beek1donk
door beek1donk May 9, 2021 om 10:38
Huishouden & energie

Broodjes afbakken in Samsung MC457TGRC** combi magnetron

Hoe kan ik broodjes afbakken in een Samsung MC457TGRC** combi magnetron?

9771 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 9, 2021 om 10:41
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Re (na lezen van alle reacties) : zie deze info : https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=1844558

gerbera
door gerbera May 9, 2021 om 10:49
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Verkeerd gelezen;-))

va
door vanlotjegetikt May 9, 2021 om 11:08
809 Antwoorden / Vragen

Ach Bokt is altijd wel ergens goed voor. is wel een oud topic hoor ergens 2015.

gerbera
door gerbera - May 9, 2021 om 10:44
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Gewoon ff op de verpakking kijken naar tijd en temperatuur. Hetelucht instellen op temperatuur en tijd instellen (AH broodjes 220 graden 6 tot 8 minuten) op middenrooster of laag draairooster plaatsen en bakken maar. Eet smakelijk.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 9, 2021 om 10:54
16870 Antwoorden / 202 Vragen

ik was ff te snel en had notabene met de vraag van Ts als zoekterm gezocht.

gerbera
door gerbera May 9, 2021 om 10:56
7368 Antwoorden / 14 Vragen

De TS heeft het toch over AFBAKKEN en niet over bakken!.

diumenge
door diumenge - May 9, 2021 om 10:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij wel, het is toch ook een hete lucht (convectie) oven?

Edit. Ik las het als de vraag of het kon, lijkt mij dus van wel. Maar de vraag is hoe, zie reactie van @gerbera hierboven.

Hier een link naar de (PDF) handleiding: samsung.com/content/UM/201804/20180410154639672/MC457TGRCSR_EN_DE68-04523A-00_FR-NL-DE.pdf

Zie pagina 23 (van het Nederlandse deel, pagina 71 in de PDF).

Hete lucht gebruiken
Met de Convection (Hete lucht) kunt u gerechten bereiden zoals in een gewone oven. Hierbij wordt de magnetronstand niet gebruikt. U kunt de temperatuur naar behoefte instellen op zes vaste standen tussen 40 °C en 200 °C. De maximale bereidingstijd is 90 minuten. Controleer of het grillelement zich in de horizontale stand bevindt en of het draaiplateau op zijn plaats ligt. Open de deur en zet de schaal op het lage rooster op het draaiplateau.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 9, 2021 om 13:11
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Lees  gebruiksaanwijzing en  hou er rekening mee dat opgegeven tijden van broodjes  ongeveer zijn.

Als er 10 minuten staat kan het tussen 5 en 15 zijn afhankelijk van de oven.
Neem een kladblok en kijk even door glas of ze al zwart zijn... te laat!

Met Magnetron worden ze van binnen warm,
met hete lucht alleen buiten en bij lagere temperaturen  zal  die ook gelijkmatig warm worden.

Merk en type maken nauwelijks uit,  mijn Etna werkte ook zo...
Eerste keer erbij blijven en als perfecte broodjes die  opschrijven.

1 broodje of heel veel heeft nauwelijks invloed op de bak tijden.

panter22
door panter22 - May 9, 2021 om 15:16
6599 Antwoorden / Vragen

De ovenfunctie gebruiken.De oven hoeft niet voorverwarmd te worden.
De broodjes op het bovenste rooster leggen met een stukje bakpapier er onder.
De onderkant eerst boven. Halverwege de baktijd de broodjes keren. Soms geeft de oven een piepje.
De ovenfuncie is hete lucht en wat warmer dan een gewone oven, Je moet de temperatuur dus iets lager stellen.
Staat er op de verpakking 200 graden, dan heb je vaak aan 180 graden genoeg.
Zijn de broodjes niet warm genoeg of wat bleek, dan kun je er een minuutje bij doen.
Blijf er even bij staan, want niet elke oven werkt hetzelfde. Het is een kwestie van uitproberen

Heb je een stokbrood gekocht of een broodje van de Lidl die je op wilt piepen?
Gebruik de grill functie voor 4 minuten.
Bovenste rooster, 2 minuten aan de onderkant en dan 2 minuten aan de bovenkant.
Je broodje is dan warm en knapperig.

emcede
door emcede - May 9, 2021 om 15:26
960 Antwoorden / 4 Vragen

RTFM!

tenormin
door tenormin - May 9, 2021 om 16:13
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Alle adviezen staan er al alleen: ik maak de afbakbroodjes altijd een beetje nat: komen ze er heerlijk crispy uit, bij mij na 6 minuten op 180º.

ja
door januitgroningen - May 10, 2021 om 20:12
53 Antwoorden / 2 Vragen

De stokbroodjes van de Appie, doe ik in een voorverwarmde oven (combimagnetron eveneens van Samsung) op 220 graden en daarna op 10 minuten. Dit heeft een prima resultaat.