te
door telemaatje Sep 14, 2005 om 22:08
Huishouden & energie

CONTRACT MET NUON

Afgelopen zaterdag kreeg ik een brief van NUON.

In de brief bieden ze aan de tarieven voor 1, 2 of 3 jaar tegen een vaste prijs te bevriezen dus geen prijsverhogingen

Wie heeft een advies doen of niet doen?

Het lijkt heel aantrekkelijk met al die stijgende energie prijzen

326 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 14, 2005 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

De prijzen gaan op dit moment al naar beneden, de afgelopen prijsverhogingen moeten toch een keertje stoppen.

Even wachten is het recept, kan altijd nog.

Oracle

ve
door verwijderd - Sep 14, 2005 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, wat is wijsheid. Aan de ene kant leg je jezelf wel voor een bepaalde periode vast. En je zou kunnen denken, dat wanneer de energieprijzen weer gaan dalen, je wellicht een paar jaar teveel betaalt voor de afgenomen energie. Van andere kant mag je er van uitgaan, dat de energieprijzen alleen maar verder zullen stijgen (kijk alvast maar naar de stijging, die in 2006 weer zal plaatsvinden). Dus als je nu de komende jaren nergie af kunt nemen tegen "bevroren" tarieven, kan dat gunstig zijn. En zeg nu zelf: hoe vaak stap je over van 1 energieleverancier naar een andere? Niet vaak of nooit, toch.

Vergelijk die zogenaamde bevroren tarieven tegen de geldende tarieven (daarbij rekening houdend met de stijging van de energieprijzen volgend jaar), dan weet je of het de moeite waard is.

Groet, Miguel.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2005 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gisteren ben ik telefonisch benaderd door Nuon over die vaste energieprijs voor 3 jaar vast. Na de schriftelijke bevestiging heb ik nog een week de tijd om het contract weer ongedaan te maken. Weet niet wat te doen. Heel graag (nog) wat meningen en/of suggesties.   Alvast bedankt. Met vr. gr. Margaret.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2005 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben op deze manier ook begonnen met nuon en heb ongelooflijk veel problemen met deze leverancier. ik ben een anderhalf jaar geleden verhuisd en heb sindsdien alleen maar gezeur met nuon. omdat ik dat gezeur beu was heb ik mijn contract opgezegd en ben ik weer teruggegaan bij mijn oude leverancier. ik heb een jaar niets meer van nuon gehoord tot juni j.l.. toen werd er plots een voorschot ingehouden van juni 2005. ik was toen al reeds een jaar geen klant meer. na meerdere telefoontjes en brieven die ik gestuurd heb hebben ze mij toch een incasso bureau ingeschakeld. ondanks dat ik mijn brieven heb gekopierd van mijn opzegging en ze meerdere malen samen met mijn brieven heb meegestuurd naar nuon .ik krijg  ze maar niet duidelijk gemaakt dat ik al een jaar geen klant meer ben van hun.  ik heb inmiddels ook contact met het incasso bureau gehad en de kopieen van mijn opzegging naar hen gestuurd zodat zij dit voor mij uit gaan zoeken. ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen. ik vertel u dit verhaal om u duidelijk te maken dat nuon zeker niet zo klantvriendelijk is als ze doen overkomen!!!!!!!!!!!!!!!  ik geef u daarom de raad om zeker niet met nuon in zee te gaan. groetjes en succes ermee   barbara

ve
door verwijderd - Oct 17, 2005 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

U wordt een contract aangeboden. Als u dan voor het aflopen van de contractstermijn er van af wil zal dit hoogstwaarschijnlijk gepaard gaan met een fikse boete. Wellicht dat u hier bij de Nuon nadere informatie over kan vragen.

Bovendien stapt u met dit contract over op groene stroom (voor zover u dit al niet hebt).

Groet, Jochem Jofel