is gegaan en ben "helaas" boven de 55 en zie maar eens aan een andere baan te komen!
Dus graag voortaan nadenken voordat u onzin uitkraamt.