Bruynzeel keukens
wij hebben een keuken gekocht bij bruynzeel en ook een aanbetaling gedaan van het gevraagde bedrag van 900 euro. nu kreeg ik tot mijn stomme verbazing een brief dat de keuken klaar is en geplaatst kan wordent maar dat ik 10 dagen van te voren het resterende bedrag moet overmaken voor ze de keuken leveren en plaatsen. dit is ons niet verteld bij de aankoop. vind het maar een link zaakje.
Dit mag niet. U hoeft maximaal 50% voor aflevering te betalen. Dat is wettelijk zo geregeld tenzij u zelf uitdrukkelijk heeft ingestemd bij het tekenen van de overeenkomst dat u 100% voor aflevering zou betalen.
Daar komt ook nog eens bij dat Bruynzeel bij de CBW is aangesloten en zich moet houden aan de voorwaarden van de CBW. Daar is de aanbetaling van een keuken slechts 15% en vervolgens bij aflevering de rest.
Voor onderstaande producten geldt een maximum aanbetalingspercentage van 15%:
keukens, badkamers en onderdelen, dan wel sanitaire artikelen en/of te verrichten werkzaamheden die in verband zijn met keukens en/of badkamers;
Restant bedrag
Het restant bedrag dient u op de dag dat de (af)levering van het product plaatsvindt (montagekosten zijn hierbij inbegrepen). Dit betekent dat:
het bedrag op de dag van levering op de rekening van de winkel moet staan; of
het bedrag via pin* aan de bezorger dient te worden voldaan (vraag vooraf bij de winkel wat de mogelijkheden zijn); of
het bedrag contant bij aflevering aan de bezorgers moet worden voldaan.
klik HIER voor de bron en de CBW
Neemt u morgen eens contact op met de CBW en geef uw klacht door.
Als Bruynzeel moeilijk blijft doen, dan kunt u naar de Geschillencommissie wonen. In ieder geval gewoon niet betalen 10 dagen voordat ze bij u komen voorrijden met de keuken.
Voorspelt overigens niet veel goed, een bedrijf dat u nu al zo slecht behandelt.
Mochten ze failliet gaan, dan kunt u hooguit voor maximaal15% bij een andere aangesloten keukenboer een vergoeding krijgen, maar dan moet u daar ook nog hetzelfde bedrag uitgeven.
De bedrijven vallen nog steeds bij bosjes, dus let op uw zaak.
.......dit is ons niet verteld bij de aankoop..........
En wat staat er in de koopovereenkomst die je ondertekend hebt? Daar ben ik dan wel benieuwd naar, want gezien onderstaande tekst die ik van hun site heb geplukt, lijkt het er op dat zij overeenkomsten opstellen die afwijken van de CBW voorwaarden.
(Ik lees ook nog dat je als klant niks in de melk te brokkelen hebt v.w.b. het plannen van een afspraak voor levering. ZIJ bepalen op welke dag zij komen. Voor mij al genoeg reden om niet bij zo'n toko te kopen.)
De betaling van uw bestelling
U dient uw bestelling te betalen conform de afspraak op de koopovereenkomst. Indien u niet aan de overeengekomen betalingsafspraak voldoet, zullen wij uw bestelling niet kunnen uitleveren. Uw bestelling blijft dan in ons distributiecentrum staan totdat de bestelling alsnog betaald is. Wij zijn genoodzaakt hiervoor € 250 aan opslagkosten in rekening te brengen. Zodra de bestelling betaald is, wordt deze vrijgeven en opnieuw ingepland. Wij berichten u wanneer de levering kan plaatsvinden. Het opnieuw leveren zal kunnen plaatsvinden enkele weken nadat uw betaling inclusief de opslagkosten alsnog door ons ontvangen is.
Ik lees op internet dat dit al jaren speelt ook bij andere keukenleveranciers al vanaf 2007 doeken dit soort verhalen op.
Klik HIER en HIER om te lezen wat jurofoon daar over zegt.
Wat mij opvalt is dat de CBW hier al jaren niets aan doet. Ze zouden zulke leden gewoon moeten royeren.
Ze hebben zeker liever het contributiegeld van hun leden (de keukenverkopers) dan dat ze de consument helpen die wil kunnen vertrouwen op een CBW keurmerk.
Wat stellen die CBW garanties eigenlijk voor?
NIKS!
Ik haal dit (door mij bewerkte) stukje uit de link van @zoekster er even tussen uit t.b.v. Google gebruikers:
Het zou gaan om betaling van de volledige koopsom 12 tot 5 dagen voor de levering van een keuken. De volledig betaalde koopsom valt echter niet onder de garantieregeling van de CBW.
Als tussen de betaling van de totale koopsom en de levering Bruynzeelkeukens niet (meer) aan haar verplichtingen kan voldoen, kun je slechts 15% van het aankoopbedrag gebruiken voor een vervangende koop bij een andere CBW-winkel. Je bent dan 85% van de betaalde koopsom kwijt.
Zoekster, ben het met je eens dat die garantieregeling dus 3x niks voorstelt, als deze organisatie accepteert dat aangesloten bedrijven hun eigen regels op gaan stellen.
Bovendien doet de Consumentenbond daar blijkbaar ook niets aan.
Ik vind dit een zeer geschikte onderwerp voor een Kassa en/of Radar uitzending.
[quote=orchideetje schreef op zondag 1 jun 2014, 23:03]dit is ons niet verteld bij de aankoop
Nog even los van of het mag of niet wat ze doen: je had bij de koop ook kunnen vragen wanneer het restant betaald moest worden. Als ze dan hadden gezegd 10 dagen had er een lampje gaan branden. Een verkoper hoeft niet alles te vertellen, maar een koper mag wel alles vragen.
[quote=pieterwolters schreef op maandag 2 jun 2014, 22:39]je had bij de koop ook kunnen vragen wanneer het restant betaald moest worden.
Achteraf de winnende lotto getallen invullen is ook niet zo moeilijk...
Maar, beste Orchideetje;
Op de site van Bruynzeel verwijst men naar de CBW voorwaarden. Daarin staat:
ARTIKEL 11- De betaling Koop en verkoop
1 Elke overeenkomst van koop en verkoop, ook indien deze mede omvat aanneming van werk, geschiedt onder de algemene conditie: contante betaling netto bij aflevering. Contante betaling omvat ook bijschrijving van het verschuldigde bedrag op een door de ondernemer aangegeven bank- of girorekening op het tijdstip van aflevering of betaling door middel van door banken erkende vormen van elektronisch betalen.
Maar Pieter heeft wel een punt. Voordat je naar een keukenboer gaat, zou je even moeten onderzoeken of rondvragen naar de ervaringen met de betreffende keukenboer. Zelf zijn we weken lastiggevallen door de keukenconcurrent (de ene week door het lokale bedrijf, de andere week door het hoofdkantoor.) Alleen kwaad (en onbeschoft) worden heeft geholpen om uit het systeem te komen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer