AJ Luhulima
door AJ Luhulima Nov 5, 2023 om 17:45
Huishouden & energie

Buitenproportioneel rekening

Beste Mede consument,

Ik had een verstopping in mijn afvoer, deze is verholpen door loodgieter meijers.nl, Op zich niet mee. Nu heb ik een afrekening ontvangen waar bij in mijn ogen de kosten buitenproportioneel zijn bedrag voor een elektrisch aangedreven ontstoppingsveer 250,- en voor het afzuigen(waterzuiger) 419 euro. Ik ben benieuwd of dit de kosten zijn of ben ik hier belazerd?

3442 Elektronisch Mechanisch Reinigen 1 € 419,44

8916 Blaas & Zuigtechniek 1 € € 250,0

6658 13 Rapporteer
sira
door sira - Nov 5, 2023 om 18:07
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Nog voor u loodgieter Meijers had laten komen, hadden de forumleden u al kunnen vertellen dat u een buitenproportionele rekening kon verwachten.
Toch hebben we geen van allen een glazen bol en ook zijn we niet helderziend. Hoe we dit weten? Hier wordt namelijk al een jaar of 5 o.a. in de media (consumentenprogramma's op tv) en forums voor gewaarschuwd, maar al die waarschuwingen hebben geen enkele zin. Men belt toch de eerste de beste die ze op internet vinden, geen adresgegevens, vaak geen Kamer van Koophandel nummer en er wordt vooraf niet naar reviews gezocht.
Hetzelfde geldt voor dropshippers.

Ga volgende week naar een bouwmarkt en vraag of zij een betrouwbare loodgieter, sleutelmaker, schoorsteenveger en andere allerhande klusjesmensen weten. Zoek daar de telefoonnummers van op en hang dat in uw meterkast voor een volgende keer.

Iv
door Ivo W Nov 6, 2023 om 07:34
729 Antwoorden / Vragen

5 jaar pas? Volgens mij wordt hier via diverse kanalen al véél langer voor gewaarschuwd.

Maar blijkbaar zijn er nog altijd genoeg mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is om dit soort praktijken rendabel te houden.

sira
door sira Nov 6, 2023 om 09:14
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Dat zou heel goed kunnen, maar inmiddels raak ik de tel kwijt.
Het lijkt wel of mensen opgelicht willen worden.

Ik las laatst dat iemand € 70.000,- naar oplichters had overgemaakt t.g.v. bankfraude. Dan moet je haast wel onder een steen geleefd hebben.

Re
door Reinier182 - Nov 5, 2023 om 18:50
163 Antwoorden / Vragen

Zoek gewoon een loodgieter in de buurt van je woonomgeving. Zoeken via zoekmachines is problemen vragen.

Iv
door Ivo W Nov 6, 2023 om 07:36
729 Antwoorden / Vragen

Ook die loodgieter uit de buurt kun je gewoon via een zoekmachine vinden.

Je moet alleen wel de advertenties met 085- en 088 telefoonnummers overslaan en alleen in zee gaan met een partij die ook duidelijk adres- en KVK gegevens op de site heeft staan.

Via Google maps nog even controleren of op het betreffende adres ook een bedrijfspand staat met reclame of een auto van de betreffende loodgieter erbij en je kan prima via een zoekmachine aan een fatsoenlijke partij komen.

sira
door sira Nov 6, 2023 om 09:16
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Daarom adviseer ik al om bij de bouwmarkt naar betrouwbare bedrijven te vragen. ZIj kennen hun klanten wel.

mahadma
door mahadma - Nov 5, 2023 om 18:57
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Ja, u bent belazerd, u heeft de eerste de beste gebelde en dan komen de grootgeldgraaiers.

tenormin
door tenormin - Nov 5, 2023 om 19:14
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, om het netjes te houden : bent u in de maling genomen. Mijn vraag aan u dan ook: u volgt helemaal geen nieuws, sociale media  o.i.d.? Net zoals veel spoedeisende gevallen:  mensen kijken naar het eerste de "beste", lees slechtste adverteerder op Google. Een loodgieter uit uw buurt, omgeving is uiteraard het beste om te bellen: probleem vandaag de dag: er is geen personeel. Ik denk dat u een eigen huis heeft en er dus zelf voor moet zorgen, is een van de weinige zaken die een voordeel is als men huurt.  Maar ja, daar heeft u niets aan.

1paul
door 1paul - Nov 6, 2023 om 08:24
3161 Antwoorden / 0 Vragen

als de kosten echt heel hoog zijn kunt u als eerste dit bedrijf aanschrijven en om een verrekening vragen van de veel te hoge kosten binnen 14 dagen, als dit niet werkt kunt u de rekening aan de rechter voorleggen en om teruggave vragen van de teveel betaalde kosten!

sv
door svdkaa - Nov 6, 2023 om 11:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon even prijsje aanvragen bij RRS landelijk bedrijf goede erveringen mee. Kan je telefonisch vragen wat de prijs is.

@H
door @HENK@ Nov 6, 2023 om 15:28
159 Antwoorden / 1 Vragen

prima advies maar zal achteraf niet veel meer doen lijkt mij

Taxigirl23
door Taxigirl23 - Nov 6, 2023 om 11:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja je bent belazerd!
Van te voren offerte vragen.
Ik heb dit een keer gehad met een slotenmaker sávonds om 23.00uur.
5 sloten vervangen moest rond de € 500 aftikken!

be
door bergvanden - Nov 6, 2023 om 11:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd als ik het adres in tik krijg ik een makelelaar

@H
door @HENK@ Nov 6, 2023 om 15:27
159 Antwoorden / 1 Vragen

:-) dat is voor de extreme gevallen die hun huis moeten verkopen om de rekening te betalen .... :-)

mo
door mof - Nov 6, 2023 om 12:34
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Is dit de totale rekening? of zijn dit slechts twee posten op de rekening? Of  dit een buitenproportioneel bedrag is laat zich slechts vaststellen als ook bekend is hoeveel de voorrijkosten waren en hoe lang de loodgieter gewerkt heeft. Als dit in de prijs is inbegrepen kan het een normaal bedrag zijn.

pi
door piet limburg - Nov 6, 2023 om 12:35
232 Antwoorden / 15 Vragen

U ...bent niet belazerd,maar u hebt zich laten belazeren.
Vooraf goed informeren,en in de buurt blijven,loont zich.
,,Vertrouwen is goed,controleren is beter"
Succes voor,en bij een volgende klus

@H
door @HENK@ - Nov 6, 2023 om 15:25
159 Antwoorden / 1 Vragen

tsja... vooraf geen prijsopgave vragen en achteraf klagen over de prijs heeft meestal geen nut meer.

mij lijkt dat je in ieder geval moet hopen dat het probleem goed is opgelost en verder dit als een dure les zal moeten beschouwen.

ik hoop voor je dat je er nog iets aan kan doen maar vrees het ergste.....  succes !!

addiee
door addiee - Nov 6, 2023 om 18:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

Jazeker bent u belazerd. Arb.loon tussen €40  €70. Uur +Voorrijkosten.