Hw
door Hw2k Apr 8, 2017 om 15:09
Huishouden & energie

Boiler geeft te weinig warm water

Beste mensen,

Weet iemand waarom mijn boiler "Sentry'90" ploseling te weinig warm water af geeft voor de couch enz.?
Uw adice is welkom.

Hw2K

11603 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 8, 2017 om 15:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik weet dat in ieder geval niet. En waarschijnlijk weten anderen dat ook niet zonder wat meer details.

tenormin
door tenormin - Apr 8, 2017 om 15:21
16842 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee of u een "handyman" bent, anders: leest u dit eens door:
http://www.maaswarmtetechniek.nl/self-service

Hw
door Hw2k Apr 8, 2017 om 15:34
11 Antwoorden / 4 Vragen

Het gaat om een boiler , geen cv ofzo

tenormin
door tenormin Apr 8, 2017 om 15:41
16842 Antwoorden / 108 Vragen

Dan download u toch de gebruiksaanwijzing van uw boiler, als u het zelf niet meer heeft. Ik heb bij zoeken wel boiler Sentry 90 ingevuld; ik ben geen ster in zoeken, u misschien wel.

gerbera
door gerbera Apr 8, 2017 om 16:27
7369 Antwoorden / 14 Vragen

ik ben geen ster in zoeken,
dan ook maar geen paaseieren verstoppen:-))

tenormin
door tenormin Apr 8, 2017 om 16:30
16842 Antwoorden / 108 Vragen

Weet niet eens wanneer het Pasen is. ;-)) Nou ja, ik weet het wel maar heb er niet veel aan; in Amerika doen ze niet aan Pasen...

hansje klein
door hansje klein Apr 8, 2017 om 16:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tenormin ... onder welke Lifestyle-steen leeft u daar in Amerika?  http://www.amerikaonly.nl/blog/zo-viert-amerika-pasen

tenormin
door tenormin Apr 8, 2017 om 17:43
16842 Antwoorden / 108 Vragen

Onder een lifestyle steen van een ex-Nederlander die totaal geen kaas (in dit geval eieren) heeft gegeten van Pasen. Ik trouwens ook niet, heb er niets mee, meer dan narcissen. En hoe de Amish het vieren wist ik al. Wij beiden zijn n.l. niet religieus. Maar de meeste mensen zien het alleen als vrije dagen: wij niet. De meeste mensen weten niet eens wat Pasen echt betekent en 'vieren' iets zonder besef. En als door dit onderwerp de boiler weer warm water mag geven, zou dat een wonder zijn. ;-((

simon55
door simon55 - Apr 8, 2017 om 15:33
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dat zou mogelijk kunnen komen doordat de inlaatcombinatie te weinig druk heeft die moet tenminste 8 bar bedragen. Controleer eens de groene en rode LED lampjes en in t display staat n cijfer en kunt U uitlezen wat het probleem is.Mogelijk moet deze bijgevuld worden.Laat U eens weten welke code t apparaat aangeeft

hansje klein
door hansje klein - Apr 8, 2017 om 15:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Een uitvoerige handleiding voor de Remeha gasboilers Sentry HIER

Hw
door Hw2k Apr 8, 2017 om 16:19
11 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb gekeken maar dit van is niet het zelfde zoals foto van wat u aan geef. Ik weet niet of uj eenn foto kan uploaden?

Hw
door Hw2k Apr 8, 2017 om 16:20
11 Antwoorden / 4 Vragen

Het is mogelijk  mijn appraraat een oude type

hansje klein
door hansje klein Apr 8, 2017 om 16:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U kunt deze handleiding toch ook doorlezen, want zoveel verschillen zullen er niet zijn. Welk type staat er dan op uw apparaat? Een schildje met merk, type, ectl. jaartal en nummer.

PS. Omdat ikzelf géén boiler heb kan ik er ook geen foto van maken.

Hw
door Hw2k Apr 8, 2017 om 16:51
11 Antwoorden / 4 Vragen

Het staat een bedrijf naam op = Homart Nederlands bv. in Zanenburg. Ik heb geprobeert die bedrijf op google gezocht maar niets kunnen vinden. Verder zie ik jiet naam van Remeha.

Topantwoord

Ge
door Genee - Apr 8, 2017 om 15:54
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ken het toestel niet maar zou kijken of de brander wel aangaat.
Is er een waakvlam en brandt deze dan?
Kan ook zijn dat de thermostaat stuk is.
O.T. Verbruikt zo'n boiler niet onzettend veel gas, moet de hele watervoorraad op temperatuur houden.
Heb die van ons al lang geleden opgeruimd.

gerbera
door gerbera - Apr 8, 2017 om 16:25
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Hier de handleiding, mogelijk vindt u hier de oorzaak, https://www.gebruikershandleiding.com/Remeha-SENTRY-CWH-90-300/preview-handleiding-755114.html

Maar is de oorzaak wel de boiller, al eens aan de mengkraan gedacht.

Hw
door Hw2k - Apr 8, 2017 om 16:54
11 Antwoorden / 4 Vragen

brander gaat wel aan, het gaaft wel kleinbeetje warm water als ik kraan van kou water aan zet dan is het niet meer warm genoeg om te douchen. ik vond een bedrijf naam op zit : Homart Nederlands bv. in Zwanenburg maar geen Remeha.

Ge
door Genee Apr 8, 2017 om 17:10
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Blijft de brander ook aan of gaat deze weer snel uit? Hoe zit het dan met de andere kranen b.v. keuken want het kan natuutlijk ook aan de thermostatische  douchekraan liggen, kalkafzetting in de kraan. Geen thermostatische mengkraan in de badkamer lijkt het uit uw reactie.

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Apr 8, 2017 om 17:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De Sentry gasboiler Homart Zwanenburg werd ooit in 1996 in Nederland geïntroduceerd ...

Onduidelijk nu hoe oud uw boiler is.

Misschien heeft de boiler alleen een griepje, maar het kan ook zijn dat de boiler is overleden. Is er nooit een onderhoud gedaan door een installateur en is er dus een rekening met een naam erop gekomen?

Wanneer de gegevens kloppen is het een € 10.000,- duur apparaat ... dat zou ik maar eens grondig na laten kijken: HIER

Er zijn echter óók normale boilers: met de gevraagde afbeeldingen

De uitvoerige nederlandse handleiding Sentry 90 heb ik gevonden bij de producent:  Remeha

tenormin
door tenormin Apr 8, 2017 om 17:46
16842 Antwoorden / 108 Vragen

Remeha had @gerbera dus al als link  gezet, herr Klein. ;-)

hansje klein
door hansje klein Apr 8, 2017 om 17:53
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... en ikzelf daarvóór ook al eens. De betóning ligt nú eerder op de huidige verkoper/dealer Remeha.

aurora1
door aurora1 - Apr 8, 2017 om 18:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie de reactie van @gerbera: controleer de kranen eens, kalk, leertje, of kalk in de douchekop etc.

Hw
door Hw2k - Apr 8, 2017 om 18:37
11 Antwoorden / 4 Vragen

@HANSJE KLEIN

Dank u wel van die info. Op het 'met de gevraagde afbeeldingen' 150L lijkt wel op die van mij, mijne is model SF30, serie no. MH5177555. 11kw inhoud:115 branderdruk10b

Hw
door Hw2k - Apr 8, 2017 om 18:41
11 Antwoorden / 4 Vragen

@AURORA1  Ik heb kraan en douche kop gereinigd,het probleen doet ook voor bij keuken kraan

Ge
door Genee Apr 8, 2017 om 19:02
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt uw vraag ook eens op het forum van klusidee.nl zetten. https://www.klusidee.nl/Forum/

aurora1
door aurora1 - Apr 9, 2017 om 00:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar eens de gebruiksaanwijzing erg precies nalezen, mogelijk levert dat relevante informatie op.
Is de waterdruk mogelijk door een storing lager dan gebruikelijk, dus vraag dat dan eens aan de buren.
Als u de woning huurt dan kunt u dit voorleggen aan de technische dienst van de verhuurder. Als u die boiler huurt, kijk dan eens in het huurcontract voor informatie w.b. onderhoud en storingen e.d.
Is het een koopflat dan de VvE vragen.
Ik zou in ieder geval niet zomaar een loodgieter o.i.d. laten komen die dan achteraf een enorme rekening presenteert.
Als het gas steeds uit gaat dan zou ik voorlopig van de warme kraan afblijven tot het probleem opgelost is.
Het forum van Klusidee waarnaar verwezen is (op de rode regel klikken): https://www.klusidee.nl/Forum/sentry-110l-gasboiler-t8989.html
Daar kunt u uw vraag ook nog eens stellen.

Hw
door Hw2k - Apr 10, 2017 om 16:55
11 Antwoorden / 4 Vragen

@TOONDER dank u wel voor tips. Ik heb mijn probleem bij klusidee.nl geplaatst, hoop een goed tip mij kan verhelpen.

Ge
door Genee Apr 10, 2017 om 17:59
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik nu van u lees op klusidee en niet hier is dat na een paar tellen de waterdruk afneemt, dus de waterstraal afneemt.

De boiler is naar mijn idee een doorstroomboiler, als er te weinig water uit de kraan komt betekent dat er mogelijk iets mis is met de inlaatcombinatie boven op de boiler.
Als deze te weinig koud water in de boiler laat ontstaat er bij het opendraaien van de warmwaterkraan een onderdruk in de boiler waardoor de straal uit de kraan al snel minder wordt.

U zou een test kunnen doen door de koudwaterleiding naar de boiler eens vast te pakken en iemand de warmwaterkraan open laten draaien.
De koudwaterleiding zou dan steeds kouder aan moeten voelen door de aanvoer van het koude water.
Als er te weinig water doorgelaten wordt door de inlaatcombinatie zal de leiding niet veel kouder worden.

Hopelijk krijgt u op de klusidee site een directe oplossing voor het probleem.

Hw
door Hw2k Apr 10, 2017 om 18:31
11 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Toonder, ja dat is inderdaad het probleem. U bedoelt de koudwater leiding dicht draaien?

Ge
door Genee Apr 10, 2017 om 20:05
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Nee niet de koudwaterleiding dichtdraaien.

Als, zoals u zegt, de waterstraal uit de warmwaterkraan met een volle straal begint maar snel minder wordt en op een gegeven moment helemaal stopt betekent dat er geen druk meer is.
Neem aan dat de warmwaterstraal op een gegeven moment stopt.
Dus grote kans dat het warmwater wat door het opendraaien van een warmwaterkraan uit de boiler stroomt niet aangevuld wordt door koud water uit de toevoerleiding op de boiler.
U kunt ook ecpven wachten op een reactie van een deskundige op klusidee.

Hw
door Hw2k Apr 11, 2017 om 16:38
11 Antwoorden / 4 Vragen

@Toonder, heb van klusidee een goeie tip ontving en heb gedaan wat moet doen. Nu krijg ik beter water straal. Ik wil u bedanken en ook anderen voor reactie.

Groeten, Hw2k

Ge
door Genee Apr 11, 2017 om 16:45
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Fijn dat het opgelost is, u bedankt voor het terugmelden.
Ik zie op klusidee dat het kalkafzetting in de (toevoer)leiding was.

Hw
door Hw2k Apr 11, 2017 om 16:50
11 Antwoorden / 4 Vragen

Ja in de kopstuk van de boiler

Topantwoord

krezie
door krezie - Apr 10, 2017 om 17:10
20 Antwoorden / 0 Vragen

Met kalk dicht geslibt.