lv
door lvddikkenberg Oct 17, 2011 om 13:43
Huishouden & energie

Bezorgkosten

Hallo, onlangs heb ik een wasmachine gekocht voor mijn zoon.Omdat we een exacte bezorgdatum wilde afspreken hebben we dit gewoon in de winkel van Block te Zeist gedaan.Bij afrekening in de winkel moesten we 29.95 euro bezorgkosten betalen.Ook gewoon in Zeist.Deze machine moest besteld worden.
Als we het via internet gedaan hadden, zou de machine uit hetzelfde magazijn moeten komen etc, maar dan hoef je maar 19.50 bezorgkosten te betalen.Dit lijkt mij erg krom. Kan dit zomaar?
Met vriendelijke groet L v d Dikkenberg

966 10 Rapporteer

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 17, 2011 om 13:53
842 Antwoorden / 1 Vragen

Je wist van te voren hoeveel het ging kosten? Waarom zou dit niet kunnen? Als je liever 19,50 had willen betalen, dan had je via internet moeten bestellen... O nee, want dan weet je niet zeker wanneer die bezorgd gaat worden!

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2011 om 14:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lvddikkenberg,

Heb je deze vraag ook voorgelegd aan Block in Zeist??
Lijkt me dat je dat eerst dáár eens moet informeren.
Heeft wellicht met de bezorging op een afgesproken tijdstip te maken??

er
door ericw - Oct 17, 2011 om 14:48
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Het lijkt mij wanneer u een speciale dag en dagdeel wilt om de wasmacine te laten bezorgen men hiervoor een paar euro meer voor rekenen aangezien men moet omrijden en meer tijd kwijt is. U betaalt 10,45 meer en hoeft dan geen extra vrije dag te nemen?

Mvg, Eric

lv
door lvddikkenberg - Oct 17, 2011 om 14:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het blijkt altijd duurder te zijn als je via de winkel( Block) iets laat bezorgen. De bezorgdienst hoeft dus niet om te rijden o.i.d, Als ik via internet gekocht had was de machine ook op een door mij gekozen dag gebracht.
Maar wist niet dat je dat ook via internet duidelijk kon aangeven, daarom maar naar een winkel gegaan.

tenormin
door tenormin - Oct 17, 2011 om 15:04
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Als U b.v. bij BCC een wasmachine had gekocht, waren de bezorgkosten €25,00. Ze bezorgen in blokken van 2 uur. Komen ze niet in die 2 uur bloktijd, hoeft u ook geen bezorgkosten te betalen. Maar dat is achteraf praten. Op internet is het ook of 's-morgens of 's-middags, maar geen garantie van niet betalen van bezorgkosten als die te laat zijn.

installmon
door installmon - Oct 17, 2011 om 23:08
9 Antwoorden / 1 Vragen

ik me de verontwaardiging voorstellen, zelf bij mijn antwoord zal nog wel een reactie komen.

Het probleem zit hem in het volgende.
Bij een bestelling via internet valt er een schakel tussen product en klant weg.
Namelijk de verkoper in de winkel. Als er via internet besteld word komen de bestellingen rechtstreeks bij het magazijn binnen.
Deze worden gecontroleerd op betalingen en gereed gemaakt voor uitlevering.

Bij aankoop in de winkel zijn mensen zich er niet van bewust dat er betaald moet worden voor: het advies van de verkoper, het winkelpand, de order opname, de bestelling van de verkoper etc.

Het zijn maar kleine dingen, maar maken dat het bij hetzelfde bedrijf kopen in de winkel of bestellen via internet een verschil zit.

U betaald dus voor de "service en advies" in een winkel

su
door susannef - Oct 17, 2011 om 23:16
303 Antwoorden / 9 Vragen

@instalmon
De extra bezorgkosten die je betaalt bij aanschaf in de winkel, zullen geen/niet alleen betrekking hebben op de door jou genoemde kosten. Iemand die zijn apparaten niet laat bezorgen, moet namelijk ook meebetalen aan de verkoper, het pand e.d.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 17, 2011 om 23:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=susannef schreef op maandag 17 okt 2011, 23:16]@instalmon
De extra bezorgkosten die je betaalt bij aanschaf in de winkel, zullen geen/niet alleen betrekking hebben op de door jou genoemde kosten. Iemand die zijn apparaten niet laat bezorgen, moet namelijk ook meebetalen aan de verkoper, het pand e.d.
Ik denk meer aan de concurentie op internet.

installmon
door installmon - Oct 17, 2011 om 23:44
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=susannef schreef op maandag 17 okt 2011, 23:16]@instalmon
De extra bezorgkosten die je betaalt bij aanschaf in de winkel, zullen geen/niet alleen betrekking hebben op de door jou genoemde kosten. Iemand die zijn apparaten niet laat bezorgen, moet namelijk ook meebetalen aan de verkoper, het pand e.d.

En daar zit nou juist de winst van een bedrijf susanne.

wi
door wimverd - Oct 18, 2011 om 07:26
16 Antwoorden / 1 Vragen

Ze hebben van tevoren netjes verteld wat de kosten zijn. Natuurlijk kan het ergens anders of via internet anders zijn, maar daar heeft dit filiaal niets aan. Als je er erg mee zit, kan je het voorleggen. Eigenlijk zonde van je tijd en zonde van de tijd van de onderneming. Er is toch niets verkeerds gedaan en alles netjes volgens afspraak!!