ma
door manus59 Sep 20, 2023 om 11:43
Huishouden & energie
Blokken onder stoel

Ik heb 4 blokken gekocht voor onder mijn stoel.
Omdat ik wat moeilijk kan op staan.
Ik heb 4 stukjes vloerbedekking geknipt.
De vraag is: kan ik die met lijm aan de blokken plakken?
Spijkeren is geen optie.
Misschien heeft iemand een idee?

1290 5 Rapporteer
il
door iljaha - Sep 20, 2023 om 11:48
179 Antwoorden / 3 Vragen

Lijkt me wel, glijviltjes plak je tenslotte ook.

ju
door juliomariner - Sep 20, 2023 om 11:48
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon met dubbelzijdig tapijtplakband. Verkrijgbaar o.a. bij de Action

ma
door manus59 Sep 20, 2023 om 12:23
61 Antwoorden / 35 Vragen

Het mag niet op de vloer plakken...stoel moet verschuifbaar blijven.

Thecla58
door Thecla58 Sep 20, 2023 om 12:27
857 Antwoorden / 3 Vragen

Als je dat gebruikt, dan plak je het op de blok en op het stuk tapiht... Uiteraard aan de achterkant van je stuk tapijt, zodat je polen van het tapijt op de vloer staan.

Beschouw je blokken dus als de vloer van je stoel en daar plak je dus je tapijt tegen aan en zet de stoel op zijn poten zodat de goede kan van je tapijt op je vloer staat.

ju
door juliomariner Sep 20, 2023 om 14:28
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Blijkbaar had ik het dus niet goed uitgelegd.
Het dubbelzijdige plakband plakt u dus met de ene zijde op de blok en met de andere zijde op de rug van het tapijt. De pool van het tapijt komt dan dus op de bodem te liggen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 20, 2023 om 12:40
2071 Antwoorden / Vragen

Ik begrijp de functie van dat tapijt niet, de poten van de stoel stonden toch ook gewoon op de grond.

ma
door manus59 Sep 20, 2023 om 13:17
61 Antwoorden / 35 Vragen

Dat klopt helemaal Henkdezevende,
Als ik opstond uit de stoel kon ik de stoel wat verschuiven bv om eronder en er naast te stofzuigen.
Nu zijn deze blokken breder in het vierkant dan de stoelpoten en ben ik beetje bang dat het de best wel dure vloer wat meer kras(jes) zal geven.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 20, 2023 om 14:39
2071 Antwoorden / Vragen

Kijk wel goed dat eea niet wankelt of (te) makkelijk wegglijdt maar natuurlijk kun je stukjes tapijt onder die blokjes lijmen. Dat tapijtplakband hierboven klinkt als een handige manier.

sira
door sira - Sep 20, 2023 om 14:14
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Was een kussen in de stoel niet gemakkelijker geweest?

Peuter Booster Seat voor Eettafel, PU Wasbare Dubbele Zitgordels Antislip Bodem Kinderen Booster Seat Dineren, Draagbaar Reiz

wi
door wilhelmina59 - Sep 20, 2023 om 15:21
516 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor een vloer heeft u want tapijt onder de pootjes en gewoon vloerbedekking?Tja

ma
door manus59 Sep 20, 2023 om 15:41
61 Antwoorden / 35 Vragen

Houten pootjes en gladde vloer

ju
door juliomariner Sep 20, 2023 om 18:38
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Dan is juist de pool van het tapijt aan de onderzijde handig.