ma
door manuela68 Jul 17, 2006 om 15:01
Huishouden & energie

Conflict met winkel na gelegd vinyl

Mijn moeder heeft vinyl in haar woning laten leggen door N.T.U.(niet aangesloten bij CBW). Er zit een kleurverschil bij de naad, er zijn versheidene kreukels en bobbels. Ze heeft daar meteen melding van gemaakt. Er werd gezegd:dat trekt na een week wel weg. Dus niet. De leggers kwamen kijken en claimden dat het prima gelegd is en dat die paar mankementjes niet belangrijk waren. Daar waren wij het niet mee eens, klant is koning toch? Dus stuurden ze een expert van de fabrikant en deze wees de klacht af, waar N.T.U. blij mee was natuurlijk! Bij navraag blijkt dat er inderdaad geen fabricagefouten waren(dus expert heeft gelijk), maar in het rapport staat dat de mankementen veroorzaakt zijn door verwerkingsfouten: dus door de winkel. Wat kan je nu eisen als consument? Wat zijn nu je rechten? Dit speelt al 4 maanden en mijn moeder heeft zoiets van haal het vinyl er maar uit en geef mijn geld terug. Wat is redelijk?


Wie heeft dit meegemaakt en kan ons adviseren?


Bij voorbaat hartelijk dank!

698 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

or
door orpheus - Jul 17, 2006 om 15:35
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zowieso de rekening nog niet betalen!! Als dit soort bedrijven het geld binnen hebben, dan zijn ze meestal niet zo happig.


CBW of niet, het stoffeerbedrijf levert een dienst. Deze dienen ze naar behoren uit te voeren.


De fabrikant heeft netjes de tijd genomen om te komen kijken en zijn bevindingen op papier gezet begrijp ik. Als u dit rapport in uw bezit hebt, bewaar dit dan goed voor een eventueel proces. Hier staat namelijk duidelijk dat het een legfout is.


Stuur in ieder geval een aangetekende brief waarin u aangeeft wat uw klachten zijn en de geschiedenis van dit voorval is, dit om als ze moeilijk blijven doen bij de rechter sterker te staan.


Hoe dan ook, u staat wettelijk sterker omdat u consumentenbescherming geniet.


Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Informeer eens bij hun hoe deze 'collega's' aan te pakken!


 


Met vriendelijke groet,


een projectstoffeerder


 

ma
door manuela68 - Jul 19, 2006 om 23:41
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank je wel voor de tip en snelle reactie!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer