er
door ernst50 May 20, 2007 om 08:54
Huishouden & energie

BTW

Geachte

Wanneer kun je gebruik maken van de 6%btw tarief.?

Ik heb een woning van meer dan 30 jaar oud. Nu laat ik een dakopbouw plaatsen,dat is dan woning verbetering? ik moet hiervan 19 % BTW betalen is dat goed?

bij voorbaat dank A.Ernst

480 6 Rapporteer

dirck
door dirck - May 20, 2007 om 09:30
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo A.Ernst,

Misschien dat je hier het antwoord kunt vinden?
http://www.fiscus.fgov.be/interfisc/nl/FAQ/woning/bouwen.htm

Groet, Dirck

dirck
door dirck - May 20, 2007 om 09:45
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Geachte heer Ernst,

Ik ben misschien wat te snel geweest met beantwoorden van uw vraag.

Ik krijg namelijk alleen maar links uit België te zien, daarom weet ik niet of het 6% tarief ook in Nederland geldt.

Mijn excuses

Groet, Dirck

tonnieboy
door tonnieboy - May 20, 2007 om 11:28
1094 Antwoorden / 2 Vragen

In Belgie is inderdaad een veel rumer beleid ten aanzien van de BTW en onderhoudswerkzaamheden aan je huis, mits je de formaliteiten tevoren goed regelt.
Voor uw geval geldt gewoon 19% BTW dat ook op een nieuwbouw huis van toepassing is.
Uitsluitend voor schilder, stuc- en behangwerk is een jaarljkse ontheffing van toepassing, waarbij een tarief van 6% BTW geldt indien de woning ouder is dan 15 jaar.

zu
door zula - May 23, 2007 om 13:34
5 Antwoorden / 1 Vragen

dit geldt voor woningen ouder dan... bel eens een schilderbedrijf zij kunnen je precies antwoord geven op je vraag. Wij hebben vorig jaar de woning laten schilderen en voor ons gold het lage tarief omdat onze woning een woning is van bouwjaar 1920.

labswans
door labswans - May 24, 2007 om 13:39
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Diensten met 6% BTW

wat er niet onder valt

In uw geval moet u 19% btw betalen helaas, er zit

wel uitzonderingen in schilderwerk ( nit alles )

omdat u een woning heeft ouder dan 15 jaar.

Daar kan u de tweede link goed voor doorlezen

Nu laat ik een dakopbouw plaatsen,dat is dan

woning verbetering ? Ja, uw woning wordt meer

waard hierdoor.

labswans