rl
door rleemans Nov 26, 2011 om 18:04
Huishouden & energie

Compensatie door Bruynzeel

Beste allemaal,

Afgelopen zomer is bij mij een keuken van Bruynzeel gemonteerd. Na de eerste montage resteerde een 3-tal opleverpunten. Deze heeft Bruynzeel getracht op te lossen, de monteur is hier echter 4x voor terug moeten komen omdat telkens niet alles of onjuiste zaken waren geleverd. Met als gevolg dat ik tot 4x toe een halve vrije dag heb op moeten nemen (en da nog afgezien van alle frustratie).

Ik heb hierom om compensatie gevraagd en kreeg een diner cheque twv EUR 50 opgestuurd. Ik heb aangegeven dat ik deze compensatie niet in verhouding vond tot de ellende en aanvullende kosten (vrije dagen) ik heb gemaakt. Vandaag kreeg ik tot mijn grote verrassing een brief met de mededeling dat, na herbeoordeling van mij order, zij tot de conclusie komen dat er geen aanleiding is voor extra compensatie.

Weet iemand of ik hier nog verdere actie op kan ondernemen en zo ja, hoe?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

1128 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - Nov 26, 2011 om 19:47
16933 Antwoorden / 108 Vragen
0

nee, ik denk niet dat er nog enige actie plaats moet vinden. Het plaatsen van keukens gaat (meestentijds) gepaard met ergernis en/of niet met zich mee gebrachte spullen die ze (de monteurs) wel bij zich zouden moeten hebben.
Gelooft u me, een verbouwing verloopt zelden soepel en kost altijd enige vrije (vakantie) tijd. Dat ze u een compensatie bon aanboden vind ik keurig. Daar ging u niet mee akkoord, dus....dacht Bruynzeel, nu, dan niet.

rl
door rleemans - Nov 26, 2011 om 20:49
2 Antwoorden / 3 Vragen
0

Beste tenormin,

Ik wil even van uw reactie gebruik maken om hierover te discussiëren. Mijn reactie is niet vervelend bedoeld.

Ik begrijp best dat er fouten gemaakt kunnen worden en ik begrijp ook dat men tegenwoordig gewend as aan problemen bij het plaatsten van keukens e.d. Uit uw reactie maak ik op dat we dat dan dus maar moeten accepteren.

Naar mijn idee gaat Bruynzeel bij het sluiten van een verkooporder de verplichting aan tot een goede dienstverlening. Die heeft mi niet plaatsgevonden.

Als ik de situatie om zou draaien en ik heb bijvoorbeeld een stopcontact op de verkeerde plaats zitten krijg ik direct een aanvullende factuur omdat zij extra werkzaamheden hebben moeten verrichten.

er
door ericw - Nov 26, 2011 om 23:25
124 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste,

Wanneer u wilt discussiëren moet u dit niet doen bij vragen, maar goed het is inderdaad erg vervelend dat u 4 halve vrije dagen heeft moeten nemen maar een keuken verkopen, bestellen, bezorgen plaatsen is nogal complex. U zult nu zeggen wat heb ik daar mee te maken, ik ben klant en daar betaal ik voor en ja u heeft helaam gelijk echter er zijn zoveel artikelen die moeten worden besteld en geplaatst bij 1 keuken dat de kans op fouten best erg groot is. Wanneer een keukenbedrijf dit (probeert) op te lossen is de klant uiteindelijk tevreden met het eindresultaat maar waarom wil iederen toch maar een vergoeding overal voor hebben? Betaalt men ook van zijn eigen salaris de kosten van zijn eigen gemaakte fout(en) aan zijn werkgever?

Mvg, Eric

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer