ma
door marsoepielami Apr 29, 2016 om 18:04
Huishouden & energie

Contract Nuon binnen half uur opzeggen onmogelijk per direct.

Ik heb vandaag om 16.50u een contract met Nuon afgesloten met een bedenktijd van 2wkn.
Ik bel binnen een half uur terug om het contract te laten ontbinden. Blijkt dit pas per a.s. dinsdag te kunnen! Mag dit zomaar?

4493 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 29, 2016 om 18:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan bel je toch dinsdag, kan je er nog even rustig over nadenken. Mag het? Geen idee, waarschijnlijk moet het contract nog ingevoerd worden alvorens de annulering verwerkt kan worden.

edrick3
door edrick3 - Apr 29, 2016 om 18:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat is je probleem?
Gewoon opzeggen (binnen de 2 weken bedenktijd) en klaar!

ha
door halex - Apr 29, 2016 om 18:35
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Nee natuurlijk niet. Nuon heeft geen verwerkingstijd nodig om uw (contract)gegevens in hun systeem te zetten. Nuon weet een week vooraf al welke klanten zich aanmelden en welke zich direct daarna bedenken. Daar heeft Nuon de glazen bol voor uitgevonden.
Even serieus: raadpleeg eerst uw gezonde verstand alvorens hier een dergelijke vraag te plaatsen.

di
door digioma - Apr 29, 2016 om 18:41
646 Antwoorden / 29 Vragen

en misschien  wil het personeel van NUON om 10 voor vijf op vrijdagmiddag wel naar huis....

hutch
door hutch - Apr 29, 2016 om 19:57
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Raar bedrijf. U mag (ook wettelijk gezien) binnen 2 weken opzeggen/ontbinden/afzien enz.

Vervolgens doet u dat en dan gaat Nuon eisen stellen?
Uiteraard mag Nuon dat niet doen. Ook binnen een paar uur opzeggen is binnen die wettelijke termijn.

En of dit ook op dinsdag kan doet totaal niet terzake. U zit binnen die termijn.
Weer terug bellen (helaas kan dat nu pas maandagochtend) en opzeggen, maar ook naar de naam van die persoon vragen.
Daarbij eisen (!) dat zij uw opzegging aanvaarden. En dat u absoluut niet genegen bent om a.s. dinsdag te bellen. Laat iemand meeluisteren om als getuige te fungeren. Indien mogelijk dat gesprek opnemen. Ik vermoed dat die persoon haar bonus dan niet zal krijgen, of iets van dien aard.

Het moet niet gekker worden.........

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 29, 2016 om 20:07
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Een aangetekende brief en daarin uw annulering!

Cookies
door Cookies - Apr 29, 2016 om 20:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Raar bedrijf? Wat ik raar vind, is dat mensen een keuken kopen, een overeenkomst afsluiten, een vakantie boeken enz  enz. om het vervolgens weer ongedaan te willen maken.

En wat is het probleem om dinsdag even terug te bellen? Tijd zat om contract ongedaan te maken. En aangetekend? Zonde van je geld, gewoon een opzegbevestiging via de mail vragen.

M9
door M94 - Apr 29, 2016 om 22:23
7 Antwoorden / Vragen

Aangezien u het heeft over terugbellen denk ik dat u telefonisch benaderd bent door een verkoper. Dit type verkoopwerkzaamheden worden bijna altijd uitbesteed. Waarschijnlijk moet het dus nog bij nuon binnenkomen, die 14 dagen gaat overigens pas in wanneer u de schriftelijke bevestiging ontvangt, die hele bevestiging is nog niet eens voor u opgesteld dus dat is dinsdag zo geregeld. Mag ik vragen wat de rede was dat u er toch zo snel ineens vanaf wilde?

r.kemperman
door r.kemperman - Apr 30, 2016 om 08:35
423 Antwoorden / 4 Vragen

Bellen om een contract te ontbinden?
Het is sowieso veel verstandiger om dit schriftelijk te doen, zodat u bewijs heeft.
Tevens zal er in de opdrachtbevestiging ongetwijfeld staan hoe u het contract kunt ontbinden
Ook zal er in de bevestiging een klantnummer staan. Hiermee kunt u ook online opzeggen via https://www.nuon.nl/klantenservice/afmelding-doorgeven/