ma
door marana99 Feb 26, 2009 om 21:12
Huishouden & energie

Contract energie in de maag gesplitst

Beste mensen, heeft iemand ervaring met het volgende...ik ben ongeveer drie jaar geleden verhuisd naar huidige woning. vorige energieleverancier was nuon. na verhuizing bleek ik ineens energie van eon te krijgen, blijkbaar leverancier van vorige bewoner. da jaarafrekening kloptte niet, hoop gedoe met verkeerde meterstanden enz. nu wil ik overstappen, maar ik wist niet eens wat voor soort contract ik had. dat stond niet vermeld op jaarafrekening. in mail heb ik de vraag gesteld. nu zegt Eon dat ik tot mei 20011 vast zit aan elektriciteit en voor gas schijn ik een contract te hebben voor onbepaalde tijd. Kan dit zomaar? voor ee contract zijn toch twee partijen nodig? ik wist van niks. als ik wil overstappen moet ik 100 euro betalen als boete. pffft. Ik wilde energie via de vastelastenbond, dar kan ik alleen gas in combinatie met elektriciteit verkrijgen. dus alleen voor gas overstappen kan niet? hoe kom ik van eon af zonder boete?

alvast dank

Marana.

290 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 26, 2009 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

--maar ik wist niet eens wat voor soort contract ik had--

Sorry, maar je verhuisd toch gewoon je eigen leverancier/contract (mee) als je gaat verhuizen ? Dit hoor je bij verhuizing zelf te regelen. Heb je Nuon dan destijds verhuisbericht doorgegeven of opgezegd ?

Feit dat je al die tijd de levering via Eon hebt geaccepteerd zullen ze nu zien als accoord leveringsovereenkomst verwacht ik.

Succes,

ve
door verwijderd - Feb 26, 2009 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag marana,

Als ik het goed begrijp, dan is het kontrakt voor gas 1jarig en het kontrakt voor electriciteit 3jarig. Informeer eens bij de "nieuwe" leverancier of zij de boetes willen betalen bij het tussentijds overstappen. Heel veel energieboeren doen dat namelijk.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.