sm
door smily01 Sep 3, 2016 om 13:08
Huishouden & energie

Betrouwbaar bouwkundig bedrijf gezocht

Hallo,

Ik ben op zoek naar een betrouwbaar bedrijf dat bij ons op zoek kan naar een vochtprobleem dat we bij ons in huis hebben.

Toe we ongeveer 4 ½ jaar geleden ons huis uit 1983 (dus met een spouwmuur) kochten hebben we een bouwkundig onderzoek laten doen door Vereniging Eigen Huis. Daar kwam niet zoveel uit. Vanaf het begin hadden we steeds meer problemen met een  kant van ons huis waarbij we last hebben van optrekkend vocht over een breedte van ongeveer 6 meter. Deze muur grenst aan de buitenmuur op de begane grond. We hebben o.a. last van nat behang tot een hoogte van 20 cm, een natte vloerbedekkng en ook nog een binnenmuur die voor een deel vochtig is. Er zijn al buiten om VEH twee bouwkundigen bij geweest. Een bouwkundige gaf het advies om onze buitenmuur te impregneren. Dat hebben we gedaan en een andere bouwkundige zei dat de oorzaak lag bij slecht ventileren. Ook daar hebben we iets aan gedaan. Ook hebben we 2 jaar geleden Tonzon islolate laten aanbrengen waarbij ook de bodem van de kruipruimte s bedekt met folie. (Er staat geen water in de kruipruimte).

Nu is mijn vraag of jullie betrouwbare bedrijven weten die onafhankelijk bouwkundig onderzoek kunnen doen naar onze vochtproblemen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

657 1 Rapporteer

ph
door philip36 - Sep 3, 2016 om 19:40
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft al veel gedaan om het vochtprobleem te bestrijden.
ik kan u niet helpen met uw vraag maar is er ooit met een camera in de spouwmuur gekeken?
Misschien dat er nogal wat cement op de bodem ligt waardoor er een verbinding met de binnenmuur ontstaat.